ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Wiejska Wydminy
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Protokół Nr XXIII/2012 z posiedzenia Rady Gminy Wydminy z dnia 06 luty 2012 roku, od godz. 19:30 do godz. 20:30 w Gminnej Bibliotece Publicznej w Wydminach XXIII Nadzwyczajna Sesja Rady Gminy VI kadencji

Informacja ogłoszona dnia 2012-02-22 09:19:23 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

Protokół
Nr XXIII/2012

z posiedzenia Rady Gminy Wydminy

z dnia
  06 luty 2012 roku, od godz. 19:30 do godz. 20:30
w Gminnej Bibliotece Publicznej w Wydminach

XXIII Nadzwyczajna Sesja Rady Gminy VI kadencji
 
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski – Pan Wójt zwrócił się z prośbą o zwołanie sesji Nadzwyczajnej poświęconej przesunięciu środków  na usunięcie awarii z budynku Urzędu Gminy. Przychyliłem się do tej prośby, aby jak najszybciej przystąpić do zabezpieczenia naprawy tej awarii. Proponowany porządek obrad jest następujący:
1.Otwarcie sesji.
2. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Wydminy na 2012 rok.
3. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Wydminy na lata 2012 – 2023.
4. Zamknięcie sesji.
Dwa punkty będą rozpatrywane łącznie, tak jak do tej pory robiliśmy. Proszę Pana Wójta o zabranie głosu.
Wójt Radosław Król – bardzo dziękuję za prawie kompletne przybycie na Nadzwyczajną Sesję Rady Gminy. Spotkaliśmy się w sytuacji typowo nadzwyczajnej. Jak już Państwo wiecie w piątek była awaria komina po raz drugi w siedzibie Urzędu Gminy. Komin w zeszłym roku został naprawiony, tzn. został dobudowany luft spalinowy. Natomiast nie chcę się wypowiadać, bo nie jestem ekspertem, podczas przewodzenia termicznego częściowo spalono instalację elektryczną, bo te instalacje w starych budynkach idą wzdłuż kominów, czyli przez jakiś czas nie było prądu i pompa, która generalnie pracuje i cały obieg techniczny zapewnia, w tym momencie nastąpiło zapalenie poprzez termiczne nagrzanie stropu drewnianego pomiędzy Urzędem, a mieszkaniem Państwa, którzy mieszkanie mają nad nami. Strażacy, tak jak strażacy, którym bardzo dziękuję, ponieważ o tyle zachowali przytomność, że nie wlali tony wody, tylko piłą motorową wycieli ten fragment zaprószony. Trochę polali zgodnie z procedurą, ale nie tyle żeby wyrządzić dużo szkody w sprzęcie, majątku, który miało mieszkanie Państwa Miszkielów. Przed nami trudne decyzje, w zeszłym roku przygotowaliśmy ten luft, natomiast nie mieliśmy zgody mieszkańców na naprawę komina. W zeszłym roku Państwo Miszkielowie, którzy mieszkają nad Urzędem nie zdecydowali się na gruntowny remont. Domniemali, że to jest nasz komin, który przebiega przez ich mieszkanie, że to jest nasz problem i musimy sobie radzić. W tym momencie jakieś półśrodki, czy rozwiązania jak w zeszłym roku nie wchodzą w grę.  Musimy ten komin postawić od podstaw. Naprawić strop i postawić cztery inne kominy, które są w fatalnym stanie, które przechodzą przez nasz Urząd.  Wystąpiliśmy do WFOŚiGW o pożyczkę na całe zadanie, na kominy i dach jednocześnie. Natomiast to była tylko pożyczka, nie było nic dotacji. W związku z tym ograniczyliśmy część  pożyczki, otrzymaliśmy promesę na 110 tys. zł. (brutto), nie korzystamy z całości, tylko chcemy zrobić to co jest konieczne. Chcemy to zadanie podzielić na dwa etapy. W dniu dzisiejszym jeszcze dodatkowo zamarzła woda. Jutro od rana chcielibyśmy przystąpić do remontu. Kwota szacowana jest na 58 tys. zł. (brutto). Jest to kwota po negocjacjach. Dziś miało miejsce spotkanie Wspólnoty. Wspólnota solidarnie do tego remontu przystępuje. Na czym to będzie polegało? Otóż mamy zobowiązanie wobec Wspólnoty z tytułu funduszu remontowego, na poziomie 30 tys. zł. i to już wiemy od roku. Nie chcieliśmy tego zobowiązania spłacać, tylko w ramach remontu rekompensować. Taką mieliśmy wstępna zgodę Wspólnoty. W związku z tym wkład finansowy 20% w kwocie 11 tys. zł. będzie skompensowany z zobowiązania, które i tak mieliśmy zapewnić Wspólnocie w ramach funduszu remontowego. Natomiast pozostałą kwotę solidarnie Wspólnota będzie przekazywała na Urząd Gminy i przez 5 lat będzie spłacała, od 2013 do 2017 roku. Będzie to rata około 9,5 tys. zł. do 10 tys. zł. Oczywiście w tej racie będzie fundusz remontowy na poziomie 4,5 tys. zł. do 5 tys. zł. Jest to naturalne, Wspólnota przystępuje do remontu, bo to są zadania wspólne budynku zgodnie z procentowym udziałem.
Radny Leszek Cedrowski – Wspólnota nie posiada konta, na którym przechowuje środki?
Wójt Radosław Król – Wspólnota posiada konto, natomiast Wspólnota nie może być beneficjentem WFOŚiGW. Kredyt dużo mocniej obciążyłby Wspólnotę, niż Urząd.
Radny Leszek Cedrowski – do końca nie jestem przekonany, czy jest to droga zgodna
z prawem.
Wójt Radosław Król – jest, sprawdziliśmy. Jest zgodna z prawem, nawet ciąży na Gminie obowiązek jak najszybszej naprawy  z uwagi na to, że jest to obiekt użytkowany przez Urząd. Ponadto mamy pełne prawo dbać o majątek swój, jak i wspólny.
Radny Leszek Cedrowski – to nie ulega wątpliwości. Ten komin służy tylko do ogrzewania Urzędu Gminy?
Wójt Radosław Król – tak.
Radny Mariusz Puchalski – inwestycja została zrobiona ze środków własnych. Wkład został wprowadzony w komin, luft. Proszę mi powiedzieć dlaczego tak się stało? 15 tys. zł. ponieśliśmy kosztów.
Radna Elżbieta Januszkiewicz – kiedy to było?
Wójt Radosław Król – rok temu.
Radna Elżbieta Januszkiewicz – ta sama pora, zima?
Wójt Radosław Król – tak, wtedy była odwrotna sytuacja, komin był nieszczelny, w żaden sposób nie można było go uszczelnić, bo już było tyle pęknięć. Został praktycznie wyłączony z użytkowania, bo wtedy strażacy zabronili korzystania z tego komina. Wprowadzić rury do środka, też  nie było możliwości, ponieważ parametry objętościowe rury, którą mieliśmy zabraniały, ponieważ byłoby trzeba rozkuwać w środku. Groziło zawaleniem, wiec dostawiliśmy z boku rurę kwarcową, która się nie przepaliła, jest w całości. Była otulona specjalną otuliną. Wykonywała nam to firma POLTERM ze Stawigudy. Profesjonalna firma
 w tym zakresie.  Jest meldunek straży pożarnej, są ubezpieczalnie. Będziemy z tego tytułu robić postępowanie. Na dzień dzisiejszy PZU mówi, że mamy szkodę na 7 tys. zł. Meldunek straży pożarnej będzie na pewno, na razie jest wstrzymana eksploatacja tego komina. Na każde rozwiązanie straż musi wyrazić zgodę. Musi sprawdzić przed uruchomieniem, w związku z czym jakieś półśrodki, czy inne rozwiązania, że tak powiem omijające ten komin już na pewno nie wejdą w grę. Co było faktyczną przyczyną to trudno powiedzieć. Natomiast jedno jest pewne, na pewno nastąpiła transmisja cieplna do stropu drewnianego, bo ten co dzieli nas jest betonowy, natomiast pomiędzy Urzędem, a ten górny najwyższy jest drewnianym stropem i na pewno tam był ten najsłabszy punkt. Najpierw tylko trochę dymiło, na początku w żaden sposób nie wyglądało to groźnie, później spaliła się instalacja.
Radny Mariusz Puchalski – dla mnie chodzi o to, że ponieśliśmy 15 tys. zł na remont komina.
Wójt Radosław Król – nie my, inwestowała wówczas Wspólnota.
Skarbnik Krystyna Truchan - my płaciliśmy, bo Wspólnota wtedy nie wyraziła nam zgody.
Radny Mariusz Puchalski – czy Pan jest na 100% pewny, że ten wkład puszczony w komin, czy z boku, został wykonany prawidłowo? Czy mamy dokumenty Inspektora Nadzoru? Bo dla mnie jest dziwne, wkład kwarcowy, ponosimy koszty 15 tys. zł. Czemu on nie został osłonięty przed stropem drewnianym?
Wójt Radosław Król – tamten komin został dopuszczony do użytkowania. Trudno, żebym się wypowiedział za ekspertów.  Jeszcze raz powiem, że nie jestem ekspertem w tej sprawie.
Radny Mariusz Puchalski - czy jest jakiś protokół?
Wójt Radosław Król - tym zajmuje się straż pożarna, meldunek mamy u siebie w Gminie. Natomiast PZU robi postępowanie w tej sprawie, została zgłoszona szkoda w tej sprawie do PZU. 
Radny Mariusz Puchalski - do PZU, a do Wykonawcy?
Wójt Radosław Król - do Wykonawcy też, będziemy zwracali się do niego, żeby z jego OC się zaspokoić, jeżeli chodzi o koszty naprawy inne.
Radny Mariusz Puchalski - skoro nie ma ekspertyzy, to przepraszam bardzo PZU, Wykonawca, to Wykonawca jest wygrany. Jeżeli PZU nie stwierdzi, że Wykonawca błąd zrobił, bo PZU nie jest do tego, żeby stwierdzać błąd. Czy jakaś komisja, czy straż pożarna, czy ktokolwiek stwierdził błąd w wykonaniu tego?
Radna Elżbieta Januszkiewicz – Pan Wójt powiedział, że trudno powiedzieć jaka była przyczyna pożaru? Od razu nasuwa się pytanie, że powinien być dostępny raport straży pożarnej.
Wójt Radosław Król – Państwo traktujecie sprawę, jak gdyby był pożar z tytułu podpalenia.
Radny Leszek Cedrowski – rozumiem, że pytania zmierzają do tego, żeby ustalić kto zawinił. Żeby zwrócić się o rekompensatę poniesionych szkód.
Radna Grażyna Plato – takie rzeczy ciągną się latami, a to trzeba zrobić już. 
Radna Elżbieta Januszkiewicz - pierwszą rzeczą, od której powinniśmy zacząć to ustalenie przyczyny pożaru. A wtedy to pozwoliłoby nam domagać się nam, gdyby się okazało, że ta firma POLTERM Stawiguda, która robiła remont rok temu tego komina, popełniła błąd
w sztuce budowlanej. Pozwoliłoby nam dochodzić właśnie roszczeń. Na pewno jest protokół odbioru, na pewno jest gwarancja. Sądzę, że powinna być rękojmia z tego tytułu.
Radna Anna Balcer -  chciałabym wiedzieć, kto dopuścił komin po remoncie do użytku? Jakie to były instytucje, czy to był kominiarz, straż pożarna, czy jest sporządzony jakiś konkretny dokument tego odbioru i co on zawiera?
Wójt Radosław Król – już odpowiadam, najpierw była wstrzymana eksploatacja tego komina, następnie była zgoda straży pożarnej i kominiarza do uruchomienia tego komina. Bez tego nie moglibyśmy tego budynku opalać, użytkować. Ponadto firma POLTERM wystawiła fakturę, postawiła rurę z otuliną, która miała ograniczyć transmisję ciepła, natomiast te ciepło przeszło. Złożyło atestowane urządzenie, gdzie atest sprawdziła straż pożarna. Jeżeli chodzi o zaspokojenie naszych potrzeb, to są dwa sposoby. Pierwsze to z OC Wykonawcy, byłoby to najprostsze. Druga to z powództwa cywilnego.  Podjąłem pierwsze rozwiązanie, podjąłem rozmowy z Wykonawcą, który nie poczuwa się do odpowiedzialności. Nadzór Budowlany nie zajmował się sprawą, ponieważ robiliśmy to zadanie zgodnie z paragrafem awaryjnym, czyli z przyśpieszonym terminem, na zgłoszenie. Dostaliśmy od wydziału budowlanego zgodę na tego typu postępowanie.
Radny Leszek Cedrowski - chciałbym zapytać, czy jakieś organy prowadzą  postępowanie w tej sprawie? Czy jest już temat zakończony?
Wójt Radosław Król – meldunek straży pożarnej wskazuje o prawdopodobnej przyczynie. Natomiast mam notatkę, że nie wolno posługiwać się jako dokumentem do postępowania. Tylko jest meldunkiem zdarzenia z miejsca. Natomiast my chcemy wystąpić do Wykonawcy, żeby z tytułu rękojmi, gwarancji jego, bez udowadniania zaspokoić się z jego OC.
Radny Leszek Cedrowski – to jest jasne, ale czy jakieś instytucje, policja prowadzi coś jeszcze w tej sprawie? Czy jest temat zamknięty? Generalnie jestem przeciwnikiem wkładania jakichś dużych pieniędzy w tamtą część mienia naszego, ponieważ jeżeli jest zamysł przeniesienia Urzędu do tego budynku, to tam powinno się zainwestować jak najmniej.
Wójt Radosław Król - od razu rozważaliśmy wątek przeniesienia, nie tylko Pan. Zrobiliśmy kosztorys tylko i wyłącznie obejmujący instalacje hydrauliczne, instalacje elektryczne, tynki, posadzki, malowanie ścian, wyposażenie w drzwi. Okazuje się, że jeżeli chodzi o powierzchnię, którą zajmuje Urząd  jest to kwota 1 milona zł.
Radny Leszek Cedrowski -  w tamtym roku była zabezpieczona w budżecie. Projekt jest jeszcze, jest zezwolenie, które w tym roku straci ważność. Także tu przygotowane wszystko było.
Radna Anna Balcer – mam pytanie odnośnie mieszkania Państwa Miszkiel. Czy ta rodzina będzie mogła zamieszkać, czy będzie robiony remont w ramach tych 58 tys. zł?
Wójt Radosław Król - my wykonujemy naprawy na częściach wspólnych.
Radna Anna Balcer – czyli remontu w tych pieniądzach nie ma, jest to ich sprawa? Drugie pytanie 58 tys. zł. pochodzące z pożyczki. Panie Wójcie, czy takiej kwoty w ramach administracji publicznej urzędu nie dało się wygospodarować?
Wójt Radosław Król – chcę Państwu powiedzieć, że my tej pożyczki sami nie będziemy spłacać. Spłacamy tylko to, co jesteśmy zobowiązani i tak spłacić do Wspólnoty. 
Radny Roman Paluch – nie wiem, czy stawianie kominów zimową porą byłoby słuszne?
Wójt Radosław Król – proszę Państwa podjęliśmy negocjacje z Przedsiębiorstwem Gastronom, Panem Mikułą. Gwarantował, że dzisiejsza technologia na to pozwala.   
Radna Anna Balcer – Panie Wójcie chciałabym zapytać o rodzinę Państwa Miszkielów. W prasie pojawiły się sprzeczne informacje. Proszę mi powiedzieć, jak to jest z mieszkaniem zastępczym dla nich? Czy to jest mieszkanie socjalne, komunalne, o jakiej powierzchni i czy w  tym mieszkaniu rzeczywiście jest lokator?
Wójt Radosław Król – sprawę prowadziła Pani Wójt, natomiast Państwo Miszkiel zdecydowali się pozostać u swoich rodziców. Jest z tego tytułu opłacenie części mieszkania. Dysponowaliśmy też możliwością podnajęcia nieruchomości w DPS, ale to ostateczność.
Radna Anna Balcer – czy Gmina w swoim zasobie posiada przynajmniej jeden lokal na wypadek jakiejś tragedii?
Wójt Radosław Król – takie interwencyjne do jednej, ewentualnie do trzech dób jest, mówię tu o remizie strażackiej.
Radna Anna Balcer – ale pytam o mieszkanie.
Wójt Radosław Król - mieszkanie nie, mamy miejsce na poddaszu w remizie.
Radny Adam Szpak – Panie Przewodniczący, jeżeli ta suma tych około 50 tys. zł. wystarczy, to zgadzam się.
Radna Elżbieta Januszkiewicz - spotkaliśmy się również po to, żeby wydać jak najmniej pieniędzy z budżetu. Panie Wójcie wydaje mi się, że ta sesja nadzwyczajna jest o krok za szybko, ponieważ ja bym oczekiwała już wyników rozmów właśnie z Wykonawcą, który rok temu wykonywał te prace.
Skarbnik Krystyna Truchan -  proszę Państwa uczestniczyłam dziś na zebraniu Wspólnoty. Znam saldo jakie jest na Wspólnocie, w jakiej wysokości posiadają zabezpieczone środki i muszę przyznać, że na całość, na te pięć kominów, o których teraz rozmawiamy  Wspólnota nie miałaby zabezpieczenia na udział własny. Nawet przy pożyczce.
Radna Elżbieta Januszkiewicz - nie wykluczam pożyczki na te kominy, domagam się tylko odpowiedzialności Wykonawcy, który powinien wykonać prace rzetelnie.
Wójt Radosław Król – bezsporne jest stanowisko Państwa i moje, żeby dochodzić odszkodowania. To będziemy czynić.
Radny Leszek Cedrowski – uważam, że nie ma sensu się tu zastanawiać, po której stronie leży wina, natomiast chciałem Pana Wójta zapytać, jeżeli jutrzejsze rozmowy nie przyniosą rezultatów, o których Pan mówi, to czy wtedy będzie Pan próbował dochodzić ustalenia przyczyny i ewentualnie udowodnienia winy?
Wójt Radosław Król – ja się nad tym zastanawiam, zacieczwiewienie, wolaka z Wykonawcą, czy substancja budynku. Ten kompromis trzeba zwarzyć.
Radna Grażyna Plato – zgłaszam formalny wniosek o przerwanie tej dyskusji.
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski – kto z Państwa chciałby zabrać  głos? Nie widzę, wobec tego przechodzimy do głosowania nad projektem uchwały w sprawie zmieniającej uchwałę w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Wydminy na lata 2012 -2023.
Głosowanie:
Za – 11
Przeciw
Wstrzymało się – 3
Uchwała Nr XXIII/98/2012 w sprawie zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Wydminy na lata 2012-2023 stanowi załącznik Nr 3 do niniejszego protokołu.
 
 
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski
– przechodzimy do głosowania nad projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy na 2012 r.
Głosowanie:
Za – 11
Przeciw  - 1 radny
Wstrzymało się – 2 radnych
Uchwała Nr XXIII/99/2012 w sprawie zmian w budżecie Gminy Wydminy na 2012 r. stanowi załącznik Nr 4 do niniejszego protokołu.
 
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski – w związku z wyczerpaniem porządku obrad zamykam posiedzenie Rady Gminy.
 
Protokołowała: Anna Binik
 
Przewodniczący Rady Gminy
Bogusław Romatowski

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Wydminy
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Anna Binik
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2012-02-22
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Anna Binik
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2012-02-22 09:19:12
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2012-02-22 09:19:23
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2012-03-12 13:21:40
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
644 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony