ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Wiejska Wydminy
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Protokół Nr IV/2010 z posiedzenia Rady Gminy Wydminy z dnia 28 grudnia 2010 roku w sali konferencyjnej Urzędu Gminy w Wydminach w godzinach od 10:00 do 12:15 IV sesja Rady Gminy VI kadencji

Informacja ogłoszona dnia 2011-01-18 10:02:19 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

Protokół
Nr IV/2010
z posiedzenia Rady Gminy Wydminy
z dnia  28 grudnia 2010 roku
w sali konferencyjnej Urzędu Gminy w Wydminach
w godzinach od 10:00 do 12:15
IV sesja Rady Gminy VI kadencji
 
 
Porządek obrad posiedzenia stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu. Lista obecności w załączeniu do protokołu (zał. nr 2). Sesja rozpoczęła się w obecności 13 radnych, co stanowił 86,66% frekwencji.
Ad.1
 
PRG – powitał wszystkich obecnych na sesji. Stwierdził, że sesja została zwołana prawidłowo, jest wymagane quorum, Rada może podejmować uchwały. Otworzył IV sesję Rady Gminy Wydminy.
Ad.2
 
PRG – na sekretarza obrad dzisiejszej sesji powołuję Pana Radnego Leszka Cedrowskiego. Czy ktoś z Państwa Radnych ma uwagi do przedstawionego porządku obrad?
 
Wójt Radosław Król – składam wniosek formalny o zdjęcie z porządku obrad dzisiejszej sesji punktu 13 „podjecie uchwały w sprawie odwołania Skarbnika Gminy”, a kolejne punkty przesunąć o jeden.
 
PRG – czy ktoś z Państwa Radnych chciałby jeszcze zabrać głos? Nie widzę, wobec tego przechodzimy do głosowania nad zmianą porządku obrad.
 
Głosowanie:
za - 13 radnych
 
Ad.3
 
PRG -  czy ktoś z Państwa Radnych ma uwagi do protokołu z II sesji Rady Gminy Wydminy? Nie widzę, wobec tego przechodzimy do głosownia.
 
Głosowanie:
Za – 12 radnych
Wstrzymał się – 1 radny
 
PRG – protokół z II sesji Rady Gminy Wydminy został przyjęty. Przechodzimy do głosowania nad przyjęciem protokołu z III sesji Rady Gminy Wydminy, czy są uwagi do protokołu z posiedzenia III sesji Rady Gminy Wydminy? Nie widzę, wobec tego przechodzimy do głosowania.
 
Głosowanie:
Za – 12 radnych
Wstrzymał się – 1 radny
 
Ad. 4
 
PRG - proszę zgłaszać interpelacje i zapytania.
 
Radny A. Szpak – jest bardzo ślisko, czy będą posypywane drogi?
 
PRG – proszę o interwencję w sprawie odśnieżenia chodnika przy drodze wojewódzkiej do m. Mazuchówka. Chciałbym również zauważyć, że wieś Mazuchówka do tej pory była tylko raz odśnieżona. Brak jest oświetlenia od mostu do m. Mazuchówka.
 
Radny M. Puchalski – chciałbym odnieść się do odśnieżania, zostało jeszcze parę godzin do wykorzystania, jeżeli zostały one wykorzystane to gdzie i kiedy?
 
Radny P. Warecha – oświetlenie w centrum miejscowości Szczybały Orłowskie nie działa, najprawdopodobniej nastąpiło zwarcie od gałęzi.
 
O godz. 1010 na obrady sesji Rady Gminy przybył Radny P. Pryczka.
 
Ad. 5
 
Informacja o pracy Wójta stanowi załącznik Nr 3 do niniejszego protokołu.
 
Ad. 6
 
PRG – proszę projektodawcę o wprowadzenie.
 
Wójt Radosław Król – proszę Panią Skarbnik o zabranie głosu.
 
Pani Skarbnik – zmian w planie dokonano na podstawie decyzji Wojewody Warmińsko – Mazurskiego zmniejszającej dotacje celową w kwocie 6.000,00 zł przeznaczoną na zakup pomocy dydaktycznych dotyczy to Szkoły Orłowo oraz decyzji Ministra Finansów zmniejszającej część oświatową subwencji ogólnej o kwotę 202.575,00 zł. W piśmie tym wskazano podstawę do zmniejszenia subwencji tj. na podstawie błędów popełnionych przez dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Wydminach oraz dyrektora Zespołu Szkół w Gawlikach Wielkich przy wypełnianiu danych systemu informacji oświatowej, oraz pisma Ministra Finansów zwiększającego o kwotę 53.918,00 zł. ze środków rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej na dofinansowanie kosztów związanych wypłatą odprawy dla nauczycieli, pismo Ministra Finansów zwiększające o kwotę 15.000,00 zł ze środków rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej na dofinansowanie wydatków związanych z przeprowadzeniem remontów bieżących w obiektach szkół. Zmian również dokonano ze względu na potrzeby wynikłe podczas realizacji budżetu.
 
PRG – proszę Panią Dyrektor BOS, aby wyjaśniła sprawę zwrotu dotacji.
 
Dyrektor BOS E. Sosnowska – ze względu na omyłkowe wykazanie uczniów niepełnoprawnych w dwóch szkołach z terenu naszej gminy subwencja oświatowa została znacznie zawyżona. Korekta błędnie wykazanych danych została dokonana na początku marca i przesłana do Kuratorium Oświaty. Skutkowało to informacją przekazaną z MEN o nadwyżce subwencji oświatowej o ponad 200.000,00 zł.
 
Radna G. Plato – czy te dzieci były wykazywane rok wcześniej?
 
Dyrektor BOS E. Sosnowska – dzieci te były wykazywane, ale w innym wierszu i rubryce.
 
Radna G. Plato – czy błędu w momencie zbiorówki nie można było wykryć wcześniej?
 
Dyrektor BOS E. Sosnowska – system informacji oświatowej zawiera kilkaset tabel z różnymi danymi, a błąd ten umknął mojej uwadze.
 
Radna G. Plato – czy nie zwróciło Pani uwagi, że 200.000,00 tys. zł. przyszło więcej?
 
Dyrektor BOS E. Sosnowska – tak jak już mówiłam wcześniej, w marcu było wiadomo, że nastąpił błąd.
 
Radna G. Plato – a pieniądze kiedy przyszły?
 
Pani Skarbnik – może ja wyjaśnię. Pieniądze nie wpłynęły tylko została pomniejszona subwencja za miesiąc grudzień.
 
Radna G. Plato – żywych pieniędzy nie było, ja to rozumiem, ale?
 
PRG – czy Pani dąży do sformułowania jakiegoś wniosku?
 
Radna G. Plato – nie, tylko pytam,  czy trzeba było tak długo zwlekać?
 
PRG – proszę Pana Radnego L. Cedrowskiego o przedstawienie opinii komisji wspólnej.
 
Radny L. Cedrowski – komisja wspólna głosowała: za – 12 radnych
 
PRG – czy ktoś z Państwa Radnych chciałby jeszcze zabrać głos? Nie widzę, wobec tego przechodzimy do głosowania nad projektem uchwały po naniesionych autopoprawkach.
 
Głosowanie:
Za – 13 radnych
Wstrzymał się – 1 radny
 
Uchwała Nr IV/9/2010 w sprawie zmian w budżecie gminy Wydminy na 2010 r. została przyjęta i stanowi załącznik Nr 4 do niniejszego protokołu.
 
Ad. 7
 
PRG – proszę projektodawcę o wprowadzenie.
 
Wójt Radosław Król – oddam głos Pani Skarbnik.
 
Pani Skarbnik – projekt uchwały zakłada ustalenia wykazu wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2010, dotyczy stołówki.
 
PRG – proszę Pana Radnego L. Cedrowskiego o przedstawienie opinii komisji wspólnej.
 
Radny L. Cedrowski – komisja wspólna głosowała: za – 12 radnych
 
PRG – czy ktoś z Państwa Radnych chciałby zabrać głos? Nie widzę, wobec tego przechodzimy do głosowania nad projektem uchwały.
 
Głosowanie:
Za – 14 radnych
 
Uchwała Nr IV/10/2010 w sprawie ustalenia wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2010 została przyjęta i stanowi załącznik Nr 5 do niniejszego protokołu.
 
 
Ad. 8
 
PRG – proszę projektodawcę o wprowadzenie.
 
Wójt Radosław Król – na posiedzeniu wspólnym komisji podnoszone były kwestie, aby dać czas Wójtowi się wykazać, jednak podtrzymuję swój projekt w sprawie wynagrodzenia.
 
PRG – proszę Pana Radnego L. Cedrowskiego o przedstawienie opinii komisji wspólnej.
 
Radny L. Cedrowski – komisja wspólna wnioskowała:
-  wynagrodzenie zasadnicze – 4 200,00 zł
-  dodatek funkcyjny – 1 500,00 zł
- dodatek specjalny w wysokości 20% łącznie wynagrodzenia zasadniczego i dodatku
   funkcyjnego tj. 1 140,00 zł.
 
Głosowało nad wnioskiem:
Za – 6 radnych
Przeciw – 5 radnych
Wstrzymał się – 1 radny
 
Radna G. Plato – jak długo ma trwać ten okres próbny?
 
Radny L. Cedrowski – do momentu, aż Rada uzna, że Pan Wójt wywiązuje się ze swojej pracy.
 
Radna G. Plato – ale według Pana, Pan złożył taki wniosek, więc moje pytanie jest bezpośrednio do Pana.
 
Radny L. Cedrowski – jeżeli uznam, że Pan Wójt wywiązuje się ze swojej pracy, wówczas będę za podniesieniem poborów.
 
Radna E. Januszkiewicz – Pan Wójt na komisji wspomniał, że nie życzy sobie polemiki na ten temat, uszanujmy wolę Pana Wójta.
 
Radna G. Plato – Pan Wójt obecny jest na sali, niech mówi w swoim imieniu.
 
Radna A. Balcer – Pani Monika Łępicka – Gij obejmując funkcję Wójta miała też niskie pobory, wykazując się pracą pobory zostały jej podniesione. Jeżeli uznamy, że Pan Wójt spełnia urząd właściwie to pobory zostaną również i Panu Wójtowi podniesione.
 
Radna W. Brulińska – żaden pracodawca nie daje od razu dużych poborów.
 
Radna G. Plato – wynagrodzenie powinno być na poziomie zaplanowanym przez Wójta, bo tak są zabezpieczone środki w budżecie i ja za taką wysokością będę głosować. Chciałabym, aby to głosowanie zostało w protokole zapisane imiennie.
 
PRG – prośba nie wystarczy, proszę o wniosek i uzasadnienie.
 
PRG – czy ktoś z Państwa chciałby jeszcze zabrać głos? Nie widzę, wobec tego przechodzimy do głosowania nad wnioskiem komisji wspólnej.
 
Głosowanie:
Za – 8 radnych
Przeciw – 6 radnych
 
PRG – wniosek uzyskał wymaganą większość głosów, wobec tego przechodzimy do głosowania nad projektem uchwały.
 
Głosowanie:
Za – 8 radnych
Przeciw – 6 radnych
 
Uchwała Nr IV/11/2010 w sprawie ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy Wydminy została przyjęta i stanowi załącznik Nr 6 do niniejszego protokołu.
 
 
O godz. 1050 salę obrad opuszcza Radna G. Plato.
 
Ad. 9
 
PRG – proszę projektodawcę o wprowadzenie.
 
Wójt Radosław Król – dyrektor ZGKiM nie przygotował kalkulacji, z dyskusji wynikało, że  była to decyzja wspólna Pani Wójta Moniki Łępickiej – Gij i Dyrektora ZGKiM, w związku z tym proszę o naniesienie autopoprawki polegającej na zwiększeniu stawek o wskaźnik inflacji 2,45%.
 
Radny F. Majcher – jaka była ściągalność wody w tym roku?
 
Dyrektor ZGKiM M. Hamanowicz – na tę chwilę nie potrafię powiedzieć.
 
Radny F. Majcher – rozmawiałem z byłą Panią Kierownik ZGKiM, która powiedziała, że nie było kiedyś strat na wodzie.
 
O godz. 1055 wraca Radna G. Plato.
 
PRG  - czy ktoś z Państwa chciałby zabrać głos? Nie widzę, wobec tego proszę Pana Radnego L. Cedrowskiego o przedstawienie opinii komisji wspólnej.
Radny L. Cedrowski – komisja wspólna nie opiniowała tego projektu uchwały.
 
PRG – wobec tego przechodzimy do głosowania nad projektem uchwały.
 
Głosowanie:
Za – 13 radnych
Wstrzymał się – 1 radny
 
 
Uchwała Nr IV/12/2010 w sprawie uchwalenia cen i stawek opłaty dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków została przyjęta i stanowi załącznik Nr 7 do niniejszego protokołu.
 
Ad. 10
 
PRG – proszę projektodawcę o wprowadzenie.
 
Wójt Radosław Król – samorząd Gminy Wydminy jest w Związku LGD9, dlatego uzasadnionym jest żeby pracownik bądź przedstawiciel Gminy z wyboru tj. Wójt reprezentował Gminę w Związku LGD9. Złym standardem byłoby, żeby Gminę reprezentowały osoby, które w żaden sposób nie współpracują z urzędem. Jest inna forma aktywności w Związku LGD9, np. poprzez stowarzyszenie „Zelnika”, gdzie Pani Monika Łępicka – Gij jest członkiem.
 
PRG – proszę Pana Radnego L. Cedrowskiego o przedstawienie opinii komisji wspólnej.
 
Komisja wspólna wnioskowała o przekazanie tego projektu uchwały do pracy w Komisji Zdrowia, Oświaty, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej.
Głosowanie:
Za – 9 radnych
Wstrzymało się – 3 radnych
 
Wójt Radosław Król – mam pytanie, czy  to jest dobry adres, aby ten projekt uchwały kierować do komisji Zdrowia, Oświaty, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej. Brak mi uzasadnienia, dlaczego komisja wspólna nie mogła podjąć decyzji jako grono wszystkich Radnych, tylko jest to kierowane do węższego grona zajmującego się tylko częścią problematyki gminnej, jest to dla mnie nieuzasadnione.
 
PRG – przechodzimy do głosowania nad wnioskiem komisji wspólnej, aby ten projekt uchwały skierować do wnikliwego rozpatrzenia przez Komisję Zdrowia, Oświaty, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej.
 
Głosowanie:
Za – 8 radnych
Przeciw – 4 radnych
Wstrzymało się – 2 radnych
 
PRG – wniosek uzyskał wymaganą większość głosów, projekt uchwały został skierowany do pracy w Komisji Zdrowia, Oświaty, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej.
 
Radna G. Plato – czy do momentu wyboru reprezentanta, nikt nas w tym Związku nie będzie reprezentował?
 
Wójt Radosław Król – z ramienia samorządu została zgłoszona Pani Monika Łępicka – Gij, natomiast ja daję pod wątpliwość dobrą współpracę. Pani Monika Łępicka – Gij wczoraj na komisji wspólnej deklarowała rzeczywiście dobrą współpracę z Wójtem, ale nie poinformowała komisji, że uchwałą z 2009 roku jest członkiem Lokalnej Grupy Rybackiej, gdzie wcześniej był Pan Marcin Własiuk. Jak można mówić o dobrej współpracy, jeżeli nie informuje się o tak ważnych sprawach. Wiadomym jest, że stara się Pani o pracę w innej Gminie, nie jestem przekonany, czy przyszłe obowiązki pozwolą Pani na aktywną pracę na rzecz samorządu Gminy Wydminy. Jest Pani w dwóch ciałach jednocześnie, w LGD 9 i LGR i nie jest Pani pracownikiem Gminy? W jakiej formie jeszcze chciałaby Pani reprezentować Gminę?
 
Ad. 11
 
PRG – proszę projektodawcę o wprowadzenie.
 
Wójt Radosław Król – w 2009 roku na posiedzeniu Rady Gminy Wydminy Pani Monika Łapicka – Gij została wybrana do reprezentowania na piśmie Gminę Wydminy w Stowarzyszeniu Lokalna Grupa Rybacka „Wielkie Jeziora Mazurskie”. W kolejnym § ustaliła, że Pan Marcin Własiuk będzie reprezentował osobiście LGR. W 2010 roku ta uchwała została zmieniona i jedynym przedstawicielem samorządu LGR była Pani Monika Łępicka – Gij na piśmie i osobiście. W związku z tym, aby zwiększyć szanse na otrzymanie środków musi być zachowany parytet ilości osób społecznie zaangażowanych - przedsiębiorcy i stowarzyszenia 50% oraz przedstawiciele samorządu kolejne 50%. W związku z tym ponawiam, aby do kontaktów pisemnych był powołany Wójt Gminy Wydminy a jako przedstawiciel osobiście oddelegowany z samorządu Gminy Wydminy i jednocześnie przedstawiciel przedsiębiorców rybackich Pan Marcin Własiuk, co zwiększy szanse na dofinansowanie, bo zostanie zachowany parytet.
 
PRG – proszę Pana Radnego L. Cedrowskiego o przedstawienie opinii komisji wspólnej.
 
Radny Cedrowski – komisja wspólna nie opiniowała tego projektu uchwały.
 
PRG – czy ktoś z Państwa chciałby zabrać głos?
 
Radca Prawny – w § 2 proszę wpisać: uchyla się uchwałę Nr XXXII/200/2010 z dnia 02 lutego 2010 roku w sprawie zmiany w Uchwale Nr XXXI/190/2009 Rady Gminy Wydminy z dnia 28 grudnia 2009 r. w sprawie przystąpienia do Stowarzyszenia Lokalna Grupa Rybacka „Wielkie Jeziora Mazurskie” i wyznaczenia przedstawiciela do reprezentowania Gminy Wydminy w stowarzyszeniu,  a kolejne § przesunąć o 1.
 
PRG – czy ktoś z Państwa chciałby jeszcze zabrać głos? Nie widzę, wobec tego przechodzimy do głosowania.
 
Głosowanie:
Za – 14 radnych
 
Uchwałą Nr IV/13/2010 w sprawie zmian w Uchwale Nr XXXI/190/2009 Rady Gminy Wydminy z dnia 28 grudnia 2009 roku w sprawie przystąpienia do stowarzyszenia Lokalna Grupa Rybacka „Wielkie Jeziora Mazurskie” i wyznaczenia przedstawiciela do reprezentowania Gminy Wydminy w Stowarzyszeniu została przyjęta i stanowi załącznik Nr 8 do niniejszego protokołu.
 
 
Ad. 12
 
PRG – proszę projektodawcę o wprowadzenie.
 
Wójt Radosław Król – proszę Panią Kierownik GOPS o wyjaśnienie.
 
Kierownik GOPS M. Romatowska – jest to coroczny program uchwalany przez Radę Gminy, który zawiera zadania realizowane przez Gminę.
 
PRG – czy ktoś z Państwa chciałby zabrać głos?
 
Pani Skarbnik – w zał. Nr 1, zadanie VI, str. 3 – w ostatnim zdaniu słowo: „dieta” proszę  zamienić na „wynagrodzenie”.
 
PRG – czy ktoś z Państwa chciałby jeszcze zabrać głos? Nie widzę, wobec tego proszę Pana Radnego L. Cedrowskiego o przedstawienie opinii komisji wspólnej.
 
Radny L. Cedrowski – komisji wspólna głosowała: za- 11 radnych, wstrzymał się – 1 radny.
 
PRG – przechodzimy do głosowania nad projektem uchwały:
 
Głosowanie:
Za – 14 radnych
 
Uchwała Nr IV/14/2010 w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Zapobiegania Narkomani na 2011 r. została przyjęta i stanowi załącznik Nr 9 do niniejszego protokołu.
 
Ad. 13
 
Wójt Radosław Król – bez względu jakie Państwo ustalicie mi wynagrodzenie, nie wpłynie ono na jakość i rzetelność mojej pracy. Jeżeli chodzi o subwencję oświatową i pytanie kto odpowiada za zaistniałą sytuację, to trudno winić dyrektorów szkół, na pewno zabrakło przytomności Wójta, żeby zarezerwować  środki w budżecie. Druga sprawa to, żeby otrzymać dofinansowanie do Orlika należało najpierw zapłacić wykonawcy, w związku z tym, że nie było pieniędzy w budżecie, należało w szybkim trybie zdobyć kredyt pomostowy na sfinansowanie w/w inwestycji. Cel został osiągnięty w dniu sylwestra z Panią Skarbik będziemy realizować  płatność. To umożliwiło złożenie wniosku o płatność z Ministerstwa Sportu
Odnośnie interpelacji Pana PRG, są monity, były wysyłane pisma, odbyłem spotkanie z dyrektorem i jego zastępcą Zarządu Dróg Powiatowych w Giżycku. Jeżeli chodzi o oświetlenie to sprawy nie znałem, zostanie to zgłoszone i naprawione. Odnosząc się do interpelacji Pana Radnego Puchalskiego otrzymałem w tym samym czasie telefony od Pani Sołtys Siedlisk, od Pana Sołtysa Gawlika Wielkiego i również Pana Puchalskiego, należało zdecydować o kolejności realizacji tych zgłoszeń mając do dyspozycji tylko 9 godzin w tym roku na odśnieżanie. Zdecydowałem się na interwencję tam, gdzie w pierwszej kolejności było ratowanie życia ludzkiego. Działałem zgodnie z prawem, przewidzianym w tej sprawie. W sprawie oświetlenia w Szczybałach Orłowskich, jeszcze dziś porozmawiam z konserwatorem na ten temat. Sprawę proszę uznać za załatwioną.
 
Radna E. Januszkiewicz – przepraszam Państwa, ale musze opuścić obrady sesji ze względu na Puchar Polski w Kolarstwie, moi podopieczni biorą w nim udział.
 
O godz. 11:45 salę opuszcza Radna E. Januszkiewicz.
 
 
Ad. 14
 
Radna W. Brulińska – czy w ramach oszczędności nie można byłoby wyłączać światła w nocy?
 
Wójt Radosław Król – bezpieczeństwo jest ważniejsze, w nocy obowiązuje taryfa nocna, która jest cztery razy tańsza, więc w nocy nie opłaca się oszczędzać. Chcę podjąć rozmowy z Sołtysami, aby wyłączać co 2 lampę, tam gdzie jest to możliwe
 
Radna A. Balcer – czy jest to technicznie możliwe?
 
Wójt Radosław Król - można to robić dwoma sposobami, albo poprzez wykręcenie bezpiecznika, albo wykręcenie żarówki. Nie ma możliwości zewnętrznego sterowania oświetleniem, ponieważ Gmina nie dysponuje własną linią przesyłającą energię elektryczną, korzystamy z sieci Zakładu Energetycznego ogólnie dostępną.
 
Sołtys Szczepanek – zapraszam Pana Wójta do Szczepanek, walczyliśmy o nowe lampy tyle lat i  u mnie nie ma takiej możliwości, aby lampy wyłączać.
 
Pan D. Domoradzki – kto płaci za oświetlenie kościoła gmina, czy parafia? Proponuję dogadać się z księdzem, ponieważ są również inne kościoły w Zelkach, Orłowie, jest również parafia grekokatolicka, jeżeli jest równość wobec obywateli gminy to oświetlamy wszystkie kościoły, albo żadnego. Uważam, że należy zaoszczędzić na wyłączeniu kościoła.
 
Wójt Radosław Król – wszystkie samorządy promują swoje stolice Gmin, czynią to w różny sposób, jednym z lepszych elementów promocyjnych jest zwrócenie uwagi turystów na zabytkowe średniowieczne sanktuaria. Chce zwrócić uwagę, że kościół w Wydminach jest zabytkiem pierwszej klasy, który warto podkreślić zewnętrznym oświetleniem, m.in., chociażby z uwagi na umiejscowienie w centrum Wydmin nieopodal Jeziora Wydmińskiego.
 
Pan M. Hamanowicz – przy projekcie tej inwestycji iluminacja kościoła była brana pod uwagę. Nie jest to sponsorowanie, robią tak wszystkie samorządy, jest to tzw. wizytówka miejscowości. Poza tym Gmina nie ponosiła kosztów wykonania iluminacji, była to dodatkowa praca wykonana w związku z tak dużą inwestycją.
 
Radny L. Cedrowski oświetlenie kościoła zostało zrealizowane z oszczędności energii, po zmianie żarówek na energooszczędne, chciałbym zwrócić uwagę, że modernizacja miała być zwrócona z oszczędności. Lamp przybyło i do oszczędności nie doszło. Pani Monika Łępicka – Gij przyjęła inną strategię wyłączania nocnego oświetlenia, Pan Wójt inną. Mam pytanie: czy można wyliczyć oszczędności za okres wyłączania oświetlenia?
 
Wójt Radosław Król trudno będzie to wyliczyć, ponieważ próbowałem to zrobić.
 
Pani Monika Łępicka – Gij – moja obecność na sesji i komisjach to troska o stan naszej Gminy. Musze odnieść się do dwóch kwestii, wywołanych przez Pana  Wójta. Informuję, iż stan Gminy i budżetu, na który tak Pan narzeka, to nic specjalnego ani strasznego. To tylko samorządowe rzeczywistości, nie pocieszę, dalej wcale nie będzie ani łatwiej, ani prościej. Moja osoba jako reprezentant w LGR pojawiła się w zeszłym roku, bo takie były postulaty prezesa A. Kolasy, miało to polepszyć wskaźniki i zwiększyć szanse na otrzymanie środków na LGR. Moja obecność w LGD 9 to już kilka lat mojej pracy. Swoją wiedzę i doświadczenie chcę wykorzystać nadal i pracować na rzecz Gminy. Zostaję do dyspozycji Rady, bo to ona decyduje o przedstawicielu, pomimo, że dotychczas nie padła z ust Wójta nawet chęć jakiejkolwiek współpracy. Wierzę, że w ważnej sprawie można się porozumieć.
 
Radny F. Majcher – chciałbym poprzeć Panią M. Łępicka – Gij , faktycznie tak było z LGR.
 
Wójt Radosław Król – zarzuca mi Pani, że nie mam takiej wiedzy i doświadczenia, że z mojej strony nie ma deklaracji współpracy, podczas gdy Pani ją deklaruje. Ale przychodzi Pani do Urzędu, na komisje, rozmawia z pracownikami, dopytując o ważnych sprawach. To nie jest w porządku. Proszę, by jeśli ma Pani jakieś pytania, albo sprawy kontaktowała się ze mną osobiście, a nie chodziła po urzędzie. Jak w każdej demokracji, oczekuję 100 dni spokojnej pracy, bym mógł się zorganizować i rozpocząć pracę. Chcę stu dni bez krytyki.
 
PRG – czy ktoś z Państwa chciałby jeszcze zabrać głos? Nie widzę, wobec tego chciałbym Państwu przekazać, że otrzymaliśmy życzenia na Nowy Rok od Pana Marszałka Jacka Protasa, jak również od Związku Gmin wiejskich. Wobec wyczerpania porządku obrad zamykam IV sesję Rady Gminy Wydminy.
 
 
Protokołowała:
Anna Binik

Zatwierdził:
Bogusław Romatowski
Przewodniczący Rady Gminy Wydminy
 
 
 
 
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Wydminy
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Anna Binik
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2011-01-18
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Anna Binik
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2011-01-18 10:01:57
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2011-01-18 10:02:19
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2011-03-11 13:22:03
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1761 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony