ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Wiejska Wydminy
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Protokół Nr II/2010 z posiedzenia Komisji Wspólnej Rady Gminy Wydminy z dnia 08 grudnia 2010 roku w sali dolnej GOK w Wydminach w godzinach od 12:00 do 14:35

Informacja ogłoszona dnia 2011-08-29 15:05:54 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

Protokół
Nr II/2010
z posiedzenia Komisji Wspólnej
Rady Gminy Wydminy
z dnia 08 grudnia  2010 roku
w sali dolnej GOK w Wydminach
w godzinach od 12:00 do 14:35
 
Przewodniczący Rady Gminy (PRG)  powitał wszystkich obecnych na komisji. Otworzył II posiedzenie wspólne komisji.
 
Radna Plato – uważam, że posiedzenie komisji wspólnej powinien prowadzić przewodniczący komisji tematycznej.
PRG – jeżeli jest taka wola, to proszę podać kandydaturę.
Radna Plato – proponuję osobę Pani Radnej Wioletty Brulińskiej.
PRG - czy Radna Wioletta Brulińska wyraża zgodę?
Radna W.Brulińska - tak.
PRG – wobec tego przechodzimy do głosowania nad kandydaturą Pani Radnej Wioletty Brulińskiej.
Głosowanie:
Za – 11 radnych
Wstrzymało się – 2 radnych
PRG – komisję dalej poprowadzi Pani Radna Wioletta Brulińska.
Radna Wioletta Brulińska – przedstawię Państwu dzisiejszy porządek posiedzenia:
1.   Dyskusja nad budżetem.
2.   Wolne wnioski.
3.   Zamknięcie komisji.
Jeżeli są pytania do przedstawionego porządku obrad  dzisiejszej komisji to bardzo proszę. Nie widzę, wobec tego proszę Panią Skarbnik o wprowadzenie.
O godz. 12:10 na posiedzenie komisji  przybyła Pani Radna  Beata Jabłońska.
Pani Skarbnik – procedurę uchwalania budżetu przedstawiłam Państwu na ostatnim posiedzeniu komisji wspólnej w dniu 2 grudnia 2010 r. Przedłożony Państwu projekt uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Wydminy na 2011rok opracowany został na podstawie nowej ustawy o finansach publicznych, ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego oraz wytycznych Ministerstwa Finansów. Budżet gminy zasilany jest z następujących źródeł: wpływów z podatków i opłat oraz innych wpływów określonych w odrębnych ustawach jako dochody gminy; dochodów z majątku gminy; subwencji ogólnych z budżetu państwa; dotacji celowych na realizację zadań zleconych; spadków i darowizn; udziałów w podatkach. Dochody bieżące gminy zaplanowano w kwocie 17.719.584,00 zł. Źródłami tych dochodów są wpływy z: leśnictwa – w dziale tym planuje się dochody z tytułu najmu i dzierżawy składników majątkowych z gospodarki leśnej; wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę – w dziale tym planuje się uzyskanie dochodów z tytułu dostarczania wody; gospodarka mieszkaniowa – w dziale tym planuje się uzyskanie dochodów w wysokości 105.000,00 zł, a w szczególności planuje się uzyskanie dochodów z tytułu najmu i dzierżawy składników majątkowych; administracja publiczna – w rozdziale Urząd Wojewódzki zaplanowano dotację celową w kwocie 20.860,00 zł, w roku 2010 dotacja ta wynosiła 60.000,00 zł. W rozdziale urząd gminy zaplanowano wpływy różnych dochodów w wysokości 3.000,00 zł.; urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa – w dziale tym zaplanowano wpływy z dotacji  celowej w kwocie 1.100,00 zł. Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem przedstawiają się następująco: osoby fizyczne: podatek dochodowy od osób fizycznych - 2.000,00 zł.; podatek od nieruchomości - 540.000,00 zł; podatek leśny - 105.000,00 zł; podatek od środków transportowych - 2.000,00 zł; odsetki - 5.000,00 zł. Osoby prawne: podatek od nieruchomości - 853.274,00 zł; podatek rolny - 750.000,00 zł; podatek leśny - 7.000,00 zł; podatek od środków transportowych - 70.000,00 zł; podatek od spadków i darowizn - 20.000,00 zł; wpływy z opłaty targowej - 32.000,00 zł; wpływy z opłaty miejscowej - 5.000,00 zł; podatek od czynności cywilnoprawnych - 100.000,00 zł; zaległości z hipotek - 20.000,00 zł; odsetki - 10.000,00 zł; wpływy z innych opłat - 32.000,00 zł; wpływy z różnych rozliczeń - 5.000,00 zł; udziały gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa - 1.228.574,00 zł; pobór podatków, opłat i niepodatkowych należności budżetowych - 7.000,00 zł. Różne rozliczenia – w dziale różnych rozliczeń znajdują się: część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego w kwocie 5.437.805,00zł; cześć wyrównawcza subwencji ogólnej dla gminy w kwocie 3.247.631,00 zł; cześć równoważąca  subwencji ogólnej dla gmin w kwocie 137.301,00 zł; pozostałe wpływy i odsetki w kwocie 113.129,00 zł; oświata i wychowanie – w dziale tym znajdują się pozyskane środki w kwocie 59.160,00 zł z przeznaczeniem na kontynuację zadania „Mały Archimedes”, jak również kwota 4.300,00 zł. z tytułu różnych dochodów i odsetek; ochrona zdrowia – w dziale tym planuje się wpływy środków z tytułu opłat za wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 90.000,00 zł; pomoc społeczna  - na pomoc społeczną składają się dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami w kwocie 2.513.340,00 zł z przeznaczeniem na: świadczenia rodzinne, świadczenia z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego w kwocie 2.484.476,00 zł., składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej w kwocie 19.945,00 zł, zasiłki i pomoc w naturze w kwocie 194.422,00 zł, zasiłki stałe w kwocie 61.934,00 zł., ośrodki pomocy społecznej  w kwocie 139.284,00 zł, usługi opiekuńcze w kwocie 17.000,00 zł, dożywianie w kwocie 94.726,00 zł. Gospodarka komunalna i ochrona środowiska – w rozdziale gospodarka ściekowa i ochrona wód zaplanowano wpływy z usług i odsetek w kwocie 262.000,00 zł., w rozdziale gospodarka odpadami zaplanowano wpływy z usług w kwocie 770.000,00 zł. Dochody majątkowe zaplanowano w kwocie 6.700.678,00 zł. Do dochodów majątkowych zalicza się: w dziale rolnictwo i łowiectwo – rozdział infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi kwota 3.473.618,00 zł jako środki pozyskane na dofinansowanie wydatków inwestycyjnych na zadanie „Rozbudowa i modernizacja systemu zaopatrzenia w wodę i odprowadzenia ścieków na terenie gminy Wydminy”; w dziale gospodarka komunalna i ochrona środowiska – rozdziale pozostała działalność kwota 384.060,00 zł jako środki do pozyskania na dofinansowanie  zadania: ukształtowanie terenu urządzenia komputerowe przy GOK - u. Proszę o pytania.
Radna G. Plato - w porównaniu do roku 2010 w oświacie wynagrodzenia są mniejsze, jeżeli wejdzie ustawowa podwyżka 7% dla nauczycieli, co wówczas?
Pani Skarbnik - kwota ta jest niższa, ponieważ nie ma szkoły w Orłowie. Przyjęta została zasada przy tworzeniu tego projektu uchwały, aby ta 7% podwyżka dla nauczycieli nie została tu ujęta. Ówczesna Pani Wójt rozmawiała z dyrektorami szkół, aby szukali oszczędności.
Radny L. Cedrowski - jeżeli tych oszczędności się nie znajdzie, jeśli przepisy się nie zmienią i te pieniądze jednak będzie trzeba znaleźć, co wtedy? Uważam, że należy te środki zabezpieczyć teraz. Zdaję sobie sprawę z tego, że odbędzie się to kosztem innych paragrafów.
Radna G. Plato - chciałabym usłyszeć, gdzie ewentualnie można tych środków szukać.
Pani Skarbnik - w rezerwie? Przyjęte jest, aby planowane wydatki bieżące nie były wyższe niż planowane dochody.
Radna A. Balcer - załącznik „Rachunki dochodów własnych”, Szkoła Podstawowa w Zelkach nie ma takiego rachunku.
Pani Skarbnik - szkoły nie mają przymusu tworzenia takiego rachunku.
Radny F. Majcher - w poprzednim budżecie było ujęte zadanie: ulice domków jednorodzinnych.
Radna G. Plato - pieniądze były przekazane na opracowanie dokumentacji.
Pani Skarbnik - została sporządzona dokumentacja na ulice domków jednorodzinnych.
Radny F. Majcher - czy dokumentacja została sporządzona prawidłowo?
Wójt Radosław Król - część inwestycji została zaprojektowana na gruncie osób prywatnych, dziś nie ma pracownika od inwestycji, jest na urlopie, jutro będę to wyjaśniał.
Radny L. Cedrowski - na sali obecna jest Pani Monika Łępicka - Gij może bliżej przedstawi szczegóły.
Pani M. Łępicka - Gij - na etapie projektowania budżetu było brak potwierdzenia przyznania środków – schetynówki. Jest to potężna kwota i bez zabezpieczenia środków z zewnątrz nie ujęliśmy tego w tym  projekcie budżetu. Jeżeli chodzi o rozstrzygnięcie tego wniosku, to nie otrzymaliśmy dofinansowania. Niemniej jednak, jeśli wniosek nie został wycofany, wówczas zostanie wzięty do ponownego naboru w przypadku, gdy do puli dofinansowania kwoty przeznaczonej na schetynówki wpłynął oszczędności wynikłe po dokonanych przetargach. Dokumentacja została faktycznie przygotowana nierzetelnie. Do końca maja przyszłego roku mamy prawo żądać zwrotu kosztów. Będzie to już rozstrzygane przez mojego następcę.
Radny Cedrowski - kolejnego rozstrzygnięcia wniosku w jakim okresie należy się spodziewać?
Pani M. Łępicka - Gij - I kwartał roku następnego.
Radna W. Brulińska – czy ktoś z Państwa chciałby jeszcze zabrać głos? Nie widzę, wobec tego przechodzimy do punktu następnego. Kto z Państwa chciałby w tym punkcie zabrać głos?
Pan Waszkielewicz – chciałbym dziś poruszyć temat programu współpracy z organizacjami pozarządowymi na 2011 rok. FORUM NGO’s WYDMINY opracował projekt, który został rozesłany do stowarzyszeń. Proponowane przez nas poprawki do tego programu: w rozdz. VIII Sposób realizacji Programu, ust.3, pkt.8, po naszej poprawce uzyskał brzmienie: „rozpatrywaniu wniosków złożonych przez organizacje pozarządowe przez Komisje z udziałem przedstawicieli organizacji pozarządowych”. Rozdz. IX Wysokość środków przekazanych na realizację Programu po naszej poprawce uzyskał brzmienie: „W roku 2011 na realizację niniejszego programu przeznacza się kwotę w wysokości zabezpieczonych środków w budżecie gminy na 2011 rok, które nie mogą być niższe niż 2% dochodów własnych gminy. Ponadto w budżecie gminy zabezpieczone będą środki na wkład własny (gwarantowane w formie promesy) dla organizacji pozarządowych starających się o dotacje finansowe zewnętrzne, spoza budżetu gminy – wielkość tych środków nie może być niższa niż 1% dochodów własnych gminy. Wydatki związane z realizacją zadań , o których mowa w Programie nie mogą przekroczyć kwoty środków finansowych zaplanowanych na ten cel w budżecie na 2011r.”. W rozdz. XI Informacja o sposobie tworzenia Programu oraz o przebiegu konsultacji, w ustępie 4 po naszej poprawce uzyskał brzmienie: „Projekt uchwały w sprawie niniejszego Programu został skonsultowany z organizacjami pozarządowymi poprzez zebranie drogą elektroniczną uwag i wniosków. W przyszłości Program powinien być przesłany do konsultacji w terminie do 30 września roku poprzedzającego, czas na konsultacje nie powinien być krótszy niż 3 tygodnie”. Rozdz. XII Tryb i zasady pracy komisji konkursowych do opiniowania w otwartych konkursach ofert, ustęp 4 po naszej poprawce uzyskał brzmienie: „ Komisja obraduje na posiedzeniach zamkniętych, bez udziału oferentów, z udziałem przedstawicieli organizacji pozarządowych”. Ustęp 20 po naszej poprawce powinien uzyskać brzmienie: „ Kwota dotacji zadania wspieranego nie może przekroczyć 90% całkowitego kosztu zadania. Wójt Gminy w wyjątkowych sytuacjach może wyrazić zgodę na 100% wsparcia w oparciu o stosowną Uchwałę Rady Gminy, w takim przypadku do wniosku winna być dołączona prośba Wnioskodawcy o zastosowanie tej klauzuli”.
Radny Szpak – kto będzie prowadził ten twór?
Pan Z. Waszkielewicz – Zarząd.
Sołtys Wężówki – gdzie są tablice „ZNAKI CZASU”?
Pan Z. Waszkielewicz – tablice „ZNAKI CZASU” znajdują się na stronie SPIG (20 tablic) są opracowane w formie elektronicznej, ponieważ na to otrzymaliśmy środki.
Sołtys wsi Wężówka – w momencie zbierania środków to obiecał Pan, że tablice „ZNAKI CZASU” staną fizycznie, nawet oglądaliśmy wspólnie miejsce ich postawienia.
Pan Waszkielewicz – kiedy Pan taką deklarację uzyskał? Te 100 zł., które wówczas wpłacono, były przeznaczone na wystawę, aby społeczeństwo poinformować o tym projekcie. Aby te znaki fizycznie powstały potrzebna byłaby kwota 80 tys. zł.
Radna Wioletta Brulińska – przerywam dyskusje, czy ktoś z Państwa chciałby jeszcze zabrać głos? Nie widzę wobec tego zamykam posiedzenie komisji.
 
Protokołowała:
(-) Anna Binik
 
Zatwierdziła:
(-) Wioletta Brulińska

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Wydminy
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Anna Binik
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2011-08-29
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Anna Binik
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2011-08-29 15:05:11
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2011-08-29 15:05:54
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2011-08-29 17:06:15
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
494 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony