ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Wiejska Wydminy
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Protokół Nr XL/18 z XL posiedzenia Sesji Rady Gminy Wydminy z dnia 23 lutego 2018 roku

Informacja ogłoszona dnia 2019-02-26 21:06:21 przez Administrator systemu

Akapit nr 1 - brak tytułu

Protokół Nr XL/18
z XL posiedzenia Sesji Rady Gminy Wydminy z dnia 23 lutego 2018 roku
 
Posiedzenie Sesji trwało od godziny 909 do godziny 1113 w sali dolnej gminnego Ośrodka Kultury w Wydminach. Posiedzenie XL Sesji Rady Gminy Wydminy prowadziła Przewodnicząca Rady Gminy Wydminy Grażyna Plato.
Radni obecni na Sali obrad :
Lista obecności Radnych obecnych na posiedzeniu stanowi załącznik nr 1 do protokołu
W obradach uczestniczyli:
Lista osób uczestniczących w posiedzeniu stanowi załącznik nr 2 do protokołu.
W posiedzeniu brali udział także sołtysi sołectwa gminy Wydminy:
Lista obecności sołtysów uczestniczących w posiedzeniu stanowi załącznik nr 3 do protokołu
 
Ad. 1
Otwarcie sesji.
Przewodnicząca Rady Gminy Grażyna Plato otworzyła XL posiedzenie Sesji Rady Gminy. Powitała zebranych Radnych, Wójta i zaproszonych gości.
Przewodnicząca Rady Gminy Grażyna Plato: Otrzymałam informację, że Komendant Policji nie będzie mógł pojawić się na sesji.
W chwili rozpoczęcia sesji na sali 11 radnych.
 
Ad. 2
Odczytanie porządku obrad.
Przewodnicząca Rady Gminy Grażyna Plato: Z związku z nieobecnością Komendanta Policji proponuję punkt 3 zdjąć z porządku obrad. W to miejsce wystąpi Kierownik Posterunku w Wydminach. Miał być na sesji szef OSP w Wydminach, ale jest na akcji w Mazuchówce i go nie będzie.
913 Radny Grzegorz Beczek dotarł na posiedzenie Sesji Rady Gminy (na sali 12 Radnych)
Wójt Radosław Król: Chciałbym wprowadzić w punkcie 14 uchwałę w sprawie zatwierdzenia wstępnego miejsca lokalizacji nowych przystanków komunikacyjnych.
Przewodnicząca Rady Gminy Grażyna Plato: Te przystanki dotycząc przewoźnika dowożącego dzieci?
Wójt Radosław Król: Tak. To na wniosek mieszkanki, która samotnie wychowuje małe dzieci i nie jest w stanie odprowadzać dziecka na przystanek. Mamy już odpowiedź z powiatu.
Radny Adam Szpak: A co do tego ma powiat? Kierowca ma się zatrzymywać.
Wójt Radosław Król: Droga jest własnością powiatu.
Głosowanie nad wnioskiem Wójta.
ZA: 12
PRZECIW: 0
WSTRZYMAŁO SIĘ: 0
Wniosek został przyjęty jednogłośnie.
Przewodnicząca Rady Gminy Grażyna Plato: Następuje przesunięcie numeracji. W/w uchwała będzie w punkcie 14, pkt 14 staje się pkt 15 i tak dalej.
Głosowanie zmienionego porządku obrad.
ZA: 12
PRZECIW: 0
WSTRZYMAŁO SIĘ: 0
Wniosek został przyjęty.
 
Ad. 3
Przedstawienie informacji o stanie porządku i bezpieczeństwa w Gminie Wydminy – Komendant Powiatowy Policji w Giżycku.
Kierownik Posterunku Policji w Wydminach asp. szt. Andrzej Pietonoczka przedstawił sprawozdanie z działalności posterunku w Wydminach od powstania w dniu 20 listopada do chwili obecnej.
Sprawozdanie stanowi załącznik nr 4 do protokołu.
Radny Adam Szpak: Kiedy będziecie pełnić służbę całodobową?
Kierownik Posterunku Policji w Wydminach asp. szt. Andrzej Pietonoczka: Nie da się pełnić służby całodobowej. Mamy duże braki kadrowe. Dlatego jest to posterunek, a nie komisariat. W czerwcu dostaniemy dwóch nowych policjantów, absolwentów szkoły policyjnej. Zostaną oni skierowani do pracy patrolowej.
Przewodnicząca Rady Gminy Grażyna Plato: Czy moglibyśmy otrzymać formę papierową tego sprawozdania, celem załączenia go do protokołu?
Kierownik Posterunku Policji w Wydminach asp. szt. Andrzej Pietonoczka: Oczywiście. Należy tylko zwrócić się do nas pisemnie.
 
 
 
Ad. 4
Przedstawienie informacji o stanie bezpieczeństwa w zakresie ochrony przeciwpożarowej w Gminie Wydminy – Komendant Powiatowy PSP w Giżycku.
Naczelnik Wydziały Operacyjno-Szkoleniowego bryg. mgr Arkadiusz Gij przedstawił informacji o stanie bezpieczeństwa w zakresie ochrony przeciwpożarowej.
Sprawozdanie stanowi załącznik nr 5 do protokołu.
Radny Tadeusz Łukaszczuk: Należy przeprowadzić akcje promocyjne dotyczące wstępowania do straży pożarnej.
Naczelnik Wydziały Operacyjno-Szkoleniowego bryg. mgr Arkadiusz Gij: Prowadzimy taką akcję. Dotyczy wstępowania do szkół pożarniczych. Mamy również sekcje młodzieżowe.
Radny Tadeusz Łukaszczuk: Czy macie psy szkolone do akcji?
Naczelnik Wydziały Operacyjno-Szkoleniowego bryg. mgr Arkadiusz Gij: W Giżycku nie. Mają je grupy poszukiwawczo-ratownicze. W naszym województwie nie ma takiej grupy, gdyż nie zachodzi prawdopodobieństwo częstego wykorzystania takiego psa.
1001 Radna Justyna Samsel opuściła posiedzenie Sesji Rady Gminy( na sali 11 radnych)
 
Ad. 5
Przyjęcie protokołu z XXXVIII Sesji Rady Gminy Wydminy.
Przewodnicząca Rady Gminy Grażyna Plato: Do dnia dzisiejszego nie wpłynęły wnioski dotyczące tego protokołu. Czy w dniu dzisiejszym ktoś chce złożyć jakieś wnioski?
Radna Elżbieta Januszkiewicz: Protokoły dotarły pocztą elektroniczną i mogłam się z nimi zapoznać. Z sesji w której brałam udział zagłosuję „za”, a z sesji na której mnie nie było to wstrzymam się.
Protokół z XXXVIII posiedzenia został poddany pod głosowanie:
ZA: 10
PRZECIW: 0
WSTRZYMAŁO SIĘ: 1
Protokół został przyjęty.
 
Ad. 6
Przyjęcie protokołu z XXXIX Sesji Rady Gminy Wydminy.
Przewodnicząca Rady Gminy Grażyna Plato: Do dnia dzisiejszego nie wpłynęły wnioski dotyczące tego protokołu. Czy w dniu dzisiejszym ktoś chce złożyć jakieś wnioski?
Brak wniosków.
Protokół z XXXIX posiedzenia został poddany pod głosowanie:
ZA: 9
PRZECIW: 0
WSTRZYMAŁO SIĘ: 2
Protokół został przyjęty.
1004 Radna Justyna Samsel powróciła na posiedzenie Sesji Rady Gminy( na sali 12 radnych)
 
Ad. 7
Sprawozdanie z pracy Wójta w okresie między sesjami.
Sprawozdanie  z pracy Wójta  stanowi załącznik nr 6 do protokołu.
 
Ad. 8
Podjęcie uchwały w sprawie podwyższenia kapitału zakładowego Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych i Zieleni sp. z o. o. w Wydminach.
Opinie komisji: pozytywne.
Wójt Radosław Król: Uchwała jest następstwem uchwalenia poprzednich uchwał. Przekazujemy środki w formie aportu finansowego a w zamian bierzemy udziały. Celem jest wydatkowanie tych środków na dokumentację techniczną.
Radna Elżbieta Januszkiewicz: Te 100 tys. zł. Jest na dokumentację i nie mogą być wydatkowane na nic innego, a spółka będzie musiała uzupełnić ten kapitał. Czy zwiększenie kapitału nie spowoduje podwyższenia cen wody dla mieszkańców?
Wójt Radosław Król: Nie. Ceny wody i ścieków będą regulowany ustawą, która wejdzie w życie w czerwcu.
Brak więcej pytań
GŁOSOWANIE:
ZA: 11
PRZECIW: 0
WSTRZYMAŁO SIĘ: 1
Uchwała została przyjęta.
 
Ad. 9 i 10
Przyjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie przyjęcia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Wydminy na lata 2018-2029 oraz Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Wydminy na 2018 r. omawiane wspólnie.
Opinie komisji: pozytywne.
GŁOSOWANIE nad projektem zmiany WPF:
ZA: 11
PRZECIW: 0
WSTRZYMAŁO SIĘ: 1
Uchwała została przyjęta.
Skarbnik Krystyna Truchan: Uzupełnię, że w załączniku dotyczącym dochodów własnych jest zmiana nazwy szkoły w Gawlikach Wielkich na Szkoła Podstawowa w Gawlikach Wielkich. Wszystko pozostałe jest bez zmian.
Opinie komisji: pozytywne.
GŁOSOWANIE nad projektem zmian w budżecie:
ZA: 11
PRZECIW: 0
WSTRZYMAŁO SIĘ: 1
Uchwała została przyjęta.
 
Ad. 11
Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia „Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Wydminy na lata 2017-2032”.
Wójt Radosław Król: Ta uchwała różni się od podejmowanych w zeszłych latach. W tym roku dofinansowujemy 85 % i dotyczy to również rolników i przedsiębiorców. Można będzie dofinansować usunięcie eternitu z budynków gospodarczych.
Radna Elżbieta Januszkiewicz: Większe byłoby zainteresowanie mieszkańców, gdyby gmina całość dofinansowała, a koszty mieszkańców obejmowałyby położenie nowego dachu.
Wójt Radosław Król: Tak by było najlepiej. Jak będzie dużo wniosków mieszkańców, to możemy przyjąć korektę jak będziemy mieli środki.
Opinie komisji: pozytywne.
GŁOSOWANIE:
ZA: 12
PRZECIW: 0
WSTRZYMAŁO SIĘ: 0
Uchwała została przyjęta jednogłośnie.
 
 
Ad. 12
Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Wydminy w 2018 r.
Brak pytań.
Opinie komisji: pozytywne.
GŁOSOWANIE:
ZA: 12
PRZECIW: 0
WSTRZYMAŁO SIĘ: 0
Uchwała została przyjęta jednogłośnie.
 
Ad. 13
Podjęcie uchwały w sprawie w sprawie ustalenia planu dofinansowania form doskonalenia  zawodowego nauczycieli, maksymalnej kwoty dofinansowania opłat za kształcenie w szkołach wyższych i zakładach kształcenia nauczycieli oraz ustalenia specjalności i form kształcenia, na które dofinansowanie jest przyznawane.
Wójt Radosław Król: Zgłaszam autopoprawkę. W załączniku nr 1 w tabeli pkt 5 kwota nie 6 332 zł lecz 6 322 zł. Razem 7 322 zł i znowu razem w podsumowaniu 37 385 zł. To był taki „czeski błąd”, pomyłka o 10 zł.
Przewodnicząca Rady Gminy Grażyna Plato: W której szkole będzie dofinansowane WDŻ?
Dyrektor ZSO Eliza Szwed: W ZSO w Wydminach. Głównie chodzi o WOS. W jednej kwocie mamy WOS i WDŻ.
Brak więcej pytań.
Opinie komisji: pozytywne.
GŁOSOWANIE z autopoprawką:
ZA: 12
PRZECIW: 0
WSTRZYMAŁO SIĘ: 0
Uchwała została przyjęta jednogłośnie.
 
Ad. 14
Przyjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia wstępnego miejsca lokalizacji nowych przystanków komunikacyjnych.
Wójt Radosław Król: Chodzi o dwa przystanki w Szczybałach Orłowskich. Otrzymaliśmy trzy pisma: od Pani Kordowskiej, od Pani Suchorończak oraz od Pani Dyrektor ZS w Gawlikach Wielkich. Chodzi o przystanki na koloniach, służące dzieciom dojeżdżającym do szkoły. Otrzymaliśmy pismo z Zarządy Dróg Powiatowych, gdzie powiat negatywnie odnosi się do tej sprawy. Dla nas jednak najważniejsze jest bezpieczeństwo naszych dzieci. Chcemy tą uchwała zmobilizować powiat. To będą przystanki na żądanie. Będzie stał znak „przystanek autobusowy” bez budowania zatoczek autobusowych.
Dyrektor SP w Gawlikach Wielkich Anna Skrypoczka: Jesteśmy po rozmowach z Dyrektorem Zarządu Dróg i obiecał, że przyjrzy się tej sprawie.
Radny Adam Szpak: Może Pan Dyrektor Moszczyński obawiał się, że postawienie przystanków będzie się wiązało z kosztami dla powiatu w postaci konieczności wybudowania zatoczek? Ja jestem za taką uchwałą. O dzieci trzeba dbać, żeby nie szły na mrozie, ale czy to jest zgodne z przepisami? Żeby nie było tak, że podejmiemy uchwałę, a potem powiat zwróci się do nas o 40 tys. zł. Na budowę zatoczki.
Wójt Radosław Król: Takie przystanki są na drogach wojewódzkich i nie było problemu z ustawieniem takiego typu znaków.
Radny Tadeusz Łukaszczuk: Dziękuję za zaangażowanie w tej sprawie i proszę o pozytywne głosowanie.
Opinie komisji: pozytywne.
GŁOSOWANIE:
ZA: 12
PRZECIW: 0
WSTRZYMAŁO SIĘ: 0
Uchwała została przyjęta jednogłośnie.
 
Ad. 15
Interpelacje i zapytania Radnych.
Radny Adam Szpak:
  1. Jak się przedstawia sprawa ze związkiem śmieciowym? Wnioskuję o zwiększenie ilości pojemników na popiół we wsiach. Jest zima i jest znacznie więcej popiołu.
  2. Nad stołówką są niewykorzystane pomieszczenia, może zastanowić się co zrobić z tymi pomieszczeniami przy okazji termomodernizacji.
  3. W tym tygodniu był mammograf. To urząd finansuje?
  4. W ustawie jest, że mieszkańcy decydują o przeznaczeniu funduszy a wydatkuje sołtys i rada sołecka. Mam fundusz na ponad 13 tys. zł, a upoważnienie dostałem na ponad 9 tys. zł, o 4 tys. zł mniej. Otrzymałem informację, że te 4 tys. zł na zadanie równania boiska,  zostanie wydatkowane przez gminę. Dlaczego tak się robi? 
Radny Tadeusz Łukaszczuk:
  1. Czego dotyczyło spotkanie Pana Wójta z Panią Marszałem w sprawie dróg? O jakie drogi chodziło?
Radna Justyna Samsel:
  1. Jak wygląda sprawa pielęgnacji drzew na działce Pana Duka w Berkowie? Chodzi o bezpieczeństwo mieszkańców.
  2. Na jakim etapie jest budowa oczyszczalni w Berkowie?
Radna Elżbieta Januszkiewicz:
  1. Jakie są skutki nieprzyjęcia regulaminu śmieciowego? Co się dzieje w tej sprawie?
Radny Franciszek Majcher:
  1. Na osiedlu trzeba postawić więcej pojemników na śmieci.
  2. Mieszkańcy wspólnoty proszę o interwencję w sprawie opłat za ogrzewanie. Stawka jest bardzo wysoka.
Radny Adam Szpak: Panie Wójcie, mam prośbę o posypanie piaskiem drogi do Gawlików Małych. Na górce przed asfaltem jest bardzo ślisko.
 
Ad. 16
Odpowiedzi Wójta na interpelacje i zapytania Radnych.
Wójt Radosław Król: Odpowiem na pytania  Radnych: Januszkiewicz, Szpaka i Majchera dotyczące zakładu śmieciowego. W tej sprawie Pani Przewodnicząca ma apel do Państwa, Proszę Panią Przewodniczącą o zabranie głosu.
Przewodnicząca Rady Gminy Grażyna Plato: Stanowisko rady poszło do związku śmieciowego. Otrzymaliśmy odpowiedź, że Pan Ogłuszko jest chętny do spotkania z nami i przedstawienia sytuacji związku. Pismo trafiło do nas 16 lutego. Doszliśmy z Panem Wójtem do wniosku, że będziemy rozmawiać z Panem Ogłuszką. Uznaliśmy, że spotkanie powinno odbyć się w formie Komisji Wspólnej, żeby byli na niej również wszyscy Sołtysi oraz mieszkańcy. Trzeba zaprosić cały zarząd związku. Najlepiej żeby takie spotkanie odbyło się w ciągu dnia, żeby mogli na nie przyjechać rolnicy. Proszę o propozycje, jak ma wyglądać to spotkanie i kiedy.
Wójt Radosław Król: Mam propozycję, żeby spotkanie odbyć 15 marca w czwartek. Zaproszenia wysłać do wszystkich wspólnot, przedsiębiorców, Rady Seniorów i do Sołtysów. Wyślę też regulamin śmieciowy. Proponuję godzinę 1100  w Sali górnej GOK-u. Chcemy, żeby związek przedstawił dane ze swojej działalności, ilość umów, koszty itp. Zmieniła się ustawa o śmieciach. Nas przepisy ustawowe obowiązują, ale nie mamy uchwalonego regulaminu. Nas obowiązuje stary regulamin.
Wójt Radosław Król odpowiada na pozostałe pytania Radnego Szpaka:
Ad. 2. Kolejność inwestycji gminnych jest ustalona. Najpierw trzeba zakończyć modernizację szkoły. Na raz nie możemy zrobić wszystkiego.
Ad. 3. Za mammobus płaci NFZ natomiast z gminy pobierają tylko energię elektryczną.
Ad. 4. Jeżeli są realizowane zadanie inwestycyjne i kilka sołectw robi coś podobnego, to robimy wspólny przetarg. Może Pan sam wykonywać takie zadanie, ale czy to będzie taniej?
Wójt Radosław Król odpowiada na pytanie Radnego Łukaszczuka:
Ad. 1. Spotkanie dotyczyło nowego programu dotyczącego budowy dróg, który wejdzie w życie w tym roku.
Wójt Radosław Król odpowiada na pytanie Radnej Samsel:
Ad. 1. Będziemy rozmawiać z Panem Dukiem. Będzie chciał zmiany planu zagospodarowania przestrzennego na swoje działki, więc będziemy od niego oczekiwać współpracy w sprawie drzew.
Ad. 2. Prezes PUKiZ Rafał Osinka: Prace ziemne są wykonane. Jakieś 40% inwestycji za nami. Czekamy na poprawę pogody.
Wójt Radosław Król odpowiada na pytanie Radnego Majchera:
Ad. 2. Jeżeli chodzi o ogrzewanie, to mam propozycję dla spółdzielni. Może spółdzielnia z zainteresowanymi podmiotami podjęłaby inwestycję z udziałem środków europejskich. Na jesień będzie nabór wniosków.
 
Ad. 17
Wolne wnioski.
Przewodnicząca Rady Gminy Grażyna Plato: Pan Samborski nie mógł się stawić na sesji. Przedstawił sprawozdanie z działalności Komisji Rewizyjnej, które wpłynęło w terminie. W terminie wpłynął również plan pracy Komisji Rewizyjnej, który odczytam.
Plan pracy Komisji Rewizyjnej stanowi załącznik nr 7 do protokołu.
GŁOSOWANIE nad planem pracy Komisji Rewizyjnej:
ZA: 12
PRZECIW: 0
WSTRZYMAŁO SIĘ: 0
Plan pracy została przyjęta jednogłośnie.
1111 Radna Justyna Samsel opuściła posiedzenie Sesji Rady Gminy (na sali 11 Radnych)
Przewodnicząca Rady Gminy Grażyna Plato: Sprawozdanie też powinno być odczytane, ale proponuję, żeby na najbliższej sesji pan Samborski osobiście przedstawił sprawozdanie i odpowiedział na wszystkie Państwa pytania
 
Ad. 18
Zamknięcie sesji.
Przewodnicząca Rady Gminy Grażyna Plato: Porządek XL sesji został wyczerpany w związku z tym następuje zamknięcie XL sesji. Dziękuję bardzo. Sesję zakończono o godzinie 1113.
 
Przewodnicząca
Rady Gminy Wydminy
 
Grażyna Plato
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Protokołował: Piotr Kruniewicz

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Wydminy
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2019-02-26
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Piotr Kruniewicz
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2019-02-26 21:06:16
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2019-02-26 21:06:21
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-02-26 21:06:21
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
318 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony