ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Wiejska Wydminy
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Deklaracja dostępności serwisu Urzędu Gminy Wydminy

Informacja ogłoszona dnia 2021-12-08 11:07:25 przez Administrator systemu

Akapit nr 1 - brak tytułu

Deklaracja dostępności serwisu Urzędu Gminy Wydminy
Deklaracja dostępności serwisu Biuletyn Informacji Publicznej Gminy Wydminy
 
Deklaracja dostępności serwisu Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Gminy Wydminy
 
Dostępność architektoniczna
 
Budynek główny adres: Urząd Gminy Wydminy, Plac Rynek 1, 11-510 Wydminy
Budynek Urzędu  jest częściowo przystosowany do obsługi osób, które mają trudności w poruszaniu się.
Budynek usytuowany jest w centrum Wydmin, dojazd od Składowej i Giżyckiej.
Do Urzędu Gminy można dojechać samodzielnie lub środkami komunikacji publicznej.
 
Do budynku Urzędu Gminy najłatwiej dotrzeć od strony ulicy Składowej, przez parking znajdujący się tuż przed Urzędem. Na parkingu wydzielono i oznaczono 2 miejsca postojowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych. 
Z prawej strony od wejścia głównego do budynku Urzędu usytuowane jest wejście boczne do pomieszczeń Urzędu Gminy. Dodatkowo od strony ulicy Giżyckiej znajduje się drugie wejście  z   podjazdem wyposażonym w poręcz dla osób z niepełnosprawnością ruchową ( w przygotowaniu do remontu i wykończenia pomieszczeń służących jako komunikacja z resztą pomieszczeń Urzędu Gminy – IV kwartał 2022 r.)
W budynku
Drzwi wejściowe główne  są przystosowane do przejazdu wózka inwalidzkiego. Dalej kierujemy się korytarzem na poziomie 0,00  przez drzwi również przystosowane do przejazdu wózka bezpośrednio do kancelarii Urzędu Gminy, w której można załatwić większość spraw. Istnieje możliwość zapewnienia asysty przez pracowników Urzędu Gminy Wydminy przy wejściu do budynku. Po wejściu do budynku naprzeciwko wejścia znajduje się kancelaria, gdzie można uzyskać niezbędne informacje jak poruszać się po budynku i o dostępnych usługach wsparcia.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a i oznaczeń w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Korytarze w budynku mają szerokość min. 150 cm, co umożliwia bezproblemowe wymijanie się osób poruszających się na wózkach.
W budynku nie ma windy dla przewozu osób z trudnościami w poruszaniu się. W trakcie przygotowania do realizacji na podstawie dokumentacji projektowej, która zakłada komunikację pomiędzy poszczególnymi poziomami budynku, na których znajdują się pomieszczenia UG. Pomieszczenia Urzędu Gminy nie są przystosowane do obsługi osób z niepełnosprawnością ruchową, ponieważ na każdym poziomie na korytarzach znajdują się schody utrudniające komunikację. Planowany zakup i montaż platform schodowych dla każdego z poziomów budynku.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
 
 
Urząd Gminy Wydminy zapewnia dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Urzędu Gminy Wydminy http://bip.wydminy.pl .
 
Data publikacji strony internetowej: 2009-10-16
 
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu poniższych niezgodności lub wyłączeń:
 
1. mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisu, pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:
·  pochodzą z różnych źródeł,
·  są bardzo obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co uniemożliwiało wpływ na ich docelową treść oraz kształt,
·  opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji,
·  posiadają strukturę, w którą nie ma możliwości ingerencji – np. pliki udostępniane są dla programistów i opisują schemat dokumentów,
·  opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
 
2. niektóre treści zostały opublikowane w serwisie z grafikami, które zawierają tekst, ponieważ treść na grafice była niezbędna do skutecznej komunikacji danego zagadnienia, niektóre treści zostały opublikowane w serwisie z wykresami w postaci graficznej, ale dołączono do nich pliki Excel zawierające dane w postaci alternatywnej,
 
3. niektóre filmy zamieszczone w serwisie mogą również nie posiadać napisów czy innych wymaganych elementów, z uwagi na fakt, że zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
 
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-11. Przegląd i aktualizacja deklaracji dnia: 2021-12-08.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
 
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt   e-mail: , tel. +48 (87) 4210019.
W ten sposób można również składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej i składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, np. przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji, itp.
Żądanie powinno zawierać:
1.dane osoby zgłaszającej żądanie,
2. wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu.
 
Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, Urząd zaproponuje alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy Urząd odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Wydminy
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2020-10-09
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Robert Sawczuk
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2021-12-08 11:07:21
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2021-12-08 11:07:25
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Administrator systemu
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2022-02-02 08:40:29
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
789 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony