ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Wiejska Wydminy
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2011-02-16 12:39:20 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

Protokół
Nr V/2011

z posiedzenia Rady Gminy Wydminy

z dnia 25 stycznia 2011 roku

w sali konferencyjnej Urzędu Gminy w Wydminach

w godzinach od 13:00 do 15:55

V sesja Rady Gminy VI kadencji

 
 
Porządek obrad posiedzenia stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu. Lista obecności w załączeniu do protokołu (zał. nr 2). Sesja rozpoczęła się w obecności 15 radnych, co stanowił 100% frekwencji.
Ad.1
 
PRG – powitał wszystkich obecnych na sesji. Stwierdził, że sesja została zwołana prawidłowo, jest wymagane quorum, Rada może podejmować uchwały. Otworzył V sesję Rady Gminy Wydminy.
Ad.2
 
PRG – na sekretarza obrad dzisiejszej sesji powołuję Pana Radnego Leszka Cedrowskiego. Czy ktoś z Państwa Radnych ma uwagi do przedstawionego porządku obrad? Nie widzę, wobec tego przechodzimy do punktu następnego.
 
Ad.3
 
PRG - czy ktoś z Państwa Radnych ma uwagi do protokołu z ostatniej sesji Rady Gminy Wydminy? Nie widzę, wobec tego ja mam ustną uwagę: Pan Wójt na ostatniej sesji Rady Gminy powiedział, że spotkał się z przedstawicielami Klubów zasiadających w naszej Radzie, z Przewodniczącym Rady Gminy i Wiceprzewodniczącym Rady Gminy, celem omówienia zasad współpracy. Na tym spotkaniu nie były omawiane zasady współpracy, był omawiany jeden projekt uchwały i sprawy bieżące. Zasad współpracy nie uzgadnialiśmy. W związku z tym, że informacja o pracy Wójta jest integralną częścią protokołu, dlatego o tym mówię. Kto z Państwa jest za przyjęciem protokołu z poprzedniej sesji?
 
Głosowanie:
Za – 13 radnych
Wstrzymało się – 2 radnych
 
Ad. 4
Informacja o pracy Wójta stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.
 
PRG – czy ktoś z Państwa Radnych chciałby zabrać głos?
 
Radny L. Cedrowski – proszę o przybliżenie informacji dotyczącej składanych wniosków, oraz informacji dotyczącej sprzedaży bezprzetargowej.
 
Wójt Radosław Król – zacznę od sprzedaży, jest to nieruchomość gruntowa, kawałek drogi dojazdowej. Odnośnie pierwszej części pytania, to w związku z naborem „Podstawowe usługi wiejskie na terenach wiejskich” każda gmina może starać się o dotacje wodno – ściekowe i w związku z tym, że Gmina Wydminy na dzień dzisiejszy nie dysponuje dokumentacją ściekową, bazuję na projektach, które zostały przez wcześniejszych Wójtów przygotowane. Złożyliśmy wniosek na wodociągi. Jest to system kompleksowego dostarczania wody w Gminie Wydminy, mówię tutaj o Białej Giżyckiej – Wydminy – Łęku Mały jako jeden ciąg technologiczny połączony ze sobą poprzez wyłączenie trzech mniejszych stacji uzdatniania. Jest to dofinansowanie do 75%.
 
Radny L. Cedrowski – jest to dalszy ciąg projektu rozwiązania kanalizacji wodno – ściekowej na terenie Gminy Wydminy. Zakłada on przydomowe oczyszczalnie na terenach, na których z różnych powodów nie można zbudować kanalizacji. Dlaczego tak mało punktów?
 
Wójt Radosław Król, – ponieważ Gmina jest na niższym bezrobociu, niż średnia wojewódzka. Społeczność się nie rejestruje i nie ma możliwości przyjęcia innych danych. Nie ma w tym projekcie zaplanowanych inwestycji ściekowych. Zostanie również złożony wniosek na drogi: Szczybały Orłowskie – Grądzkie; Pamry – Talki; Zelki – Krzywe. Chciałbym jeszcze przedstawić Państwu sprawozdanie w sprawie odśnieżania. Poziom wydatkowanych środków na dzień dzisiejszy szacujemy na kwotę około 175 tys. zł. W porównaniu do Gminy Miłki wydaliśmy 25 tys. zł mniej, mimo tego, że ta Gmina jest prawie dwa razy mniejsza.
 
Radny L. Cedrowski – trzeba pamiętać, że na te koszty wpłynęła również inicjatywa naszych mieszkańców. Mieszkańcy sami się odśnieżali, co spowodowało, że w znacznym stopniu te koszty zmalały. Można pytać, dlaczego tak się dzieje, że jedno gospodarstwo jest odśnieżane, drugie wcale. Jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że to odśnieżanie w poprzednich latach może nie było bezproblemowe, bo problemy były i zawsze będą, ale niemniej równo rozłożone.
 
Wójt Radosław Król – sytuacja, która miała miejsce w grudniu w naszej gminie, od kilkunastu lat nie miała miejsca. Zaangażowaliśmy do prac dodatkowych przedsiębiorców. Były takie miejsca, gdzie rolnicy sami odśnieżali. Wytłumaczeniem jest fakt, że kolejność odśnieżania uniemożliwiało w jednym czasie odśnieżania w każdym miejscu. W związku z tym w miejscach gdzie jeszcze nie nastąpiło odśnieżenie mieszkańcy musieli dłużej poczekać, a ci niecierpliwi, którzy z różnych przyczyn nie mogli czekać, ratowali się sami, za co im bardzo gorąco dziękuję.
 
Radna A. Balcer – wydał Pan Zarządzenie w sprawie wyborów sołtysów. Czy uzgadniał Pan z sołtysami termin i miejsce zebrania?
 
Wójt Radosław Król – prosiłem pracownika Gminy, o uzgodnienie terminu i miejsca.
 
Radna A. Balcer – pracownik nie uzgodnił ze mną ani terminu, ani miejsca, do czego zobowiązuje statut. Wójt powinien ustalić datę i miejsce spotkania. Ponadto do 5 stycznia każdego roku powinien każdy sołtys otrzymać informację o ilości osób uprawnionych do głosowania celu ustalenia quorum. Takiej informacji nie otrzymaliśmy do 5 stycznia. Informacja ta pojawiła się w materiałach dotyczących wyborów. Efektem tego jest taka sytuacja, że przynajmniej u mnie w Zelkach wybory sołtysa mają odbyć się w sali gimnastycznej w szkole. Szczerze mówiąc mieszkam w Zelkach od ponad 40 lat i nie wiem, gdzie jest sala gimnastyczna w szkole. Poza tym w powiadomieniu nie ma podanego drugiego terminu zebrania, do czego też zobowiązuje statut sołecki.
 
Wójt – przecież w Zelkach jest sala gimnastyczna.
 
Radna Balcer – ale nie w szkole, tylko oddalona od szkoły o jakieś 200 metrów, która jest również traktowana jako świetlica wiejska.
 
Wójta Radosław Król – poprawię tę informację.
 
Radna A. Balcer – ta sytuacja nie dotyczy tylko mnie. Dobrze by było, żeby tego typu informacje były uzgadniane zgodnie ze statutem z poszczególnymi sołtysami.
 
Radny M. Puchalski – przetarg na odśnieżanie został unieważniony, kto teraz będzie odśnieżał drogi?
 
Wójt Radosław Król – proszę Państwa nie rozstrzygnęliśmy przetargu, ponieważ kwota zaproponowana ogółem przekroczyła możliwości budżetu gminy. W związku z przysługującym prawem i koniecznością, negocjowaliśmy cenę i zlecaliśmy prace na odśnieżanie z wolnej ręki.
 
Ad.5
 
PRG – proszę o składanie interpelacji i zapytań.
 
Radna E. Januszkiewicz – jak ocenia Pan pracę Rady Gminy na dzień dzisiejszy. Mija w tym tygodniu 2 miesiące wspólnej pracy. Czy ma Pan jakieś wskazania dotyczące pracy na jutro?
 
Wójt Radosław Król – nie czuję się władny do oceny pracy Rady jako Wójt. Życzymy sobie dobrą i daleką współpracę. Jeżeli są jakieś elementy, które są zgłaszane, jeśli chodzi o poprawienie współpracy to biorę je do siebie do wiadomości, będę się starał ewentualnie w przyszłości w waszej pracy pomóc. Natomiast większych uwag, jeżeli chodzi o Państwa pracę, nie czuję się władny żeby ją oceniać. Jeżeli chodzi o współpracę to cześć moich uchwał jest przyjmowana, za co Państwu dziękuję, część jest nie, część jest pozwracana do kolejnej analizy. Jeżeli byłyby niektóre uwagi, jakie Państwo macie np. na podstawie dokumentów, że już wpłynęły do Państwa i jeszcze jest przed Radą i możecie je zgłaszać, żeby można uniknąć poprawiania na sesji. A tak to większych uwag nie mam, przychodzicie Państwo w 100% na sesje, interesujecie się, ja staram się Państwa informować o wszystkim.
 
Radna E. Kulpińska – Mejor – proszę wyjaśnić sprawę niedoboru finansowego Gminnego Ośrodka Kultury w Wydminach na koniec 2010 roku. Proszę również o umożliwienie wglądu w dokumenty dotyczące funkcjonowania, pracy GOK-u, organizacji imprez, ich kosztorysy, oraz umowy najmu obiektu GOK, koszty ogrzewania.
 
Wójt Radosław Król – Pani Dyrektor GOK w Wydminach jest zobowiązana do przedłożenia sprawozdania z wykonania budżetu Gminnego Ośrodka Kultury za 2010 rok do Wójta, natomiast Wójt w terminie do dnia 31 marca 2011 roku tę informację przedstawi Radzie. Na dalszą część interpelacji odpowiem pisemnie.
 
Radna E. Kulpińska – Mejor – czy to prawda, że za wodę będziemy płacić raz na trzy miesiące?
 
Ekspert Lidia Należyty – będą Państwo płacić za wodę raz w miesiącu.
 
Radna W. Brulińska – wydał Pan zarządzenie o zmianie stawki za 1 kilometr przebiegu pojazdu niebędącego własnością pracodawcy używanego do celów służbowych. Co było przyczyną zmiany stawki?
 
Wójt Radosław Król – stawka za kilometr sprzed zarządzenia wynosiła 0,55 zł, w stosunku do ustawowej tj. 0,8358 zł. jest zdecydowanie za niska i nie zwraca kosztów paliwa, a co dopiero mówić o amortyzacji pojazdu, ponadto pracownicy na podstawie tej stawki nie chcieli wyjeżdżać w delegację, dlatego wróciliśmy do poprzedniej stawki do 0,75 zł.
 
Radna W. Brulińska – proszę o przedstawienie zakresu obowiązków Pani Zastępcy Wójta.
 
Wójt Radosław Król – przyjmuję to jako interpelację, odpowiem na przyszłej Radzie.
 
Radny A. Szpak – a co z przydomowymi oczyszczalniami?
 
Radna A. Balcer – na dzień dzisiejszy przydomowe oczyszczalnie nie ruszą.
 
Wójt Radosław Król – ten projekt nie był przyjęty. Deklaruję, że w sytuacji takiej to będziemy starali się o dokumentację techniczną, ale na wiejskie oczyszczalnie ścieków, które w swojej budowie przypominają przydomowe oczyszczalnie ścieków, natomiast obsługują większą ilość osób na poziomie 7 m3 na dobę. W pierwszym etapie należy najpierw uzgodnić miejsce, przygotować projekt, dopiero później przystąpić do modelu finansowania tego typu inwestycji.
 
Radna A. Balcer – przed wyborami w miejscowości Zelki, Berkowo obiecywał Pan oczyszczalnię ścieków, zwłaszcza wtedy, gdy odwiedzał Pan mieszkańców w domach.
 
Wójt Radosław Król – trochę za wcześnie na ocenianie mnie. Sytuacja w Berkowie jest bardzo trudna. Tam sprzedano szambo poszatkowane na części jako wspólne mienie. W Zelkach podejmiemy kroki, aby przejąć grunt gdzie znajduje się szambo.
 
Radna A. Balcer – mam dwa pytania, pierwsze dotyczy remontu świetlicy wiejskiej w Zelkach, czy przyszło uzupełnienie wniosku, mówię o małych projektach LGD 9. Drugie pytanie, widzimy Panią L. Należyty, czy ta Pani jest zatrudniona w Urzędzie, jeżeli tak to gdzie, na jakim stanowisku, jakie ma wynagrodzenie i jaki zakres czynności?
 
Wójt Radosław Król – odnośnie pierwszej części pytania, nie przyszło jeszcze uzupełnienie wniosku, a jeżeli chodzi o drugie pytanie, to proszę decyzję o zatrudnianiu osób pozostawić mnie. Jeżeli chodzi o zatrudnienie to może Pani mnie oceniać jako Wójta, natomiast, kogo dobieram sobie do współpracy, jak zamierzam zarządzać gminą to pytanie się o wynagrodzenie osoby na kierowniczym stanowisku to, to jest niestosowne. Pani L. Należyty jest zatrudniona na umowę zlecenie jako ekspert powołany do przeprowadzenia transformacji z gospodarką komunalną. Ma ogromne doświadczenie i wiedzę.
 
Radny P. Pryczka – zauważyłem, że w śmieciarce jeżdżą dwie osoby. Jest to niebezpieczne. Jest to niezgodne z przepisami BHP, żeby kierowca wychodził z kabiny przy pracującym silniku.
 
Ekspert L. Należyty – ale nikt nie mówi, że silnik ma pracować. Nie znam żadnej innej gminy, aby do jednej śmieciarki było przydzielonych trzech pracowników, tylko dwóch. Razem wysiadają i idą żeby ten pojemnik opróżnić.
 
Radny P. Pryczka – wszystko jest dobrze, dopóki nic się nie stanie. Słyszałem, że strażacy będą jeździć śmieciarką?
 
Wójt Radosław Król – nic podobnego, strażak ma być w pełnej gotowości.
 
PRG – ile kosztuje przygotowanie wniosku na ten wodociąg?
 
Wójt Radosław Król – około 1 500,00 zł za napisanie oraz około 1000 zł miesięcznie za prowadzenie rozliczenia w trakcie trwania inwestycji. Całość szacujemy na około 14 000,00 zł., jeżeli inwestycja dojdzie do skutku.
 
O godz. 15:05 Radna G. Plato opuszcza salę sesje Rady Gminy.
 
Ad. 6
PRG – przechodzimy do zaopiniowania projektu uchwały w sprawie przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Wydminy.
 
Pani Skarbnik – projekt uchwały został Państwu przedstawiony, był omawiany. Proszę o pytania.
 
PRG – przedstawię Państwu pozytywną opinię komisji budżetowo – gospodarczej oraz uchwałę przesłaną przez Regionalną Izbę Obrachunkową w Olsztynie: Uchwałę Nr RIO.VIII-0120-651/10 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie z dnia 17 grudnia 2010 roku w sprawie wydania opinii o przedłożonym przez Wójta Gminy Wydminy projekcie uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2011 – 2022, opinia jest pozytywna. Czy ktoś z Państwa Radnych chciałby zabrać głos? Nie widzę, wobec tego przechodzimy do głosowania nad projektem uchwały.
 
Głosowanie:
Za – 14 radnych
 
Uchwała Nr V/15/2011 w sprawie przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Wydminy na lata 2011 – 2022 została przyjęta i stanowi załącznik Nr 4 do niniejszego protokołu.
 
Ad. 7
 
Skarbnik – również i ten projekt uchwały był Państwu przedstawiany. Proszę o pytania.
 
PRG – przedstawię Państwu kolejne uchwały zawierające pozytywne opinie przesłane przez Regionalną Izbę Obrachunkową w Olsztynie: Uchwałę Nr RIO.VIII-0120-652/10 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie z dnia 17 grudnia 2010 roku w sprawie wydania opinii o przedłożonym przez Wójta Gminy Wydminy projekcie uchwały budżetowej na 2011 rok; Uchwałę Nr RIO.VIII-0120-653/10 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie z dnia 17 grudnia 2010 roku w sprawie wydania opinii o możliwości sfinansowania deficytu budżetowego przedstawionego w projekcie uchwały budżetowej Wójta Gminy Wydminy na 2011 rok. Czy ktoś z Państwa Radnych chciałby zabrać głos? Nie widzę, wobec tego przechodzimy do głosowania nad projektem uchwały.
 
Głosowanie:
Za – 14 radnych
 
Uchwała Nr V/16/2011 w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Wydminy na 2011 r. została przyjęta i stanowi załącznik Nr 5 do niniejszego protokołu.
 
 
Ad. 8
 
PRG – projekt uchwały został dziś Państwu przedstawiony na komisji, nie będziemy go ponownie omawiać. Proszę o przedstawienie opinii komisji wspólnej.
 
Radny L. Cedrowski – komisja wspólna zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.
 
PRG – czy ktoś z Państwa Radnych chciałby zabrać głos? Nie widzę, wobec tego przechodzimy do głosowania nad projektem uchwały.
 
Głosowanie:
Za – 14 radnych
 
Uchwała Nr V/17/2011 w sprawie uchwalenia rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2011 r. została przyjęta i stanowi załącznik Nr 6 do niniejszego protokołu.
 
Ad. 9
 
PRG – również i ten projekt uchwały był omawiany na dzisiejszym posiedzeniu wspólnym komisji. Komisji wspólna wnioskowała o dokonanie zmiany delegata, z Pani Jolanty Bazylak, na Panią Ewę Kulpińska – Mejor.
Głosowanie:
Za – 11 radnych
Wstrzymało się – 3 radnych
 
PRG – czy ktoś z Państwa Radnych chciałby zabrać głos? Nie widzę, wobec tego przechodzimy do głosowania nad projektem uchwały.
 
Głosowanie:
Za – 11 radnych
Wstrzymało się – 3 radnych
 
Uchwała Nr V/18/2011 w sprawie wyboru przedstawiciela do Mazurskiego Związku Międzygminnego – Gospodarka Odpadami została przyjęta i stanowi załącznik Nr 7 do niniejszego protokołu.
 
Ad. 10
 
PRG – czy ktoś z Państwa chciałby zabrać głos? Nie widzę, wobec tego proszę o przedstawienie opinii komisji wspólnej.
 
Radny L. Cedrowski – komisja wspólna zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie.
 
PRG – przechodzimy do głosowania nad projektem uchwały.
 
Głosowanie:
Za – 11 radnych
Wstrzymało się – 3 radnych
 
Uchwała Nr V/19/2011 w sprawie zmiany uchwały Nr XXXVII/225/2010 Rady Gminy Wydminy z dnia 28 maja 2010 roku w sprawie uchwalenia wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy Wydminy na lata 2010 - 2014 została przyjęta i stanowi załącznik Nr 8 do niniejszego protokołu.
 
Ad. 11
 
PRG – punkt ten został wyczerpany.
 
Ad. 12
 
Pani J. Ordowska – proszę o interwencję w sprawie niedokończonej inwestycji w miejscowości Mazuchówka obok posesji Państwa Joka i Maron graniczącej z drogą wojewódzką (duża dziura).
 
O godz. 15:45 salę opuszcza Radna B. Jabłońska.
 
PRG- czy prawdą jest, że jest zakaz robienia zakupów w jednej z wydmińskich firm? Zarówno sołtysi jak i pracownicy dokonujący zakupów technicznych zostali poinformowani, że mają nie robić tam zakupów, skąd to się wzięło Panie Wójcie?
 
Wójt Radosław Król - zgodnie z zarządzeniem wójta wprowadziłem regulamin zamówień publicznych, który w swoim zamyśle ma dbać o racjonalne wydatkowanie środków. Takie zarządzenie zostało podpisane. Zwykła zasada konkurencyjności. Zwykła notatka, wywiad jest dokumentem, który jest potrzebny do tego, aby stwierdzić, że dany zakup jest racjonalny. Regulamin obowiązuje wszystkie jednostki organizacyjne przy zwykłych procedurach zakupowych.
 
PRG – nie ma zarządzenia szeptanego w tej sprawie? Bo do mnie takie docierają, tak jak wiele innych. Spotykamy się po to, żeby m.in. takie plotki wyjaśniać. Wątek zmierza do tego, że w naszych ławach zasiada Radna – przedsiębiorca i w związku z tym nie kupujemy u niej i koniec, kropka i powiązane to jest z ustawą o samorządzie gminnym i ustawą o zamówieniach publicznych. Wg mnie to pomieszanie pojęć i nie ma żadnej kolizji prawnej, nie można w ten sposób ograniczać wolnej konkurencji.
 
Wójt Radosław Król – rzeczywiście miałem wątpliwość prawną, jeśli chodzi nie o zakupy w Kompleksie, tylko dokonywanie zakupów szkoły, gdzie Pani Radna E. Januszkiewicz jako z jednej strony pracownik szkoły, z drugiej właściciel sklepu. Nie znam podstawy prawnej. Nie wydawałem żadnych decyzji w tej sprawie, bo nie mam podstaw do tego. Nie ja jestem dyrektorem szkoły, tylko Pani M. Cedrowska i ona w oparciu o regulamin musi dbać o takie sprawy. Jeśli są osoby, które pracują na majątku gminnym, to nie mogą być powiązane, jeśli chodzi o sprawowanie mandatu radnego. Moja wątpliwość wynika z ostrożności, czy jest to zgodne z prawem czy nie.
 
Radna E. Januszkiewicz - na jakich podstawach prawnych opierała się Pana wątpliwość?
 
Wójt Radosław Król – chodzi o ustawę o zamówieniach publicznych, o wydatkowaniu, o oświadczenie, że się nie ma związku prawnego gdzie się dokonuje zapytanie ofertowe. Każdy uczestnik postępowania dokonuje takiego oświadczenia. Jeśli jest konflikt prawny, że Pani nadzoruje w jakiś sposób jednostki gminne, w których też również Pani pracuje i jednostka dokonuje zakupów to zrodziła się w mojej głowie wątpliwość, czy jest tak dalekie powiązanie, które może ewentualnie powodować, że zakup jest chybiony, a nie moja dyspozycja czy można kupować czy nie.
 
Radna E. Januszkiewicz – czy wątpliwości w tym temacie Pan rozwiał?
 
Wójt Radosław Król – wydaje mi się, że może nie być związku.
 
Radna E. Januszkiewicz – kiedy można spodziewać się rozstrzygnięcia wątpliwości z Pana strony?
 
Wójt Radosław Król – nie będę szukał rozstrzygnięcia, ja nie jestem dyrektorem szkoły i po namyśle, że tak powiem odpuściłem tę formę sprawdzania. Jeśli dyrektor dysponuje środkami, on podejmuje decyzje, on odpowiada.
 
PRG – nie toczy się żadne postępowanie wyjaśniające w tej sprawie?
 
Wójt Radosław Król – nie.
 
Radna A. Balcer – i nie ma żadnych przeciwwskazań, mogę robić tam jako sołtys zakupy?
 
Wójt Radosław Król – Pani sołtys musi przeprowadzić postępowanie.
 
Radna E. Januszkiewicz – Rozumiem, ze nie spotkam się już z tego typu sytuacja, nie usłyszę o rzekomym zakazie robienia zakupów, bo jestem Radną i będziemy się spotykać przy okazji racjonalnego wydatkowania środków?
 
Wójt Radosław Król – będę musiał w takim razie się spotkać, sprawdzić, zweryfikować, bo takich zarządzeń nie wydawałem.
 
Radny L. Cedrowski – w całym Pana rozumowaniu widzę pewne niekonsekwencje. O ile jednostki organizacyjne mają swoją niezależność, z drugiej strony Pan tez jest kierownikiem gminy i urząd takich zakupów dokonuje. Czy przez to, co Pan powiedział mam rozumieć, że urząd nie dokonuje takich zakupów w Kompleksie?
 
Wójt Radosław Król – dokonuje zakupów.
 
Radny L. Cedrowski – no właśnie, a czy Pani Radna E. Januszkiewicz idąc Pana tokiem rozumowania nie nadzoruje również działalności Pana jako Wójta?
 
Wójt Radosław Król – nadzoruje natomiast nie ma wpływu na podejmowane przeze mnie decyzje.
 
Radny L. Cedrowski – to jaki wpływ ma na podejmowane decyzje przez dyrektora szkoły? To jest identyczna sytuacja.
 
Wójt Radosław Król – może nie zrozumieliśmy się. Miałem wątpliwość. Powiedziałem,że z uwagi na to, że nie jest to w mojej kompetencji, nie wymagało analiz szerszych. Oświadczenia stron mówią, że takiego związku nie ma, to ja nie widzę żadnego problemu. Nie będę kontrolował tego typu zakupy. Powiedziałem skąd mogłaby być plotka tego typu i tak skonstruowana.
 
Radny L. Cedrowski – chce powiedzieć Panu, ze ta sytuacja dotyczy również Pana jako szefa Urzędu Gminy – identyczna sytuacja. My jako Radni nadzorujemy w jakimś sensie nadzorowanie tego typu sytuacji.
 
Wójt Radosław – zakupy mogą być dokonywane w Kompleksie i nie ma to związku ze sprawą.
 
Radna Januszkiewicz – podsumowując, rozumiem prawa wolnego rynku i je akceptuję. Nie chodzi o to, aby kogoś przymusić do robienia zakupów czy tez chcieć, żeby ktoś robił zakupy w tym a nie w innym miejscu. Zupełnie nie o to chodzi. Chce wyjaśnić wątpliwość podstawy prawnej, na podstawie czego taki ewentualny zakaz miałby się opierać. Cieszę, się, że Pan Wójt mówi, że takiego zakazu nie ma. Jestem współwłaścicielką firmy, która nie prowadzi działalności gospodarczej opartej na mieniu komunalnym gminy. Nie dzierżawimy ziemi, nie wynajmujemy budynków ani sprzętu. Nie ma tu żadnej kolizji prawnej!
 
PRG – pracownicy urzędu twierdzą, że otrzymali tego typu zakaz robienia zakupów w Kompleksie. Wystąpiłem w obronie Radnej, żeby to wyjaśnić i u źródła rozwiać te wątpliwości. Istniał taki krzywdzący zakaz. Pani Radna pogodzi się z każdym werdyktem, jeśli będzie to zgodne z prawem.
 
Wójt Radosław Król – regulamin wydany przeze mnie ma na celu racjonalność wydatkowania środków. Trzeba się do niego stosować i chodzi o konkurencyjność.
 
PRG – i właśnie o to chodzi, żeby tylko ta zasada przyświecała – nie żadne inne względy osobowe i do tego dążymy! Kwesta konkurencyjności i koniec i kropka! Panie Wójcie, Pan mówił w swoich wypowiedziach, że każdy grosz Pana interesuje i nad każdym się Pan pochyla, zastanawia się, w jaki sposób go wydać. Do tego samego my jesteśmy tu powołani, i Pan i my chcemy tak samo rozmawiać na temat każdej złotówki i wydatkowania kwot. Dlatego się zbieramy i oczekujemy od Pana odpowiedzi na pytania i nie są to żadne złośliwe wycieczki personalne. Mamy organ stanowiący Radę i wykonawczy – Wójta. Musimy się wzajemnie szanować i działać na zasadach partnerstwa i stąd jest nasza dociekliwość i nasze pytania. Nie z żadnych innych względów – dziękuję.
 
PRG – czy ktoś z Państwa chciałby jeszcze zabrać głos? Nie widzę, wobec tego w związku z wyczerpaniem porządku obrad zamykam V sesję Rady Gminy Wydminy.
 
Protokołowała:
Anna Binik
Zatwierdził:
 Bogusław Romatowski
 Przewodniczący Rady Gminy Wydminy
« powrót do poprzedniej strony