Strona główna
Pobierz dane XMLAkt prawny: XXI/136/2009Drukuj informacjęAkt prawny: XXI/136/2009Szczegóły informacji
XXI/136/2009
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Rodzaj: Nieokreślony
Status: Obowiązujący
Sesja: XXI/2009
Kadencja: 2006-2010
Data wejścia w życie: 2009-01-30
Data podjęcia/podpisania: 2009-01-30
Data rozpoczęcia obowiązywania: 2009-01-30
Tytuł aktu:
w sprawie uchwalenia budżetu gminy Wydminy na 2009 r.
Treść:
Uchwała Nr XXI/136/2009
Rady Gminy Wydminy
z dnia 30 stycznia 2009 roku
w sprawie uchwalenia budżetu gminy Wydminy na 2009 r.
Rady Gminy Wydminy
z dnia 30 stycznia 2009 roku
w sprawie uchwalenia budżetu gminy Wydminy na 2009 r.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591; ze zm.) oraz art. 165, 165a, art. 184, art. 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104, ze zm.)
Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1
Dochody budżetu gminy w wysokości 20.498.425,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1,
z tego: dochody bieżące w wysokości 16.238.305,00 zł, dochody majątkowe w wysokości 4.260.120,00 zł.
z tego: dochody bieżące w wysokości 16.238.305,00 zł, dochody majątkowe w wysokości 4.260.120,00 zł.
§ 2
1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 21.212.425,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.
z tego: wydatki bieżące w wysokości 15.376.156,00 zł, wydatki majątkowe w wysokości 5.836.269,00 zł
2. Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2009‑2011, zgodnie z załącznikiem nr 3
3. Wydatki inwestycyjne w 2009 roku w wysokości 5.836.269,00 zł., zgodnie z załącznikiem nr 3 i 3a .
4. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w wysokości 12.958.390,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.
z tego: wydatki bieżące w wysokości 15.376.156,00 zł, wydatki majątkowe w wysokości 5.836.269,00 zł
2. Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2009‑2011, zgodnie z załącznikiem nr 3
3. Wydatki inwestycyjne w 2009 roku w wysokości 5.836.269,00 zł., zgodnie z załącznikiem nr 3 i 3a .
4. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w wysokości 12.958.390,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.
§ 3
1. Deficyt budżetu gminy w wysokości 714.000,00 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
1) zaciąganych kredytów w kwocie - 714.000,00 zł,
2. Przychody budżetu w wysokości 1.100.000,00 zł, rozchody w wysokości 386.000,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 5.
§ 4
W budżecie tworzy się rezerwy:
1) ogólną w wysokości - 50.000,00 zł,
2) celową w wysokości - 500,00 zł, z przeznaczeniem na
a) zarządzanie kryzysowe - 500,00 zł,
1) ogólną w wysokości - 50.000,00 zł,
2) celową w wysokości - 500,00 zł, z przeznaczeniem na
a) zarządzanie kryzysowe - 500,00 zł,
§ 5
1. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 6.
2. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań realizowanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 7.
2. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań realizowanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 6
1. Ustala się dochody w kwocie 80.000,00 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 78.000,00 zł na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie 2.000,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 7
1. Plan przychodów i wydatków w łącznej kwocie (zbiorczo) dla:
1) zakładów budżetowych: przychody – 1.928.410,00 zł, wydatki – 1.939.500,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 8.
2. Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie (zbiorczo) dla rachunków dochodów własnych jednostek budżetowych: dochody – 24.000,00 zł; wydatki – 24.000,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 8.
§ 8
1. Dotacje przedmiotowe dla Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Wydminach:
1) z tytułu dopłaty do wody - 64.260,00 zł;
2) z tytułu dopłaty do ścieków - 222.600,00 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 9.
2. Dotacje podmiotowe dla:
1) gminnych instytucji kultury na łączną kwotę - 475.000,00 zł,
2) działających na terenie gminy publicznych i niepublicznych przedszkoli, szkół i placówek oświatowo‑wychowawczych w wysokości - 48.000,00 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 10.
3. Dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę – 91.000,00 zł, zgodnie załącznikiem nr 11.
1) z tytułu dopłaty do wody - 64.260,00 zł;
2) z tytułu dopłaty do ścieków - 222.600,00 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 9.
2. Dotacje podmiotowe dla:
1) gminnych instytucji kultury na łączną kwotę - 475.000,00 zł,
2) działających na terenie gminy publicznych i niepublicznych przedszkoli, szkół i placówek oświatowo‑wychowawczych w wysokości - 48.000,00 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 10.
3. Dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę – 91.000,00 zł, zgodnie załącznikiem nr 11.
§ 9
1. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:
1) przychody - 21.000,00 zł,
2) wydatki - 21.000,00 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 12.
§ 10
Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie - 400.000,00 zł;
2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie - 714.000,00 zł;
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie- 386.000,00 zł;
§ 11
Upoważnia się Wójta do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 400.000,00 zł,
2) zaciągania zobowiązań:
a) na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich do wysokości określonej w załączniku nr 3 i nr 4,
b) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2010) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2010 roku .
3) dokonywania zmian w planie wydatków w wynagrodzeniach w ramach działu nie powodujących zwiększenia wynagrodzeń z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,
4) przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków oraz w planie dochodów własnych i wydatków nimi finansowanych,
5) przekazania kierownikom innych jednostek organizacyjnych gminy uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków:
- Dyrektor ZGKiM - dokonywanie zmian w planie wydatków zakładu budżetowego, a w przypadku realizowania wyższych od planowanych przychodów dokonywania zmian pod warunkiem, że nie spowoduje to zmniejszenia wpłat do budżetu ani zwiększenia dotacji z budżetu,
- Dyrektor GOK - dokonywanie zmian w planie wydatków instytucji kultury (GOK ), a w przypadku realizowania wyższych od planowanych przychodów dokonywania zmian pod warunkiem, że nie spowoduje to zmniejszenia wpłat do budżetu ani zwiększenia dotacji z budżetu.
- Kierownik GBP - dokonywanie zmian w planie wydatków instytucji kultury (GBP ) ,
6) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
1) zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 400.000,00 zł,
2) zaciągania zobowiązań:
a) na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich do wysokości określonej w załączniku nr 3 i nr 4,
b) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2010) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2010 roku .
3) dokonywania zmian w planie wydatków w wynagrodzeniach w ramach działu nie powodujących zwiększenia wynagrodzeń z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,
4) przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków oraz w planie dochodów własnych i wydatków nimi finansowanych,
5) przekazania kierownikom innych jednostek organizacyjnych gminy uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków:
- Dyrektor ZGKiM - dokonywanie zmian w planie wydatków zakładu budżetowego, a w przypadku realizowania wyższych od planowanych przychodów dokonywania zmian pod warunkiem, że nie spowoduje to zmniejszenia wpłat do budżetu ani zwiększenia dotacji z budżetu,
- Dyrektor GOK - dokonywanie zmian w planie wydatków instytucji kultury (GOK ), a w przypadku realizowania wyższych od planowanych przychodów dokonywania zmian pod warunkiem, że nie spowoduje to zmniejszenia wpłat do budżetu ani zwiększenia dotacji z budżetu.
- Kierownik GBP - dokonywanie zmian w planie wydatków instytucji kultury (GBP ) ,
6) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 12
Załącza się prognozę łącznej kwoty długu gminy na koniec 2009 roku i lata następne, zgodnie z załącznikiem nr 13 i nr 13a.
§ 13
Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi.
§ 14
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2009 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko‑Mazurskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
Pliki do pobrania: Załącznik nr 1 - 13a (164.00 KB), Rozszerzenie załącznik nr 2a (100.00 KB)
Przewodniczący Rady Gminy
Roman Sokalski