Ogłoszenie - szczegóły
Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: 3/2025Drukuj informację Ogłoszenie numer: 3/2025Szczegóły informacji
Ogłoszenie: wolne stanowisko urzędnicze - Podinspektor
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Miejsce pracy: Wydminy
Wymiar etatu: Peły
Ilość etatów: 1
Wydział: stanowisko urzędnicze
Data udostępnienia: 2025-02-17
Ogłoszono dnia: 2025-02-17
Termin składania dokumentów: 2025-02-28 12:00:00
Nr ogłoszenia: 3/2025
Zlecający: Wójt Gminy Wydminy
I. Wymagania w stosunku do kandydatów:
a. Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie,
- kwalifikacje zawodowe wymagane do wykonywania pracy na stanowisku: wykształcenie wyższa drugiego stopnia w zakresie gospodarki nieruchomościami, geodezji, budownictwa lub pokrewne,
- co najmniej 5-letni staż pracy, w tym 3-letnie doświadczenie zawodowe na podobnym stanowisku,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub
umyślne przestępstwo skarbowe, - nieposzlakowana opinia,
- znajomość i umiejętność stosowania w praktyce przepisów prawa: Ustawa o gospodarce nieruchomościami, Ustawa o księgach wieczystych i hipotece, Ustawa o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomościami, Ustawa o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów, Prawo geodezyjne i kartograficzne, Ustaw o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, Kodeks cywilny, Kodeks postępowania administracyjnego, Ustawa o pracownikach samorządowych, Ustawa o samorządzie gminnym, Prawo zamówień publicznych, Ochrona danych osobowych, Kodeks pracy, Ustawa o finansach publicznych, Prawo ochrony środowiska.
- znajomość Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
- biegła znajomość obsługi komputera oraz pakietu oprogramowania biurowego, umiejętność korzystania z Internetu, obsługa urządzeń biurowych oraz pakietu oprogramowania biurowego.
b. Wymagania dodatkowe:
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,
- umiejętność stosowania i interpretacji przepisów,
- samodzielność, dokładność, terminowość, rzetelność, dobra organizacja pracy,
- łatwość komunikowania się i przekazywania informacji,
- odpowiedzialność i obowiązkowość za wykonywaną pracę,
- dyspozycyjność, systematyczność, zaangażowanie, inicjatywa, kreatywność, samodyscyplina, samodzielność, odpowiedzialność,
- umiejętność pracy pod presją czasu i odporność na stres,
- prawo jazdy kat. B.
II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Zakres głównych czynności:
- Prowadzenie ewidencji gminnego zasobu nieruchomości.
- Pozyskiwanie mienia na cele związane z wykonywaniem zadań własnych gminy.
- Obrót nieruchomościami komunalnymi: sprzedaż, zamiana, zrzeczenie, przygotowywanie i organizowanie przetargów, komunalizacja nieruchomości Skarbu Państwa, współpraca z Kancelarią Notarialną.
- Przekazywanie w trwały zarząd nieruchomości gminnych jednostkom organizacyjnym.
- Wydzierżawianie, wynajmowanie, użyczanie i przekazywanie do korzystania nieruchomości komunalnych, naliczanie czynszów i przygotowywanie umów.
- Zapewnianie wyceny wartości nieruchomości gminnych przez rzeczoznawców majątkowych.
- Przygotowywanie dokumentów do korzystania przez gminę z prawa pierwokupu.
- Prowadzenie spraw związanych z zakładaniem i wprowadzaniem zmian w księgach wieczystych nieruchomości komunalnych.
- Wykonywanie czynności związanych z wywłaszczeniem gruntów na cele publiczne
i zwrotami nieruchomości w zakresie określonym w przepisach szczególnych. - Rozpatrywanie roszczeń zgłaszanych do nieruchomości komunalnych przez osoby fizyczne i prawne.
- Prowadzenie spraw dotyczących przekształcenia prawa użytkowania wieczystego
w prawo własności. - Opracowywanie harmonogramu okresowych przeglądów technicznych zasobu komunalnego gminy Wydminy oraz składanie zapotrzebowań na konserwacje, remonty i modernizacje budynków do Wójta Gminy i Skarbnika Gminy.
- Prowadzenie ewidencji i książek obiektów budowlanych zasobów komunalnych - dokonywanie wpisów w książkach obiektów budowlanych.
- Nadawanie numeracji porządkowej nieruchomości.
- Prowadzenie spraw dotyczących komisji mieszkaniowej:
- organizowanie pracy Społecznej Komisji Mieszkaniowej,
- przygotowywanie pod względem formalno-prawnym obsługi Społecznej Komisji Mieszkaniowej,
- realizacja przydziałów i zamian mieszkań wg zaopiniowanej listy przez SKM. - Reprezentowanie gminy podczas zebrań wspólnot mieszkaniowych.
- Prowadzenie spraw z zakresu podziałów i rozgraniczeń nieruchomości.
- Przygotowywanie projektów aktów prawnych wydawanych przez Wójta oraz projektów uchwał i innych materiałów wnoszonych pod obrady Rady Gminy i Komisji, z zakresu prowadzonych spraw.
- Przygotowywanie projektów odpowiedzi na skargi i wnioski mieszkańców oraz podejmowanie działań zapewniających należyte i terminowe ich załatwianie, przyjmowanie interesantów i udzielanie im wyjaśnień.
- Przygotowywanie materiałów i projektów odpowiedzi dotyczących udzielania informacji publicznej, w ramach powierzonego zakresu czynności.
2. Niezbędna wiedza i umiejętności:
- znajomość i umiejętność stosowania w praktyce przepisów prawa: Ustawa o gospodarce nieruchomościami, Ustawa o księgach wieczystych i hipotece, Ustawa o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomościami, Ustawa o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów, Prawo geodezyjne i kartograficzne, Ustaw o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, Kodeks cywilny, Kodeks postępowania administracyjnego, Ustawa o pracownikach samorządowych, Ustawa o samorządzie gminnym, Prawo zamówień publicznych, Ochrona danych osobowych, Kodeks pracy, Ustawa o finansach publicznych, Prawo ochrony środowiska
- biegła znajomość obsługi komputera oraz pakietu oprogramowania biurowego, umiejętność korzystania z Internetu oraz obsługa urządzeń biurowych,
- umiejętność pracy w zespole,
- umiejętność analitycznego myślenia i odpowiedniego stosowania przepisów prawa w praktyce,
- umiejętność samodzielnej i dobrej organizacji pracy.
III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:
Praca wykonywana w podstawowym systemie czasu pracy: 8 godzin na dobę i 40 godzin tygodniowo w pięciodniowym tygodniu pracy (od poniedziałku do piątku). Wynagrodzenie wypłacane z dołu do 27 dnia każdego miesiąca. Urlop udzielany na podstawie art. 153 i art. 154 KP. Obowiązuje okres wypowiedzenia zgodnie z art. 36 Kp. Możliwość pracy w terenie oraz wyjazdów służbowych.
IV. Wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych:
6
V. Wymagane dokumenty:
- podpisany list motywacyjny,
- podpisany kwestionariusz osoby ubiegającej się o zatrudnienie (druk w załączeniu)
- podpisany życiorys z przebiegiem nauki i pracy zawodowej (CV),
- kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem),
- kopie dokumentów potwierdzające staż pracy oraz ewentualne kursy i szkolenia (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem),
- oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu
z pełni praw publicznych, - oświadczenie kandydata o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- oświadczenie kandydata o posiadanym obywatelstwie,
- oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na w/w stanowisku,
- w przypadku osoby niepełnosprawnej, kopie dokumentów potwierdzające posiadane orzeczenie o stopniu niepełnosprawności i informacje o szczególnych potrzebach
- oświadczenie o nieposzlakowanej opinii,
- podpisana klauzula informacyjna oraz oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby realizacji procesu rekrutacji.
VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
a. Termin:
2025-02-28 12:00:00
b. Sposób:
. Termin: 28 luty 2025 roku, do godziny 12:00
b. Sposób i miejsce: wyłącznie w formie pisemnej, osobiście w sekretariacie Urzędu lub przesłać pocztą na adres: Urząd Gminy Wydminy
Pl. Rynek 1/1
11-510 Wydminy
w zamkniętej kopercie opisanej „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze - Podinspektor, opatrzonej imieniem i nazwiskiem kandydata oraz adresem zwrotnym.
Dokumenty, które wpłyną po wskazanym terminie pozostaną bez rozpatrzenia.
Zachęcamy do składania aplikacji osoby z niepełnosprawnością, spełniające wymagania wskazane w ogłoszeniu.
c. Miejsce:
Urząd Gminy Wydminy
Pl. Rynek 1/1
11-510 Wydminy
VII. Informacje dodatkowe:
Etapy naboru i terminy opublikowania wyników.
Proces naboru przewiduje dwa etapy:
- ocena formalna złożonych dokumentów;
- rozmowa kwalifikacyjna w formie telekonferencji.
W przypadku dostarczenia danych osobowych innych niż wymagane w ogłoszeniu oraz nie załączenia oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, będą one komisyjnie niszczone.
Z Kandydatami spełniającymi wymagania formalne, podczas II etapu rekrutacji zostanie przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna. Istnieje możliwość przeprowadzenia rozmowy zdalnej. Osoby, które nie spełniają wymagań formalnych, nie będą informowane.
Informacja o wynikach umieszczona będzie w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Wydminy bip.wydminy.pl oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu.
Dokumenty kandydata wybranego w naborze i zatrudnionego w Urzędzie Gminy zostaną dołączone do jego akt osobowych. Dokumenty pozostałych kandydatów będą przechowywane w Urzędzie Gminy Wydminy przez okres 3 miesięcy od dnia upowszechnienia informacji
o wyniku naboru. W okresie tym kandydaci będą mogli dokonywać odbioru swoich dokumentów. Urząd Gminy nie odsyła dokumentów kandydatom. Po upływie 3 miesięcy od dnia upowszechnienia informacji o wyniku naboru, nieodebrane dokumenty zostaną protokolarnie zniszczone.
o wyniku naboru. W okresie tym kandydaci będą mogli dokonywać odbioru swoich dokumentów. Urząd Gminy nie odsyła dokumentów kandydatom. Po upływie 3 miesięcy od dnia upowszechnienia informacji o wyniku naboru, nieodebrane dokumenty zostaną protokolarnie zniszczone.
Wójt Gminy zastrzega sobie prawo odwołania naboru na wolne stanowisko urzędnicze bez podania przyczyny.