Strona główna
Pobierz dane XMLAkt prawny: 103/2020Drukuj informacjęAkt prawny: 103/2020Szczegóły informacji
103/2020
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Rodzaj: Zarządzenie
Status: Obowiązujący
Sesja: Nie dotyczy
Kadencja: 2018-2023
Data wejścia w życie: 2020-12-14
Data podjęcia/podpisania: 2020-12-14
Tytuł aktu:
ZARZĄDZENIE NR 103/2020 Wójta Gminy Wydminy z dnia 14 grudnia 2020 roku w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji w Urzędzie Gminy Wydminy
Treść:
SO.0050.124.2020
ZARZĄDZENIE NR 103/2020
Wójta Gminy Wydminy
z dnia 14 grudnia 2020 roku
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji w Urzędzie Gminy Wydminy
Na podstawie art. 26 ustawy o rachunkowości z dnia 29 września 1994 r. (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 351) zarządzam, co następuje:
§1. Zarządzam przeprowadzenie w Urzędzie Gminy w Wydminach inwentaryzacji
w następującym zakresie:
w następującym zakresie:
- Metodą weryfikacji, czyli porównania danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami należy zinwentaryzować:
- Grunty
- Należności i zobowiązania
- Wartości niematerialne i prawne
- Środki trwałe w budowie
- Metodą potwierdzenia salda, czyli otrzymania od banków i uzyskania od kontrahentów potwierdzeń danych wykazanych w księgach rachunkowych jednostki, należy zinwentaryzować:
- Środki pieniężne na rachunkach bankowych
- Należności od kontrahentów
- Stan kredytów i pożyczek .
§2. Inwentaryzacji podlegają również: zapasy materiałów, druki ścisłego zarachowania, paliwo w pojazdach i innym sprzęcie. Wymienione składniki zostaną zinwentaryzowane metodą spisu z natury.
§3. Termin inwentaryzacji ustala się od dnia 16 grudnia 2020r. do dnia 15 stycznia 2021r.
§4. Inwentaryzację należy przeprowadzić na dzień 31 grudnia 2020r.
§5. 1. Do przeprowadzenia inwentaryzacji w zakresie §1, ust.1 pkt a), c) d) oraz
§ 2 wyznaczam komisję w składzie:
§ 2 wyznaczam komisję w składzie:
- Bolesław Idek – przewodniczący,
- Katarzyna Eustachiewicz- członek,
- Jarosław Bereza- członek,
- Anna Smykowska- członek,
- Małgorzata Zabawska- członek,
- Beata Witkowska- członek.
- Inwentaryzację pozostałych aktywów i pasywów metodą weryfikacji oraz potwierdzenia sald przeprowadzą pracownicy księgowości.
- Osoby powołane na członków komisji inwentaryzacyjnej ponoszą pełną odpowiedzialność za właściwe, terminowe oraz zgodne z obowiązującymi przepisami przeprowadzenie i rozliczenie powierzonej inwentaryzacji.
- Po przedłożeniu w księgowości, przez przewodniczącego komisji, dokumentów
z przeprowadzonej inwentaryzacji nastąpi ich wycena i rozliczenie przedłożonych arkuszy ze zinwentaryzowanym majątkiem. - Po zakończeniu czynności inwentaryzacyjnych przewodniczący komisji złoży sprawozdanie końcowe z przebiegu inwentaryzacji.
- Wyniki inwentaryzacji (rozpatrzone oraz rozliczone różnice inwentaryzacyjne) powinny być zatwierdzone przez kierownika jednostki. Wyniki po zatwierdzeniu powinny zostać ujęte w księgach rachunkowych okresu sprawozdawczego.
§ 6. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.