ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Wiejska Wydminy
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Uchwała nr XIII/67/2007 - w sprawie uchwalenia budżetu gminy Wydminy na 2008 r.

Informacja ogłoszona dnia 2009-02-17 11:25:13 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Uchwała nr XIII/67/2007

 
Uchwała Nr XIII/67/2007
Rady Gminy Wydminy
z dnia 29 grudnia 2007 roku
w sprawie uchwalenia budżetu gminy Wydminy na 2008 r.
 
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591; ze zm.) oraz art. 165, 165a, art. 184, art. 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104, ze zm.)
 
Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1
Dochody budżetu gminy w wysokości 15.597.576 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1,
z tego: dochody bieżące w wysokości  14.123.476 zł,
             dochody majątkowe w wysokości   1.474.100 zł.
 
§ 2
  1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 15.177.576 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.
    z tego: wydatki bieżące w wysokości        13.207.076 zł
    wydatki majątkowe w wysokości                 1.970.500 zł.
  2. Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2008‑2010, zgodnie z załącznikiem nr 3.
  3. Wydatki inwestycyjne w 2008 roku w wysokości 1.970.500 zł, zgodnie z załącznikiem 3 i 3a .
  4. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w wysokości 11.675.785 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.
 
§ 3
  1.  Nadwyżkę budżetu gminy w wysokości 420.000 zł przeznacza się na:
    •  planowaną spłatę rat kredytów w kwocie      - 420.000 zł,
    •  Przychody budżetu w wysokości 0 zł, rozchody w wysokości 420.000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 5.
 
§ 4
W budżecie tworzy się rezerwy:
  1.  ogólną w wysokości         - 50.000 zł,
  2.  celową w wysokości       -      500 zł.
§ 5
  1.  Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 6.
  2. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań realizowanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 7.
 
§ 6
  1. Ustala się dochody w kwocie 75.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 73.000 zł na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
  2. Ustala się wydatki w kwocie 2.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
 
§ 7
  1. Plan przychodów i wydatków w łącznej kwocie (zbiorczo) dla:
    • zakładów budżetowych: przychody – 1.555.700 zł, wydatki – 1.535.992 zł, zgodnie z załącznikiem nr 8.
  2.  Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie (zbiorczo) dla rachunków dochodów własnych jednostek budżetowych: dochody – 26.900 zł; wydatki – 26.900 zł, zgodnie z załącznikiem nr 8.
 
§ 8
  1. Dotacje przedmiotowe dla Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Wydminach
    • z tytułu dopłaty do ścieków     - 79.500 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 9.
  1.  Dotacje podmiotowe dla: 
    • gminnych instytucji kultury na łączną kwotę  435.000zł,
 zgodnie z załącznikiem nr 10.
  1.   Dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę – 87.000 zł, zgodnie załącznikiem nr 11.
 
§ 9
  1. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:
    • przychody      - 11.300 zł,
    • wydatki          - 27.500 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 12.
 
§ 10
Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
  1. sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie    - 300.000zł;
  2. spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie            - 420.000zł;
 
§ 11
Upoważnia się Wójta do:
  1.  zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 300.000 zł,
  2. zaciągania zobowiązań:
    • a)   na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich do wysokości określonej w załączniku nr 3 i nr 4,
    • b)   z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2009) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2009 roku
  3. dokonywania zmian w planie wydatków w wynagrodzeniach w ramach działu nie powodujących zwiększenia wynagrodzeń z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami.
  4. przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków oraz w planie dochodów własnych i wydatków nimi finansowanych,
  5. przekazania kierownikom innych jednostek organizacyjnych gminy uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków:
    • -         Dyrektor ZGKiM – dokonywanie zmian w planie wydatków zakładu budżetowego, a w przypadku realizowania wyższych od planowanych przychodów dokonywania zmian pod warunkiem, że nie spowoduje to zmniejszenia wpłat do budżetu ani zwiększenia dotacji z budżetu,
    • -         Dyrektor GOK – dokonywanie zmian w planie wydatków instytucji kultury (GOK), a w przypadku realizowania wyższych od planowanych przychodów dokonywania zmian pod warunkiem, że nie spowoduje to zmniejszenia wpłat do budżetu ani zwiększenia dotacji z budżetu,
    • -         Kierownik GBP – dokonywanie zmian w planie wydatków instytucji kultury (GBP),
  6. lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
 
§ 12
Załącza się prognozę łącznej kwoty długu gminy na koniec 2008 roku i lata następne, zgodnie z załącznikiem nr 13 i nr 14.

§ 13

Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi.

§ 14

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2008 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko‑Mazurskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.

Przewodniczący Rady Gminy
 Roman Sokalsk
i

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Wydminy
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Bolesław Idek
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2009-02-17
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Bolesław Idek
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2009-02-17 11:25:06
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2009-02-17 11:25:13
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2012-02-15 18:11:26
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
507 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony