ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Wiejska Wydminy
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

PROTOKÓŁ Nr XLIII/2010 z posiedzenia Rady Gminy Wydminy z dnia 10 listopada 2010 roku w sali konferencyjnej Urzędu Gminy w Wydminach w godzinach od 10.00 do 12.15 - XLIII Sesja Rady Gminy Wydminy V kadencji

Informacja ogłoszona dnia 2010-12-06 10:20:13 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

PROTOKÓŁ
Nr XLIII/2010

z posiedzenia Rady Gminy Wydminy

z dnia 10 listopada 2010 roku

w sali konferencyjnej Urzędu Gminy w Wydminach

w godzinach od 1000 do 1215             

XLIII Sesja Rady Gminy Wydminy V kadencji

 

Porządek obrad posiedzenia stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu. Lista obecności w załączeniu do protokołu (zał. nr 2). Sesja rozpoczęła się w obecności 14 radnych, w trakcie obrad doszedł 1 radny, co stanowiło 100% frekwencji.

Ad.1

PRG – powitał wszystkich obecnych na sesji. Stwierdził, że sesja została zwołana prawidłowo, jest wymagane quorum, Rada może podejmować uchwały. Otworzył XLIII sesję Rady Gminy Wydminy.

Ad.2

PRG – na sekretarza obrad dzisiejszej sesji powołuję Pana Radnego Krzysztofa Lenartowicza.

PRG – kto z Państwa Radnych ma uwagi do przedstawionego porządku obrad?

Wójt Monika Łępicka – Gij – proszę o zdjęcie z porządku obrad dzisiejszej sesji punktu 12 „Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2011 rok”.

PRG – proszę o wprowadzenie w punkcie 12 „Informacja Przewodniczącego Rady Gminy Wydminy z analizy oświadczeń majątkowych”. Kto z Państwa jest za wprowadzeniem w/w zmian?

Głosowanie:
Za – 14 radnych
Ad.3

PRG - czy ktoś z Państwa Radnych ma uwagi do protokołu z ostatniej sesji? Nie widzę, wobec tego przechodzimy do głosowania nad przyjęciem protokołu z ostatniej sesji.

Głosowanie:
Za – 11 radnych
Wstrzymało się – 3 radnych
PRG - protokół z ostatniej sesji został przyjęty.
Ad. 4.

Informacja o pracy Wójta stanowi załącznik Nr 3 do niniejszego protokołu.

Ad. 5
PRG– proszę o zgłaszanie interpelacji i zapytań.

PRG – docierają głosy mieszkańców, że wyłączenia światła sprzyjają kradzieży.

Radny Samborski – czy prawdą jest, że został wycofany wniosek na modernizację dróg osiedlowych?

Radny Lenartowicz – Pani Szabelska bardzo długo czeka na odpowiedź w sprawie pomieszczenia gospodarczego.

Radna Duda – ponawiam interpelację złożoną na poprzedniej sesji, dotyczy wyremontowania odcinka zjazdu z drogi wojewódzkiej na drogę gminną – Pamry.

Ad. 6

PRG – proszę projektodawcę o wprowadzenie.

Wójt Monika Łępicka – Gij – oddam głos Pani Skarbnik.

Pani Skarbnik – projekt uchwały jest przygotowany w ten sposób, że stawki wzrastają o % ujęty w ustawie budżetowej, wynosi to około 2,6 do 3%.

Radny Samborski – uważam, że wzrost podatku nie miałby wpływu na inwestycje. Jestem za tym, aby stawki pozostały na poziomie zeszłorocznym.

PRG – czy ktoś z Państwa Radnych chciałbym jeszcze zabrać głos?

PRG – nie widzę, wobec tego proszę o przedstawienie opinii komisji wspólnej.

Komisja wspólna: za – 9 radnych, wstrzymało się – 4 radnych

PRG – odczytuje projekt uchwały.

PRG – czy ktoś z Państwa Radnych chciałby zabrać głos? Nie widzę, wobec tego przechodzimy do głosowania.

Głosowanie:
Za – 8 radnych
Wstrzymało się – 4 radnych
Przeciw – 2 radnych

Uchwała Nr XLIII/250/2010 w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości została przyjęta i stanowi załącznik Nr 4 do niniejszego protokołu.

Ad. 7

PRG – proszę projektodawcę o wprowadzenie.

Wójt Monika Łępicka – Gij – oddam głos Pani Skarbnik.

Pani Skarbnik – projekt uchwały przewiduje zwolnienia dotychczasowe i wprowadzenie zwolnień w związku z przejęciem ZGKiM.

Pani Skarbnik przedstawia ogólne wyliczenia, dotyczące zwolnień podatku od nieruchomości dot. Domów Pomocy Społecznej.

Radny Cedrowski – uważam, że kwoty podatku są niewielkie, do zaakceptowania, będę głosować za przyjęciem tego projektu uchwały.

PRG – czy ktoś z Państwa Radnych chciałbym jeszcze zabrać głos?

PRG – nie widzę, wobec tego proszę o przedstawienie opinii komisji wspólnej.

Komisja wspólna wstrzymała się od głosowania.

PRG – odczytuje projekt uchwały.

PRG – czy ktoś z Państwa Radnych chciałby zabrać głos? Nie widzę, wobec tego przechodzimy do głosowania.

Głosowanie:
Za – 14 radnych

Uchwała Nr XLIII/251/2010 w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości została przyjęta i stanowi załącznik Nr 5 do niniejszego protokołu.

Ad. 8

PRG – proszę projektodawcę o wprowadzenie.

Wójt Monika Łępicka – Gij – oddam głos Pani Skarbnik.

Pani Skarbnik – projekt uchwały zakłada wzrost o 2,6 %. Taki wzrost jest zastosowany w stawkach  ustawowych.

PRG – czy ktoś z Państwa Radnych chciałby zabrać głos nie widzę, wobec tego proszę o przedstawienie opinii komisji wspólnej.

Komisja wspólna: za – 9 radnych, wstrzymało się – 3 radnych

PRG – odczytuje projekt uchwały.

PRG – czy ktoś z Państwa Radnych chciałby zabrać głos? Nie widzę, wobec tego przechodzimy do głosowania.

Głosowanie:
Za – 11 radnych
Wstrzymało się – 2 radnych
Przeciw – 1 radny

Uchwała Nr XLIII/252/2010 w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych została przyjęta i stanowi załącznik Nr 6 do niniejszego protokołu.

Ad. 9

PRG – proszę projektodawcę o wprowadzenie.

Wójt Monika Łępicka – Gij – oddam głos Pani Skarbnik.

Pani Skarbnik – projekt uchwały zakłada zmiany w stawkach targowych obowiązujących na targowiskach gminnych przy ul. Składowej i ul. Grunwaldzkiej:

  • przy sprzedaży z reki, kosza było 5,00 zł. proponowana stawka to 6,00 zł.
  • przy sprzedaży z pojazdu samochodowego było 27,00 zł. proponowana stawka to 28,00 zł
  • pozostałe formy sprzedaży było 18,00 zł, proponowana stawka to 19,00 zł
  • inne miejsca targowe poza wymienionymi w ust. 1 było 36,00 zł, proponowana jest teraz stawka 40,00 zł.

Zmianie ulega również §3 na inkasenta wyznacza się Panią Jadwigę Beresztan oraz Pana Mirosława Caryk.

PRG – czy ktoś z Państwa Radnych chciałby zabrać głos? Nie widzę, wobec tego proszę o przedstawienie opinii komisji wspólnej.

Komisja wspólna: za – 12 radnych, wstrzymał się – 1 radny

PRG – odczytuje projekt uchwały.

PRG – czy ktoś z Państwa Radnych chciałby zabrać głos? Nie widzę, wobec tego przechodzimy do głosowania.

Głosowanie:
Za – 13 radnych
Wstrzymał się – 1 radny

Uchwała Nr XLIII/253/2010 w sprawie określenia wysokości stawek dziennych opłaty targowej, poboru opłaty w drodze inkasa oraz określenia wynagrodzenia za inkaso została przyjęta i stanowi załącznik Nr 7 do niniejszego protokołu.

Ad. 10

PRG – proszę projektodawcę o wprowadzenie.

Wójt Monika Łępicka – Gij – oddam głos Pani Skarbnik.

Pani Skarbnik – projekt uchwały zakłada zmianę w §3, na miejsce ZGKiM wyznacza się imiennie Pana Mirosława Caryk.           

PRG – czy ktoś z Państwa Radnych chciałbym zabrać głos? Nie widzę, wobec tego proszę o przedstawienie opinii komisji wspólnej.

Komisja wspólna: za – 12 radnych, wstrzymał się – 1 radny

PRG – odczytuje projekt uchwały.

PRG – czy ktoś z Państwa Radnych chciałby zabrać głos? Nie widzę, wobec tego przechodzimy do głosowania.

Głosowanie:
Za – 13 radnych
Wstrzymał się – 1 radny

Uchwała Nr XLIII/254/2010 w sprawie określenia wysokości stawek opłaty miejscowej została przyjęta i stanowi załącznik Nr 8 do niniejszego protokołu.

Ad. 11

PRG – proszę projektodawcę o wprowadzenie.

Wójt Monika
 

Łępicka – Gij – oddam głos Pani Skarbnik.

Pani Skarbnik – zmniejszenie po stronie dochodów z tytułu RPO – 398.048 + zwiększenie kredytu 26.726 z 2011 roku. Zmniejszono pozyskania środków na plac przed GOK – 384.060 zł i zmniejszono kredyt na kwotę 240.677 zł, równocześnie zabezpieczono środki własne w kwocie 12.000, to zadanie na 2011 rok. Zostało zdjęte zadanie zakup sceny plenerowej pozyskanie środków 24.850 zł. Zdjęto również zadanie przebudowa i adaptacja pomieszczeń budynku GOK – pozyskanie środków 500.000 i kredyt 500.000 zł Przeniesiono zadanie – przebudowa stadionu gminnego w Wydminach z załącznika inwestycyjnego, gdzie wykazywano zadanie do realizacji w 2010 roku do załącznika wieloletnie programy inwestycyjne. Po stronie dochodów zdjęto pozyskanie środków, zmniejszono kredyt na ten cel w kwocie 380.000 zł., a zabezpieczono środki własne w kwocie 6.100 zł. Jednocześnie nadmieniam, że wartość zadania w budżecie była 880.000 zł, po przetargu wzrosła o 113.000 zł. W zadaniu inwestycyjnym budowa boiska ORLIK w Gawlikach Wielkich zdjęto po stronie dochodów 500.000 zł środki do pozyskania i przeniesiono je jako pożyczkę na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu UE. W sytuacji finansowej przedstawiono w 2010 roku zaciągnięcie tej pożyczki i spłatę w 2011 roku. Termin rozliczenia z PROW został Gminie wyznaczony na m-c grudzień, a zwrot środków następuję w terminie 90 dni od rozliczenia, więc nie ma możliwości uzyskania tej kwoty w 2010 roku. Poza tym wprowadzono kwoty: 15.000 darowizna z Fundacji WARTY na urządzenie placu zabaw w Gawlikach Małych; 74.609 zwiększono subwencję oświatową; 47.531 zwiększono pomoc społeczną; 84.639 pomoc materialna dla uczniów. Zmniejszono w administracji szczególnie wynagrodzenia i pochodne. Zwiększa się w dziale oświaty poza decyzjami plan o kwotę 43.393 na stypendia, ponieważ kwota dofinansowania nie może stanowić więcej niż 80% kosztów realizacji zadania (wysokość decyzji 216.962 zł.) i kwotę ok. 156 tys. zł na wydatki bieżące. Zwiększa się dotację dla GOK w kwocie 10.000 zł. Zwiększa się plan o kwotę 45.000 zł ze środków własnych z przeznaczeniem na pokrycie wydatków Dom Pomocy Społecznej w Wydminach. Wprowadza się w Urzędzie zadanie na zakupy inwestycyjne kwotę 20.000 zł.. Zakup programów komputerowych i komputera przenośnego z oprzyrządowaniem w związku z przejęciem ZGKiM. Zwiększenie wpływów za zezwolenia na sprzedaż alkoholu na kwotę 8.000 zł i przeznaczenie na przeciwdziałanie alkoholizmowi. Zmniejszenie kwoty 458.27 z tytułu poakcesyjnych środków na Program Integracji Społecznej. Zwiększenie 30.000 zł na drogi.

O godz. 10:45 na obrady sesji Rady Gminy przybył Pan Radny Remigiusz Żukowski.

PRG – na posiedzeniu komisji poprosiłem o wyjaśnienie w sprawie wzrostu kosztów w ZSO w Wydminach – zakup usług pozostałych. Odpowiedź Pani Dyrektor BOS była, że ciężka zima, która była spowodowała wzrost kosztów ogrzewania. Na poprzedniej sesji przekazaliśmy na ten cel 20 tys. zł., dzisiaj przekazujemy 50 tys. zł. Poszedłem do Spółdzielni Mieszkaniowej, która dostarcza ciepło z danych jakie uzyskaliśmy wynika, że na dzień 9.11.2010 r. koszt ogrzewania w roku bieżącym jest o ponad 10 tys. zł. mniejszy od analogicznego do roku ubiegłego. Jesteśmy wprowadzani w błąd. Paragraf „zakup usług pozostałych” jest bardzo ogólny, my tak naprawdę nie wiemy na co przeznacza się te pieniądze. Dlatego nie będę głosował za przyjęciem tego projektu uchwały.

Wójt Monika Łępicka – Gij – ja mam ten sam stan wiedzy co Państwo. Nie ukrywam, że dane które przedstawił Pan Przewodniczący na pewno wyjaśnię.

PRG – wobec tego proponuję 15 min. przerwy.

Radny Cedrowski – proponuję przygotować wielkość budżetu planowanego na samo ogrzewanie, a jaki jest planowana kwota po zmianach.

Przerwa od godz. 10:55 do godz. 11:10
PRG – wznawiam obrady po przerwie.

Pani Skarbnik – została poproszona Pani Dyrektor BOS, która wyjaśni Państwu te wątpliwości.

Dyrektor BOS – szkoła musiała ponieść dodatkowe koszty w ogrzewaniu, wystąpiło również ogrzewanie elektryczne.

Radna Duda – ale na energię elektryczną zmniejszamy, a nie zwiększamy.

Dyrektor BOS – zmniejszamy, ponieważ nie ma w tej chwili stołówki.

PRG – ja nie neguję zasadności, tylko sposób w jaki jest nam to przedstawiane. Ta sama kwota występuje w jednym i w drugim budżecie.

Radny Romatowski – czy Pan Przewodniczący w tej chwili ma jasność, po tych wyjaśnieniach. Uważam tą dyskusję za niepotrzebną, Pan Przewodniczący przedstawia dokumenty nie wiadomo jakiego pochodzenia.

PRG – nie są to niewiadomo jakiego pochodzenia dokumenty. Pan Prezes Spółdzielni Mieszkaniowej na mój wniosek przygotował takie informacje. Mnie to zainteresowało, więc takie materiały zdobyłem. Na komisji nie miałem tej wiedzy, więc pytań tych nie mogłem zadać.

Radny Romatowski – wie Pan, że do reprezentowania gminy jest kto inny.

PRG – mogę wystąpić również jako osoba prywatna.
Radny Romatowski – niech się Pan zastanowi co Pan mówi.

Radny Cedrowski – poprę Pana Radnego Romanowskiego, że można było to poruszyć na komisji. A takie stanowisko, jakie Pan PRG przedstawia może skutkować tym, że nieprzyjęci budżetu spowoduje zamknięcie szkoły, ponieważ nieopłacenie faktur może spowodować niedostarczenie energii. Będzie zimno i będzie trzeba zamknąć szkołę. Ja bym apelował o przyjęcie tego projektu uchwały.

PRG – czy ktoś z Państwa Radnych chciałby zabrać jeszcze głos? Nie widzę, wobec tego proszę o przedstawienie opinii komisji wspólnej.

Komisja wspólna: za – 8 radnych, wstrzymało się – 6 radny, przeciw – 2 radnych

PRG – odczytuje projekt uchwały.

PRG – czy ktoś z Państwa Radnych chciałby zabrać głos? Nie widzę, wobec tego przechodzimy do głosowania.

Głosowanie:
Za – 7 radnych
Wstrzymało się – 6 radnych
Przeciw – 2 radnych

Uchwała Nr XLIII/255/2010 w sprawie zmian w budżecie gminy Wydminy na 2010 r. została przyjęta i stanowi załącznik Nr 9 do niniejszego protokołu.

Ad. 12

Przewodniczący Rady Gminy przedstawił informację z analizy oświadczeń majątkowych radnych gminy Wydminy.

Ad. 13

Wójt Monika Łępicka – Gij – odpowiem Państwu na interpelacje i zapytania.

PRGmam informację o tych przestępstwach. Nie są to miejsca, które nie są oświetlone przez nas, tylko w ogóle nie są oświetlone. Nie widzę bezpośredniego związku wyłączania światła z kradzieżami.

Radny Samborski – mnie nic na ten temat nie wiadomo, wiem że jest uzupełniany.

Radny Lenartowicz rozmowy były, są notatki służbowe. Pani Szabelska wystąpiła z nowymi argumentami do nas.

Radna Duda – pamiętam o tej interpelacji, ale wchodzi ta droga w pas drogi wojewódzkiej. Chcę to wyegzekwować od Zarządu Dróg wojewódzkich.

Radny Krzywicki – czy nie dobrym byłoby, aby paliła się co druga lampa?

Wójt Monika Łępicka – Gij – Zakład Energetyczny na to nie pozwala.

PRG – czy ktoś z Państwa chciałby jeszcze zabrać głos? Nie widzę, wobec tego zamykam XLIII sesję Rady Gminy Wydminy.

 
Protokołowała:
Anna Binik
                                                                                              Zatwierdził:
Roman Sokalski
Przewodniczący Rady Gminy Wydminy
 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Wydminy
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Anna Binik
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2010-12-06
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Anna Binik
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2010-12-06 10:19:59
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2010-12-06 10:20:13
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2010-12-06 11:21:13
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
537 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony