Uchwały Rady Gminy
Pobierz dane XMLAkt prawny: 56/2022Drukuj informacjęAkt prawny: 56/2022Szczegóły informacji
56/2022
Rodzaj: Zarządzenie
Status: Obowiązujący
Sesja: Nie dotyczy
Kadencja: 2018-2023
Data podjęcia/podpisania: 2022-06-24
Data wejścia w życie: 2022-06-24
Tytuł aktu:
ZARZĄDZENIE Nr 56/2022 Wójta Gminy Wydminy z dnia 24 czerwca 2022 roku w sprawie powołania Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego.
Treść:
WS.0050.67.2022
ZARZĄDZENIE Nr 56/2022
Wójta Gminy Wydminy
Wójta Gminy Wydminy
z dnia 24 czerwca 2022 roku
w sprawie powołania Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego.
Na podstawie art. 30 ust. 1, art. 31 oraz 33 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z 2022r. poz. 559 ze zm.), w związku z art. 19 ust. 1, 4, 5, 6 i 7 ustawy z dnia 26 kwietnia 2007r. o zarządzaniu kryzysowym (tekst jedn. Dz. U. z 2022r. poz. 583) zarządzam, co następuje:
§1. W celu udzielenia pomocy w zapewnieniu wykonywania zadań zarządzania kryzysowego – powołuję Gminny Zespół Zarządzania Kryzysowego zwany dalej „Gminnym Zespołem”, będącym organem opiniodawczo-doradczym Wójta Gminy Wydminy, w składzie:
- Wójt Gminy Wydminy – Przewodniczący Gminnego Zespołu,
- Zastępca Wójta Gminy Wydminy – Zastępca Przewodniczącego Gminnego Zespołu;
- Sekretarz Gminy Wydminy;
- Skarbnik Gminy Wydminy;
- Podinspektor ds. zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej i spraw wojskowych Urzędu Gminy Wydminy;
- Komendant Gminny Ochotniczej Straży Pożarnej w Wydminach;
- Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wydminach;
- Dyrektor Centrum Usług Wspólnych Gminy Wydminy;
- Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Wydminach;
- Dyrektorzy Szkół Gminy Wydminy;
- Przedstawiciel Komendy Powiatowej Policji w Giżycku.
§2. Ponadto, w pracach Zespołu mogą uczestniczyć:
- Pracownicy poszczególnych wydziałów Urzędu Gminy, pracownicy jednostek podległych i nadzorowanych przez Wójta;
- Inne osoby zaproszone do pracy w Zespole przez Przewodniczącego Gminnego Zespołu, w zależności od potrzeb Gminnego Zespołu, np. radni, sołtysi, radca prawny.
§3. Siedziba Gminnego Zespołu znajduje się w Urzędzie Gminy Wydminy, pl. Rynek 1/1, 11-510 Wydminy.
§4. Regulamin działania oraz organizacji Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego stanowi załącznik do niniejszego zarządzania.
§5. Wykonanie Zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy.
§6. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik Nr 1
do Zarządzenia Nr 56/2022
Wójta Gminy Wydminy
z dnia 24 czerwca 2022r.
do Zarządzenia Nr 56/2022
Wójta Gminy Wydminy
z dnia 24 czerwca 2022r.
REGULAMIN DZIAŁANIA ORAZ ORGANIZACJI
GMINNEGO ZESPOŁU ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO.
Rozdział 1.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1. 1. Regulamin Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego, zwanego dalej „Regulaminem", określa zadania i organizację pracy zespołu.
2. Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
1) zespole - należy przez to rozumieć Gminny Zespół Zarządzania Kryzysowego;
2) przewodniczącym zespołu - należy przez to rozumieć Wójta Gminy Wydminy;
3) zastępcy przewodniczącego - należy przez to rozumieć Zastępcę Wójta Gminy Wydminy.
3. Zespół wykonuje zadania z zakresu zarządzania kryzysowego. Przez zarządzanie kryzysowe należy rozumieć działalność organów administracji publicznej będące elementem kierowana bezpieczeństwem narodowym, które polega na zapobieganiu sytuacjom kryzysowym, przygotowaniu do przejmowania nad nimi kontroli w drodze zaplanowanych działań, reagowaniu w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowych oraz na odtwarzaniu infrastruktury lub przywróceniu pierwotnego charakteru.
§ 2. 1. Zasięg terytorialny działania zespołu obejmuje obszar Gminy Wydminy.
2. Zespół działa na podstawie:
1) Ustawy o zarządzaniu kryzysowym,
2) Zarządzenia Wójta Gminy Wydminy w sprawie powołania Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego.
Rozdział 2.
SIEDZIBA PRACY ZESPOŁU GMINNEGO
§ 3. Siedzibą Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego jest Urząd Gminy
Wydminy, pl. Rynek 1/1, 11-510 Wydminy.
Rozdział 3.
ZADANIA ZESPOŁU GMINNEGO
§ 4. 1. Zespół jest organem pomocniczym Wójta Gminy Wydminy w zapewnieniu wykonywania zadań z zakresu zarządzania kryzysowego.
2. Do zadań zespołu należy:
1) ocena występujących i potencjalnych zagrożeń mogących mieć wpływ na bezpieczeństwo publiczne i prognozowanie tych zagrożeń,
2) przekazywanie do publicznej wiadomości informacji związanych z zagrożeniami,
3) opiniowanie gminnego planu zarządzania kryzysowego,
4) wykonywanie innych zadań z zakresu zarządzania kryzysowego zaproponowanych przez
przewodniczącego, członków zespołu lub w przypadku zaistnienia sytuacji kryzysowej.
3. Do zadań przewodniczącego zespołu należy:
1) kierowanie zespołem,
2) inicjowanie i organizowanie prac Zespołu,
3) określanie przedmiotu i terminów posiedzeń,
4) zapraszanie na posiedzenia osób nie będących członkami zespołu,
5) przewodniczenie posiedzeniom,
6) podejmowanie ostatecznych decyzji w sytuacjach zagrożenia.
5) przewodniczenie posiedzeniom,
6) podejmowanie ostatecznych decyzji w sytuacjach zagrożenia.
4. Do zastępcy przewodniczącego zespołu należy:
1) zastępowanie przewodniczącego zespołu w razie jego nieobecności,
2) koordynacja bieżących prac zespołu,
3) tworzenie warunków do realizacji podjętych decyzji.
5. Do zadań członków zespołu należy;
1) monitorowanie zagrożeń oraz ich dokumentowanie,
2) przygotowanie materiałów zleconych przez przewodniczącego,
3) nadzorowanie i koordynowanie przedsięwzięć związanych z ewakuacją ludności, ostrzeganiem, powiadamianiem i alarmowaniem,
4) prezentowanie analiz i wniosków dotyczących ochrony ludności, jej mienia oraz środowiska naturalnego,
5) utrzymanie w gotowości siły i środki pozostające w ich gestii, przewidywane do działania w sytuacjach kryzysowych.
Rozdział 4.
TRYB PRACY GMINNEGO ZESPOŁU ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO
§ 5. 1. Zespół pracuje na posiedzeniach.
2. Posiedzenia zespołu zwołuje i przewodniczy jego obradom przewodniczący zespołu lub jego zastępca.
3. Posiedzenia zespołu w zależności od potrzeb, mogą odbywać się w niepełnym składzie.
Rozdział 5.
FUNKCJONOWANIE ZESPOŁU W TRYBIE CAŁODOBOWYCH DYŻURÓW
§ 6. 1. W sytuacjach kryzysowych Przewodniczący Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego postanawia o uruchomieniu całodobowych dyżurów.
2. Do zadań całodobowego dyżuru należy:
a) przyjmowanie komunikatów, informacji i przekazywanie ich do kierownictwa oraz członków zespołu,
b) wymiana informacji dotyczących zaistniałych sytuacji z sąsiednimi gminami, Powiatowym i Wojewódzkim Centrum zarządzania kryzysowego oraz z jednostkami organizacyjnymi zaangażowanymi w działania,
c) przekazywanie do wykonawców decyzji przewodniczącego zespołu i ustaleń podjętych na posiedzeniu zespołu,
d) dokumentowanie prac poprzez prowadzenie dziennika działań.
3. Zabezpieczenie warunków socjalno-bytowych dla członków zespołu pełniących całodobowy dyżur w sytuacjach nadzwyczajnych organizuje i realizuje zastępca przewodniczącego.
Rozdział 6.
SPOSÓB DOKUMENTOWANIA PRACY ZESPOŁU
§ 7. Dokumentami działań i prac zespołu gminnego są:
1) Plan Zarządzania Kryzysowego.
2) Protokoły z posiedzeń zespołu.
3) Inne niezbędne dokumenty do działań i pracy zespołu.
§ 8. Dokumentowanie prac zespołu zapewnia pracownik ds. zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej i spraw wojskowych.
Rozdział 7.
OBSŁUGA I KOSZTY ZWIĄZANE Z OBSŁUGĄ ZESPOŁU GMINNEGO
OBSŁUGA I KOSZTY ZWIĄZANE Z OBSŁUGĄ ZESPOŁU GMINNEGO
§ 9. Obsługę kancelaryjno-biurową gminnego zespołu zapewnia Urząd Gminy Wydminy.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Gminy Wydminy |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2022-06-24 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Emilia Chojnowska-Deleżuch |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2022-07-15 09:14:02 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Administrator systemu |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2022-07-15 09:14:06 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Administrator systemu |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2022-07-15 09:14:19 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 838 raz(y) |