ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Wiejska Wydminy
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLAkt prawny: 2/2025Drukuj informacjęAkt prawny: 2/2025

Szczegóły informacji

2/2025

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Rodzaj: Zarządzenie

Status: Obowiązujący

Sesja: Nie dotyczy

Kadencja: 2024-2029

Data podjęcia/podpisania: 2025-01-16

Data wejścia w życie: 2025-01-16

Tytuł aktu:

ZARZĄDZENIE Nr 2/2025 Wójta Gminy Wydminy z dnia 16 stycznia 2025 roku w sprawie wyłączenia stosowania art. 4 ustawy o doręczeniach elektronicznych do niektórych spraw podatkowych

Treść:

         WS.0050.4.2025
ZARZĄDZENIE Nr  2/2025
Wójta Gminy Wydminy
z dnia 16 stycznia 2025 roku
 
w sprawie wyłączenia stosowania art. 4 ustawy o doręczeniach elektronicznych
do niektórych spraw podatkowych
 
Na podstawie art. 31 i art. 33 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 1465, 1572, 1907 i 1940), art. 147 ust. 5 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 1045, 1841) oraz art. 68 i art. 69 ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2024r., poz. 1530, 1572, 1717 i 1756) zarządzam, co następuje:
 
§ 1. Do dnia 31 grudnia 2025 r. przepisu art. 4 ustawy o doręczeniach elektronicznych
nie stosuje się w zakresie obowiązku doręczenia decyzji podatkowych wydawanych w oparciu
o przepisy właściwych ustaw podatkowych oraz art. 207 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2023 r., poz. 2383 z późn. zm.) przy wykorzystaniu publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego, mając na uwadze przesłanki organizacyjne, tj. brak możliwości automatyzacji wysyłki dokumentów generowanych masowo z uwagi na ograniczenia bazy adresów elektronicznych (BEA) bezpośrednio z poziomu systemu dedykowanego do wymiaru ww. podatków.
§ 2. Do dnia 31 grudnia 2025 r. przepisu art. 4 ustawy o doręczeniach elektronicznych
nie stosuje się w zakresie obowiązku doręczania pisemnego upomnienia, o którym mowa
w art. 15 § 1 ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz.U. z 2023 r., poz. 2505 z późn. zm.) dla należności pieniężnych przy wykorzystaniu publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego, mając na uwadze przesłanki organizacyjne tj. brak możliwości automatyzacji wysyłki dokumentów generowanych masowo z uwagi na ograniczenia bazy adresów elektronicznych (BEA) bezpośrednio z poziomu systemu dedykowanego do  obsługi księgowej ww. podatków.
§ 3. Wyłączenie, o którym mowa w § 1 stosuje się odpowiednio do wezwań, zawiadomień, postanowień, innych decyzji niż określone w § 1, których podstawą prawną są przepisy ustawy Ordynacja podatkowa.
§ 4. Wyłączenia, o których mowa w § 1 – 3 nie wyklucza możliwości doręczenia korespondencji przy wykorzystaniu publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego, w szczególności, gdy korespondencja ta nie ma charakteru masowego.
§ 5. Wykonanie zarządzenia powierza się  Wójtowi Gminy.
§ 6. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
« powrót do poprzedniej strony