ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Wiejska Wydminy
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Protokół Nr VI/2011 z posiedzenia Rady Gminy Wydminy z dnia 16 lutego 2011 roku w sali nr 3 Urzędu Gminy w Wydminach w godzinach od 13:00 do 16:00 sesja Rady Gminy VI kadencji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2011-03-24 14:20:02 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne, informacja należąca do archiwum

Akapit nr - brak tytułu

Protokół
Nr VI/2011
z posiedzenia Rady Gminy Wydminy
z  dnia 16 lutego 2011 roku
w sali nr 3 Urzędu Gminy w Wydminach
w godzinach od 13:00 do 16:00
sesja Rady Gminy VI kadencji
   
Porządek obrad posiedzenia stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu. Lista obecności w załączeniu do protokołu (zał. nr 2). Sesja rozpoczęła się w obecności 15 radnych, co stanowiło 100% frekwencji.
Ad.1
 
PRG – powitał wszystkich obecnych na sesji. Stwierdził, że sesja została zwołana prawidłowo, jest wymagane quorum, Rada może podejmować uchwały. Otworzył VI sesję Rady Gminy Wydminy.
Ad.2
 
PRG – na sekretarza obrad dzisiejszej sesji powołuję Pana Radnego Leszka Cedrowskiego. Czy ktoś z Państwa ma uwagi do przedstawionego porządku obrad dzisiejszej sesji?
 
Radna G. Plato – porządek obrad jest niezgodny ze statutem. Składam wniosek formalny, aby pkt 12 był pkt 4, pkt 11 pkt 5.
 
PRG - proszę o uzasadnienie?
 
Radna G. Plato - §32 statutu naszej Gminy mówi: „porządek obrad obejmuje w szczególności: otwarcie sesji, odczytanie porządku obrad, przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej sesji, interpelacje i zapytania radnych, informację Wójta o pracy w okresie między sesjami, a zwłaszcza o wykonaniu uchwał Rady, rozpatrzenie projektów uchwał lub zajęcie stanowiska, odpowiedzi na interpelacje i zapytania bieżące, ewentualnie z poprzedniej sesji, wolne wnioski i informacje, zamknięcie sesji”.
 
PRG – uważa Pani, że został naruszony Statut, ponieważ kolejność jest inna?
 
Radna G. Plato – składam wniosek formalny, aby pkt 12 był pkt 4, a pkt 11 był pkt 5 w porządku obrad dzisiejszej sesji.
 
PRG – czy ktoś z Państwa chciałby jeszcze zabrać głos?
 
Radny R. Paluch – chcę powiedzieć, że Panu Wójtowi nie daje się czasu na przygotowanie odpowiedzi, jeśli chciałby zasięgnąć opinii pracowników Urzędu Gminy. Proponowałbym, aby zostało to rozdzielone, tak jak to było zwyczajowo przyjęte, tzw. zapytanie na początku, a odpowiedź na końcu.
 
Rady L. Cedrowski – chciałbym zaznaczyć, że ten § nie ustala kolejności, tylko wymienia elementy, które powinny się znaleźć w porządku obrad. PRG w ramach organizacji pracy sesji ma prawo przesunąć te punkty.
 
PRG – chciałbym się wypowiedzieć przeciwko temu wnioskowi. Nie złamałem postanowień naszego statutu, na podstawie, którego pracujemy. Wszystkie punkty, które statut określa  znalazły się w porządku obrad dzisiejszej sesji. Przesunięcie zrobiłem dlatego, żeby na początku wysłuchać wystąpień zaproszonych gości, aby ich nie zatrzymywać, mają swoje obowiązki. Chciałbym też rozróżnić interpelację i zapytania. Zapytania są krótką formą, która wymaga krótkiej odpowiedzi, natomiast interpelacja, to dłuższa forma dotycząca poważniejszych zagadnień. Wójt może na nie odpowiedzieć od razu, bądź na najbliższej sesji w formie pisemnej. Wniosek jest wnioskiem, wobec tego przechodzimy do głosowania nad wnioskiem złożonym przez Panią Radną G. Plato.
 
Głosowanie:
Za – 9 radnych
Przeciw – 3 radnych
 
Wójt Radosław Król – chciałbym wycofać projekt uchwały w sprawie uchwalenia statutu Gminnego ośrodka Pomocy Społecznej w Wydminach z porządku obrad dzisiejszej sesji. Uzasadniam to tym, że wystąpiły uchybienia, chciałbym go jeszcze skonsultować. Przedstawię go na najbliższej sesji.
 
PRG – czy ktoś z Państwa chciałby jeszcze zabrać głos? Nie widzę, wobec tego odczytam porządek obrad dzisiejszej sesji po zmianach.
 
Ad.3
 
PRG – czy ktoś z Państwa Radnych ma uwagi do protokołu z ostatniej sesji? Nie widzę, wobec tego przechodzimy do głosowania.
 
Głosowanie:
Za -12
Wstrzymało się – 3 radnych
 
PRG – protokół z ostatniej sesji został przyjęty.
 
Ad. 4
 
PRG – proszę o zgłaszanie interpelacji i zapytań.
 
Radna W. Brulińska – mam pytanie odnośnie faktur za wodę i ścieki. Na poprzedniej sesji była mowa, że faktury nie będą wystawiane za dwa miesiące, a teraz otrzymaliśmy za styczeń i luty. Dlaczego tak się stało? Drugie pytanie dotyczy biblioteki w Siedliskach, była biblioteka, teraz jej nie ma, książki zostały przewiezione do prywatnego mieszkania, ale najciekawsze jest dla mnie to, w jaki sposób zostały one przewiezione? Były przewiezione śmieciarką. Powinniśmy dawać dzieciom przykład jak szanować książki. Proszę o wyjaśnienie dlaczego przewozu dokonano śmieciarką? Samorządy przejmują dworce kolejowe. W Siedliskach dworzec został zburzony, w Wydminach są poczekalnie, które są nie użytkowane, czy Gmina nie mogłaby zagospodarować tych pomieszczeń?
 
Radna A. Balcer – czy przewiduje Pan szkolenie dla Sołtysów związane z realizacją funduszu sołeckiego w związku z zarządzeniem jakie się ukazało w sprawie zakupów poniżej 14 tys. EURO, ponieważ ono jest dla mnie mało czytelne, myślę, że innym również. Kolejna sprawa, odbyło się zebranie w Zelkach na którym mieszkańcy pytali o szamba w Berkowie, oczyszczalnie ścieków w Zelkach? Czy przewiduje Pan spotkania odnośnie słupów energetycznych? Chciałabym również zapytać Pana Wójta o nowy regulamin organizacyjny Urzędu Gminy, ponieważ nie ma go na stronie BIP, a w tej chwili jest sporo zmian w Urzędzie, w związku z tym bardzo proszę o jego udostępnienie. Przeczytałam Pański wywiad w Kurierze Wydmińskim mówi Pan tam, że w byłym Zakładzie Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej wystąpiły patologie, w związku z czym zatrudniono Panią Lidię Należyty. Moje pytanie: czy rozwiązaniem tych sytuacji patologicznych jest powołanie na stanowisko osoby nadzorującej referat komunalny, która posiada wyrok?
 
Radny A. Szpak – kiedy zostanie ukończona stołówka szkolna, ponieważ jest już po terminie. Czy został złożony wniosek o refundację funduszu sołeckiego za 2010 r. i kiedy rusza nowy fundusz sołecki na 2012 r.? Dlaczego rachunki, które są wystawiane przez wydział komunalny nie są podbijane pieczątkami, ani nie są podpisywane?
 
Radna E. Januszkiewicz – do samorządu województwa została złożona deklaracja na zapotrzebowanie ORLIKA w Wydminach, chciałabym, się zapytać na jakim etapie znajduje się w dniu dzisiejszym? Dotarł do mnie postulat Pani Teresy Stielow, dotyczący udzielenia informacji na temat prac remontowych ulicy Słowackiego w Wydminach (postulat w załączeniu – załącznik Nr 3). Składam ten postulat na ręce Pana Wójta. Dzisiejsza sesja związana jest z bezpieczeństwem. Przy ZSO w Wydminach istnieje Szkolny Klub  Bezpieczeństwa, który realizuje program „Bezpieczeństwo dla wszystkich”. Celem SKB jest aktywne działanie na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego wśród lokalnej społeczności – w szkole i poza nią. Przeprowadzone zostały ankiety wśród rodziców z prośbą o wskazanie niebezpiecznych miejsc w Gminie Wydminy i propozycje rozwiązań problemu. Najczęściej wpisywane problemy z ankiet dotyczące Wydmin: Zaułek Suwalski – częstsze patrole, zlikwidowanie tzw. melin, gdyż dzieci i młodzież temu się przyglądają; biegające luzem psy, dzieci przychodzą do domu wystraszone. Prośba o wskazanie na tablicy numeru telefonu pod który można dzwonić w tej sprawie; niebezpieczne skrzyżowanie koło kiosku, zjazd z Giżycka na ul. Suwalską; brak oznakowań na drogach osiedlowych, pierwszeństwo przejazdu, droga jednokierunkowa ograniczenie prędkości, brak ulic i chodników na drogach osiedlowych; brak miejsc parkingowych w Wydminach szczególnie w dzień targowy. Bardzo duży ruch samochodów dostawczych o bardzo dużym tonażu, odbywa się na przejściu dla pieszych na ul. Suwalskiej przy skrzyżowaniu z ul. Grunwaldzką, wjazd do pawilonów handlowych jest połączony z przejściem dla pieszych, bliskość skrzyżowania, ograniczona widoczność, wycofywanie się samochodów na ulicę tamuje ruch i naraża przechodniów na potrącenie; ciemna droga wieczorem przy ul. Szkolnej do końca ul. Kolejowej.  Czy możliwa jest interwencja w sprawie bezpieczeństwa? Które z powyższych punktów i w jaki sposób można zrealizować? Bardzo proszę o odpowiedź na piśmie.
 
Radna Ewa Kulpińska – Mejor – przyłączam się do interpelacji Pani Radnej W. Brulińskiej odnośnie wystawiania faktur za wodę.
 
Radny L. Cedrowski – pytanie mam do Pani Skarbnik, czy planowała Pani wydatkowanie środków pochodzących z opłat za korzystanie ze środowiska, w planie przychodów jest to kwota 10 tys. zł., dziś była mowa o rozwiązaniu problemu szamb, utylizacji nieczystości płynnych we wsi  Berkowo i Zelki. Ten problem właściwie dotyczy całej naszej gminy, poza tą częścią, która jest skanalizowana. Jeśli są one nieplanowane, to sugerowalibyśmy wydatkowanie ich na te cele, można byłoby w przyszłości zastanowić się nad przydomowymi oczyszczalniami, szczególnie na koloniach.
 
PRG – kolejny raz składam interpelację dotyczącą chodnika prowadzącego do wsi Mazuchówka. Problem  jego odśnieżenia, usuwania lodu i w perspektywie zarastanie go przez trawy. W związku z tym, że to już jest moja 4 lub 5 interpelacja w tej sprawie, proszę Pana Wójta, aby przygotował ją pisemnie wraz z kserokopiami pism, na które wcześniej po moich zapytaniach powoływał się na korespondencję prowadzoną z zarządcą tej drogi, bądź właścicielem.
 
Ad. 5
 
Informacja o pracy Wójta stanowi załącznik Nr 4 do niniejszego protokołu.
 
PRG – czy są pytania?
 
Radna A. Balcer – został ogłoszony konkurs na stanowisko inspektora do spraw organizacji pozarządowych, promocji i komunikacji zewnętrznej, czy jest już wybrana osoba, która wygrała ten konkurs?
 
Wójt Radosław Król – powiem Państwu szczerze, że nie jestem członkiem komisji konkursowej, wiem, że wpłynęło 7 ofert.
 
Ekspert l. Należyty – w posiedzeniu komisji nie uczestniczyłam, ponieważ nie zostałam do niej powołana, ale wiem, że wpłynęło, tak jak Pan Wójt powiedział 7 ofert. Komisja sprawdziła te oferty pod względem formalnym. Jedna osoba została odrzucona, pozostałe osoby zostały zakwalifikowane do dalszego etapu.
 
Radna A. Balcer – czy mogę poznać przybliżony termin rozstrzygnięcia tego konkursu?
 
Wójt Radosław Król – myślę, że w wkrótce. Komisja pracuje, nie chciałbym ingerować w pracę komisji. Niedługo ta informacja pojawi się na stronie BIP, ponieważ jest to obowiązek ustawowy.
 
PRG – w sprawie pojawiania się informacji na stronie BIP. Nie wszystkie Pana Zarządzenia się tam pojawiają, nie wiem czy nie potrafię ich znaleźć, czy są wybiórczo zamieszczane?
 
Wójt Radosław Król – w momencie dokonywania korekty pisarskiej, zarządzenie zostało na chwilę zdjęte ze strony BIP.
 
PRG – również w informacji o swojej pracy nie wymienia Pan  wszystkich zarządzeń, które Pan podjął,  to odnośnie poprzedniej sesji.
 
Wójt Radosław Król – jeśli jakieś zarządzenie zostało ominięte to ze względu na omyłkowe niedopatrzenie.
 
Radna E. Januszkiewicz – nie jest również zamieszczony regulamin organizacyjny urzędu gminy.
 
Radny L. Cedrowski – czy mógłby Pan przybliżyć temat sprzedaży budynku gospodarczego, jakie to budynki.
 
Wójt Radosław Król – dotyczy sprzedaży w drodze bezprzetargowej na rzecz Najemców pomieszczeń gospodarczych nieruchomości zabudowanych położonych w obrębie Wydminy, oraz przedłużenie dotychczasowemu dzierżawcy umowy dzierżawy na okres 2 lat  działki położonej w obrębie Szczepanki.
 
Ad. 6
 
PRG – grupa Radnych chcąc upamiętnić działalność żołnierzy podziemia komunistycznego  na terenie naszej gminy przeprowadziła konsultacje z mieszkańcami Gminy, z przedstawicielami Klubów Radnych: Panią Grażyną Plato, Panią Anną Balcer, z Panią z-cą Wójta Marią Dolecką, z  nauczycielami historii Panią Małgorzatą Cedrowską, Panem Robertem Wieliczko, z Instytutem Pamięci Narodowej, oddział  w Białymstoku z Panem Piotrem Łapińskim. Prosimy o przyjęcie w/w stanowiska. Wnioskodawcy B. Romatowski, A. Szpak, E. Kulpińska – Mejor.
 
Stanowisko wraz z materiałami z IPN w załączeniu – załącznik Nr 5.
 
Radni wraz z uczestnikami sesji uczcili te wydarzenia minutą ciszy
 
Głosowanie nad stanowiskiem:
 
Za- 15 radnych
 
Ad. 7
 
Sprawozdanie za 2010 rok dotyczące bezpieczeństwa i porządku publicznego w rejonie odpowiedzialności PP Wydminy – załącznik Nr 6 do niniejszego protokołu.
 
Sprawozdanie z realizacji zadań ochrony przeciwpożarowej w Gminie Wydminy w 2010 roku – załącznik Nr 7 do niniejszego protokółu.
 
 
O godz. 14:30 sesję Rady gminy opuszcza Pani Radna G. Plato.
 
Ad. 8
 
PRG – proszę projektodawcę o wprowadzenie.
 
Wójt Radosław Król – przedstawiany projekt uchwały oparty jest na art. 70a ustawy Karta nauczyciela. Artykuł ten nakłada obowiązek zabezpieczenia środków finansowych w wysokości 1% planowanych wynagrodzeń osobowych nauczycieli, z przeznaczeniem na doskonalenie kadry nauczycielskiej. Projekt niniejszy w załączniku nr 1 określa szczegółowy podział środków na poszczególne formy doskonalenia zawodowego. Formy te są zgodne z wytycznymi zawartymi w Rozporządzeniu MEN. Przedstawiony podział  uwzględnia wnioski dyrektorów szkół z terenu naszej gminy. To dyrektorzy maja za zadanie do 30 listopada każdego roku określić zapotrzebowanie na wszelkiego rodzaju formy dokształcania i doskonalenia nauczycieli. Załącznik nr 2 określa jakie specjalności szkół wyższych w jakich będą pobierać kształcenie nauczyciele w celu uzupełnienia kwalifikacji. Wymienione specjalności  wynikają również ze złożonych wniosków przez dyrektorów szkół.  Organ prowadzący ma również za zdania określenie maksymalnej kwoty dofinansowania opłat za kształcenie pobierane przez szkoły wyższe , w tym roku kwota ta wynosi 1100 zł za jeden semestr. projekt został przedstawiony dyrektorom szkół i nie wnieśli oni żadnych zastrzeżeń do przedstawionych zapisów. uchwała została pozytywnie zaopiniowana przez przedstawiciela ZNP.
 
PRG – proszę o przedstawienie opinii komisji wspólnej.
 
Radny L. Cedrowski – komisja Zdrowia, Oświaty, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.
 
PRG – czy ktoś z Państwa chciałby jeszcze zabrać głos? Nie widzę, wobec tego przechodzimy do głosowania.
 
Głosowanie:
Za – 14 radnych
 
Uchwała Nr VI/20/2011 w sprawie ustalenia planu dofinansowania zawodowego nauczycieli oraz maksymalnej kwoty dofinansowania opłat za kształcenie w szkołach wyższych i zakładach kształcenia  nauczycieli oraz ustalenia specjalności i form kształcenia, na które dofinansowanie jest przyznane
 została przyjęta i stanowi załącznik Nr 8 do niniejszego protokołu.
 
Ad. 9
 
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej przedstawiła  plan pracy rewizyjnej- plan pracy komisji w załączeniu – załącznik Nr 9 do niniejszego protokołu.
 
Głosowanie:
Za – 12 radnych
Wstrzymało się – 2 radnych
 
Przewodnicząca komisji budżetowo – gospodarczej przedstawiła plan pracy komisji – plan pracy komisji w załączeniu – załącznik Nr 10 do niniejszego protokołu.
 
 
Głosowanie:
Za – 14 radnych
 
Przewodnicząca  komisji rolnictwa, leśnictwa i ekologii przedstawiła plan komisji – plan pracy komisji w załączeniu – załącznik Nr 11 do niniejszego protokołu.
 
Głosowanie:
Za – 14 radnych
 
Przewodnicząca komisji zdrowia, oświaty, kultury, sportu i opieki społecznej przedstawiła plan pracy komisji – plan pracy komisji w załączeniu – załącznik Nr 12 do niniejszego protokołu.
 
Głosowanie:
Za – 14 radnych
 
Ad. 10
Sprawozdania z prac komisji zostały przedstawione – stanowią załączniki Nr 13 do niniejszego protokołu.
 
Ad. 11
 
PRG przedstawił sprawozdanie z analizy oświadczeń majątkowych Radnych Gminy Wydminy.
 
Ad. 12
 
PRG – proszę Pana Wójta o odpowiedź na interpelacje i zapytania Radnych.
 
Wójt Radosław Król – odpowiem Państwu pisemnie na złożone przez Państwa interpelacje.
 
PRG – mam prośbę, aby interpelacje były składane na moje ręce zgodnie ze statutem.
 
 
Ad. 13
 
PRG – czy ktoś z Państwa chciałby w tym punkcie zabrać głos? Nie widzę, wobec tego ja zabiorę głos. Proponuję przyjąć stanowisko w sprawie braku środków transportowych policji i niskiej ilości funkcjonariuszy.
 
Radny L. Cedrowski – składam wniosek o przyjęcie w/w  stanowiska.
 
Stanowisko stanowi załącznik nr 14 do niniejszego protokołu.
 
Głosowanie:
Za – 14 radnych
 
Radna E. Kulpińska – Mejor – otrzymałam odpowiedź na interpelację w sprawie Gminnego Ośrodka Kultury i złożyłam wniosek do PRG. PRG odczytuje wniosek Radnej Ewy Kulpińskiej- Mejor.
 
PRG – czy kierujemy tę sprawę do komisji rewizyjnej?
 
Głosownie:
Za – 11 radnych
Wstrzymało się – 3 radnych
 
PRG - komisja rewizyjna zajmie się w/w wnioskiem.
 
PRG- czy ktoś z Państwa chciałby zabrać głos?
 
Pan X – składam skargę na Panią dyrektor GOK za publikację artykułu w
Kurierze Wydmińskim i odmowie zamieszczenia sprostowania. Moim zdaniem wydaje Kurier bez wymagalnego zezwolenia. Przekazuję skargę na ręce Pana Przewodniczącego.
 
Skarga Pana X w załączeniu - załącznik Nr 15.
 
PRG – czy ktoś z Państwa chciałby jeszcze zabrać głos? Nie widzę, wobec tego zamykam VI sesję Rady Gminy Wydminy.
 
 
Protokołowała:
Anna Binik
                                                                                            
 Zatwierdził:
   Bogusław Romatowski
   Przewodniczący Rady Gminy Wydminy
 
 

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony