ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Wiejska Wydminy
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Strona główna

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Składanie wniosków o szacowanie szkód wyłącznie za pomocą publicznej aplikacji

Informacja o szacowaniu strat w uprawach rolnych spowodowanych przez suszę

Wydminy, dnia 27 lipca 2021 r.
 
KK.6181.4.2021
INFORMACJA
 
Wójt Gminy Wydminy informuje,
 
iż w związku z wzrastającym zagrożeniem suszą rolniczą, potwierdzoną wynikami monitoringu suszy rolniczej przez Instytut Uprawy, Nawożenia i Gleboznawstwa – Państwowy Instytut Badawczy w Puławach, wnioski o oszacowanie strat w uprawach rolnych spowodowanych przez suszę (nie dotyczy szkód w środkach trwałych spowodowanych w wyniku suszy) producenci rolni mogą składać wyłącznie za pomocą publicznej aplikacji. Za pomocą tej aplikacji producent rolny, korzystając z własnego Profilu Zaufanego, określa zakres i stopień strat spowodowanych przez suszę w uprawach rolnych w swoim gospodarstwie rolnym. Aplikacja jest dostępna pod adresem:
 
 
 lub po wpisaniu w przeglądarce internetowej hasła Zgłoś szkodę rolniczą. Sporządzanie protokołu odbywa się wyłącznie poprzez publiczną aplikację, tzn. bez udziału Komisji gminnych szacujących straty, powołanych zarządzeniami właściwego miejscowo Wojewody.
 
Wniosek mogą złożyć producenci rolni, którzy posiadają Profil Zaufany. Producent rolny ma prawo do kilkukrotnego uzupełniania strat w poszczególnych uprawach w miarę ich obejmowania suszą wskazywaną przez System Monitoringu Suszy Rolniczej, do momentu potwierdzenia ostatniego zgłoszenia poprzez podpisanie wniosku Profilem Zaufanym.
Podpisanie wniosku uruchamia proces generowania protokołu strat w gospodarstwie rolnym i uniemożliwia dokonywanie dalszych zgłoszeń. Protokół oszacowania szkód w formie dokumentu elektronicznego będzie automatycznie wyliczał szkody spowodowane przez suszę po zatwierdzeniu przez producenta rolnego ostatniego zgłoszenia upraw rolnych.
Elektroniczny wniosek o oszacowanie strat umożliwia producentowi rolnemu wybranie upraw poszkodowanych przez suszę spośród upraw zgłoszonych do ARiMR we wniosku o przyznanie płatności bezpośrednich. Z kolei dane o liczbie zwierząt z IRZplus umożliwią weryfikację wprowadzanych przez producentów rolnych danych o liczbie zwierząt w gospodarstwie rolnym. Dane te są niezbędne do wyliczenia wartości produkcji roślinnej i zwierzęcej danego gospodarstwa rolnego. Wniosek o oszacowanie szkód spowodowanych wystąpieniem suszy producent rolny składa za pomocą publicznej aplikacji do dnia 15 października roku wystąpienia suszy. Jeśli straty w gospodarstwie rolnym będą niższe niż 30%, aplikacja odrzuci protokół, podając informację, iż „Ustalony w protokole poziom strat poniżej 30% nie spełnia wymogów do ubiegania się o pomoc publiczną”.
W przypadku szkód w gospodarstwach rolnych i działach specjalnych produkcji rolnej, w których wystąpiły szkody spowodowane przez grad, deszcz nawalny, ujemne skutki przezimowania, przymrozki wiosenne, powódź, huragan, piorun, obsunięcie się ziemi, lawinę lub suszę w środku trwałym, straty szacowane są tak jak dotychczas, przez komisje powołane przez Wojewodę Warmińsko - Mazurskiego.
W związku z powyższym producenci rolni powinni kierować wnioski o oszacowane szkód spowodowanych tymi zjawiskami do urzędów gmin właściwych ze względu na miejsce wystąpienia tych szkód, zgodnie z informacją zamieszczoną na wzorach wniosków, tj. do gminy gdzie znajduje się siedziba gospodarstwa ( wzór nr 1), a jeżeli grunty gospodarstwa położone są na terenie innej gminy lub gmin w województwie warmińsko – mazurskim, w których jednocześnie wystąpiły szkody ( wzór nr 2 - uproszczony). Wzory wniosków, zasady szacowania szkód, prezentacja - praktyczne wskazówki przy sporządzaniu protokołu przez komisję w 2021 roku oraz zarządzenia Wojewody Warmińsko – Mazurskiego o powołaniu komisji umieszczone są na stronie internetowej Warmińsko – Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie, w zakładce >> Co robimy>> Sprawy z zakresu ochrony środowiska, przyrody oraz rolnictwa>> Rolnictwo.
Zachęcam do zapoznania się z publikowanymi, co dekadę przez IUNG w Puławach, raportami z monitoringu suszy rolniczej, które obrazują zagrożenie suszą upraw rolnych w poszczególnych gminach województwa warmińsko – mazurskiego.
 
 
 
 
Wójt Gminy Wydminy
(-) Radosław Król

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Wydminy
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2021-07-27
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Jolanta Bazylak
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2021-07-27 13:04:15
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Jolanta Bazylak
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2021-07-27 13:05:14
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Jolanta Bazylak
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2021-07-27 13:05:14
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
807 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Obwieszczenie Wójta Gminy Miłki o zakończeniu postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Wydminy
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2021-07-26
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Jolanta Bazylak
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2021-07-26 13:36:36
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Jolanta Bazylak
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2021-07-26 13:41:03
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Jolanta Bazylak
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2021-07-26 13:41:21
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
760 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Obwieszczenie o wydanej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach

Obwieszczenie o wydaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach - KK.6220.9.2021

Wydminy, dnia 20 lipca 2021 r.
KK.6220.9.2021
 
 
OBWIESZCZENIE
o wydaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
I.
Na podstawie art. 85 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jedn. - Dz. U. z 2021 r. poz. 247 ze zm. - cyt. dalej jako „UUOŚ”) podaje się do publicznej wiadomości, że dn. 20 lipca 2021 r. wydana została decyzja znak: KK.6220.9.2021 o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. budowie farmy fotowoltaicznej zlokalizowanej na części działki nr 147 w obrębie Czarnówka, gmina Wydminy, powiat giżycki, woj. warmińsko-mazurskie.
 
Decyzja ta została wydana na wniosek spółki PCWO ENERGY PROJEKT  Sp. z o.o. ul. Emilii Plater 53, 00-113 Warszawa.
 
Z treścią ww. decyzji oraz ze stosowną dokumentacją sprawy (w tym z postanowieniem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Olsztynie, opinią Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Giżycku oraz Dyrektora Zarządu Zlewni w Augustowie Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie) można zapoznać się na zasadach udostępniania informacji o środowisku określonych w UUOŚ, w szczególności jest to możliwe w siedzibie Wydziału Komunalnego Urzędu Gminy Wydminy, pl. Rynek 1/1, 11-510 Wydminy (poniedziałek - piątek w godz. 8:00 -15:00) po wcześniejszej telefonicznej rezerwacji wizyty, której termin należy uzgodnić bezpośrednio z pracownikiem prowadzącym sprawę, pod numerem 87 421 00 19 wew. 120.
 
Treść ww. decyzji została również udostępniona w dniu 20 lipca 2021 r. na okres 14 dni w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Wydminy.
 
II.
Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. - Dz. U. z 2021 r. poz. 735 – cyt. dalej jako „k.p.a.”) w związku z art. 74 ust. 3 UUOŚ zawiadamia się wszystkie strony o wydaniu decyzji znak: KK.6220.9.2021 z dnia 20.07.2021 r. o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: budowie farmy fotowoltaicznej zlokalizowanej na części działki nr 147 w obrębie Czarnówka, gmina Wydminy, powiat giżycki, woj. warmińsko-mazurskie.
Z treścią ww. decyzji można zapoznać się w siedzibie Referatu Komunalnego Urzędu Gminy Wydminy pl. Rynek 1/1, 11-510 Wydminy (poniedziałek - piątek w godz. 8.00 -15.00) po wcześniejszej telefonicznej rezerwacji wizyty, której termin należy uzgodnić bezpośrednio z pracownikiem prowadzącym sprawę, pod numerem 87 421 00 19 wew. 120. Odpis decyzji podlega ponadto udostępnieniu na wniosek strony na zasadach określonych w art. 49b § 1 k.p.a., z zastrzeżeniem art. 35 § 5 k.p.a.
Zgodnie z art. 74 ust. 3 UUOŚ jeżeli liczba stron postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach lub innego postępowania dotyczącego tej decyzji przekracza 10 stosuje się przepis art. 49 k.p.a.. Zgodnie zaś art. 49 k.p.a. zawiadomienie stron o decyzjach i innych czynnościach organu administracji publicznej może nastąpić w formie publicznego obwieszczenia, w innej formie publicznego ogłoszenia zwyczajowo przyjętej w danej miejscowości lub przez udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej właściwego organu administracji publicznej. Zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej.
 
Od powyższej decyzji przysługuje stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie, za pośrednictwem Wójta Gminy Wydminy (Referat Komunalny Urzędu Gminy Wydminy pl. Rynek 1/1, 11-510 Wydminy) w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia (art.127 § 1 i 2 oraz art. 129 § 1 i 2 k.p.a.). Wniesienie odwołania w terminie wstrzymuje wykonanie decyzji (art. 130 § 2 k.p.a.).
 
W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania, składając stosowne oświadczenie organowi, który decyzję wydał, nie później niż w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji (art. 127a § 1 k.p.a.).
 
Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna (art. 127a § 2 k.p.a.). Skutkiem zrzeczenia się odwołania jest niemożność zaskarżenia decyzji do organu odwoławczego i wniesienia skargi do sądu administracyjnego.
 
Decyzja podlega wykonaniu przed upływem terminu do wniesienia odwołania, jeżeli jest zgodna z żądaniem wszystkich stron lub jeżeli wszystkie strony zrzekły się prawa do wniesienia odwołania (art. 130 § 4 k.p.a.).
 
Obwieszczenie nastąpiło dnia: 20 lipca 2021r.
 
 
 
 
z up. Wójta Gminy
(-) Beata Witkowska
Kierownik Referatu Komunalnego

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Wydminy
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2021-07-20
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Jolanta Bazylak
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2021-07-20 14:38:26
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Jolanta Bazylak
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2021-07-20 15:02:49
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Jolanta Bazylak
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2021-07-20 15:03:27
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1082 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Nawigacja między stronami listy informacji