ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Wiejska Wydminy
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2009-03-27 09:09:47 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne, informacja należąca do archiwum

Akapit nr - brak tytułu


Zamawiający
GMINA WYDMINY
11-510 WYDMINY
UL. GRUNWALDZKA 74
województwo warmińsko – mazurskie
 

SPECYFIKACJA

ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA


PRZETARG NIEOGRANICZONY
o wartości szacunkowej poniżej 60.000,- EURO na dowóz dzieci do szkół położonych w Gminie Wydminy
w miejscowościach: Gawliki Wielkie, Talki, Wydminy, Zelki.

Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia należy traktować jako poufną i nie można jej udostępniać osobom trzecim.  
ZAPROSZENIA DO UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU PROWADZONYM W TRYBIE PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO
O WARTOŚCI SZACUNKOWEJ PONIŻEJ 60.000,- EURO
NA DOWÓZ DZIECI DO SZKÓŁ POŁOŻONYCH W GMINIE WYDMINY W MIEJSCOWOŚCIACH: GAWLIKI WIELKIE, TALKI, WYDMINY, ZELKI.


A. Opis warunków zamówienia.

I. Informacje wstępne.
Do udzielenia przedmiotowego zamówienia stosuje się przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. – Prawo zamówień publicznych, Dz.U. Nr 19 poz.177 oraz w sprawach nieuregulowanych ustawą przepisy ustawy – Kodeks Cywilny.
1. Zamawiający:
    Zamawiającym jest Gmina Wydminy, 11-510 Wydminy, ul. Grunwaldzka 74.
    Godziny urzędowania od 700 do 1500.
    Godziny otwarcia kasy od 700 do 1500.
    Konto bankowe BS Ruciane Nida Oddział Wydminy.
    Nr 75 9364 0000 2004 0002 4419 0002.
    Telefon /0-87/ 421 00 19.
    Fax /0-87/ 421 00 19.
    NIP 845-10-53-528.
    REGON  ID 000540908
    e-mail
    strona internetowa – www.bip-wydminy.pl
2. Numer postępowania.
     Postępowanie, którego dotyczy niniejszy dokument oznaczone jest znakiem BOS 3410-1/10/2006.
    Oferenci we wszystkich kontaktach z Zamawiającym powinni powoływać się na ten znak.
3. Tryb postępowania.
    Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego z zachowaniem     zasad określonych ustawą „Prawo zamówień publicznych” z dnia 29 stycznia 2004r. (Dz.U. z 2004r., Nr 19,         poz.177 z późniejszymi zmianami) oraz zgodnie z wymaganiami określonymi w Specyfikacji Istotnych             
   Warunków Zamówienia zwanej dalej SIWZ.
4. Informacje uzupełniające.
  1. Wszystkie informacje przedstawione w niniejszym Opisie Warunków Zamówienia przeznaczone są wyłącznie w celu przygotowania oferty i w żadnym wypadku nie powinny być wykorzystywane w inny sposób, ani udostępniane osobom nie uczestniczącym w postępowaniu.
  2. Ilekroć w Opisie Warunków Zamówienia zastosowane jest pojęcie „ustawa” bez bliższego określenia o jaką ustawę chodzi, dotyczy ono ustawy „prawo zamówień publicznych” z dnia 29 stycznia 2004r. opublikowanej Dz.U. z 2004r. Nr 19, poz.177.
  3. Wszelkie koszty związane z przygotowaniem oraz z dostarczeniem oferty ponosi oferent.
  4. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego może zostać unieważnione jedynie w przypadkach określonych w art.93. O fakcie unieważnienia postępowania, Zamawiający poinformuje wszystkich dostawców lub wykonawców biorących w nim udział podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
  5. Zamawiający w szczególnie uzasadnionych przypadkach zastrzega sobie prawo zmiany lub uzupełnienia treści Opisu Warunków Zamówienia. Zmiana może mieć miejsce w każdym czasie, przed upływem terminu do składania ofert. W przypadku wprowadzenia takiej zmiany, informacja o tym fakcie zostanie niezwłocznie przekazania wszystkim oferentom i będzie dla nich wiążąca. W przypadku gdy zmiana powodować będzie konieczność modyfikacji oferty Zamawiający przedłuży termin składania ofert.
  6. Nie przewiduje się zwołania zebrania wykonawców.
  7. Oświadczenia i zawiadomienia składane przez Zamawiającego i Wykonawców mogą być składane z zachowaniem zasad określonych w art.28 ustawy.
  8. Dokumenty należy składać w formie oryginału lub kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem, przez upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy.
  9. Wyjaśnienia i modyfikacje SIWZ.
    Oferent  może zwrócić się pisemnie do Zamawiającego o wyjaśnienie SIWZ. Zamawiający niezwłocznie udzieli pisemnych wyjaśnień chyba, że prośba o wyjaśnienie specyfikacji wpłynęła do Zamawiającego na mniej niż 6 dni przed terminem otwarcia oferty.
    Treść pisemnego wyjaśnienia zostanie przesłana wszystkim oferentom, którzy pobrali SIWZ od Zamawiającego bez ujawnienia źródła zapytania.
  10. Osoby uprawnione do bezpośredniego kontaktu z oferentami:
    Wyznaczony pracownik Urzędu Gminy – Bronisław Jagłowski
    Telefon /0-87/ 421 00 19.
II. Opis przedmiotu zamówienia.

1. Zakres zamówienia obejmuje dowóz dzieci do szkół położonych w Gminie Wydminy w miejscowościach: Gawliki Wielkie, Talki, Wydminy, Zelki.

I PAKIET (Szkoła Podstawowa Wydminy i Gimnazjum Wydminy)
  1.     Siedliska – Gródkowo – Sucholaski – Wydminy              = 10 km
  2.     Sucholaski – Wydminy                                                     =   3 km
  3.     Wydminy – Sucholaski – Gródkowo – Siedliska  x 2       = 20 km
  4.     Wydminy – Sucholaski                                                     =   3 km
  5.     Lipińskie – Szczepanki – Wydminy                                  =   8 km
                                                                                              Razem       44 km

II PAKIET (Szkoła Podstawowa Talki, Szkoła Podstawowa  Zelki, Gimnazjum Wydminy)
  1. Malinka – Pamry – Ranty – Rostki – Talki – Biała Giżycka – Pańska Wola – Zelki – Hejbuty – Ranty – Rany Cegielnia – Wydminy                                                            = 33 km
  2. Radzie – Hejbuty – Zelki – Berkowo – Zelki – Pańska Wola – Biała Giżycka – Talki – Rostki – Ranty – Wydminy                                                                                       = 34 km
  3. Wydminy – Ranty – Hejbuty – Zelki – Berkowo – Zelki – Pańska Wola – Biała Giżycka – Talki – Rostki – Wydminy                                                                                       = 32 km
  4. Wydminy – Ranty – Pamry – Malinaka – Pamry – Ranty – Rostki – Talki –  Biała Giżycka – Pańska Wola – Zelki – Berkowo – Zelki – Hejbuty – Radzie                              = 45 km
  5. Wydminy – Ranty – Pamry – Malinka                                           = 11,5 km
  6. Zelki – Berkowo – Zelki – Hejbuty – Zelki – Pańska Wola  - Biała Giżycka – Talki  - Biała Giżycka – Talki – Rostki – Ranty – Pamry – Malinka – Pamry – Ranty – Radzie   = 44,3 km
  7. Zelki – Hejbuty – Zelki – Pańska Wola – Biała Giżycka – Talki – Rostki – Ranty – Pamry – Malinka – Pamry – Ranty – Radzie                                                                = 34,3 km
                                                                                                          Razem    234,1 km

III PAKIET (Szkoła Podstawowa Gawliki Wielkie i Oddział Zamiejscowy Gimnazjum Gawliki Wielkie)
  1. Gajrowskie - Orłowo – Szczybały Orłowskie – Gawliki Wielkie                                                 = 10 km
  2. Szczybały Orłowskie – Grądzkie – Grądzkie Tory – Gawliki Wielkie                                          = 10 km
  3. Pietrasze – Czarnówka – Gawliki Wielkie                                                                                    =  9,5 km
  4. Gawliki Wielkie – Gradzkie – Grądzkie Tory – Szczybały Orłowskie – Orłowo – Pietrasze       =  20 km
  5. Gawliki Wielkie – Szczybały Orłowskie – Orłowo – Gajrowskie                                                 = 10 km
  6. Gawliki Wielkie – Grądzkie – Grądzkie Tory – Szczybały Orłowskie – Pietrasze                       = 13 km
                                                                                                                                                        Razem     72,5 km
    

III. Terminy.
  1. Odpowiedzi na pytania dotyczące treści Opisu Warunków Zamówienia udzielane będą niezwłocznie chyba, że prośba o wyjaśnienie wpłynie do Zamawiającego na mniej niż niż 6 dni przed terminem otwarcia ofert.
  2. Oferty należy składać do dnia 04.12.2006r. do godziny 1000 w siedzibie Zamawiającego, pokój nr 11.
  3. Publiczne otwarcie ofert odbędzie się w dniu 04.12.2006r. o godzinie 1200 w siedzibie Zamawiającego pokój nr 5.
  4. Wymagany termin zrealizowania zamówienia – od dnia podpisania umowy do 31.12.2007r.
  5. Wymagany termin ważności ofert 30 dni od daty złożenia oferty.
  6. Termin podpisania umowy wyznaczony przez Zamawiającego w terminie 14 dni od otrzymania Pisma Informującego przez oferenta, którego oferta została wybrana.
  7. Termin płatności: 30 dni od daty doręczenia faktury.

IV. Informacja o warunkach jakie muszą spełnić oferenci.

W ubieganiu się o udzielenie zamówienia mogą uczestniczyć Wykonawcy którzy:
  1. Złożą kompletną ofertę zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia.
  2. Spełniają wszystkie wymagania wynikające z oświadczeń, których listę przedstawiono w punkcie „wymagane oświadczenia”.
  3. Przedstawią dokumenty wymienione w punkcie  „Lista wymaganych dokumentów”.
  4. Osoby wyznaczone na opiekunów do przewożonych uczniów będą posiadać ważne zaświadczenia o ukończeniu kursu z zakresu BHP i udzielania pierwszej pomocy medycznej.  

V. Wymagane oświadczenia.
  • 1. Wykonawcy przystępujący do postępowania obowiązani są złożyć oświadczenie, że:
  1. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
  2. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem  technicznym i osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia.
  3. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
  4. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.
  5. Po zapoznaniu się z warunkami zamówienia akceptują je bez zastrzeżeń.

VI. Lista wymaganych dokumentów.

        Od Wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia wymagane jest, w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, przedstawienie wymaganych niżej wymienionych dokumentów.
        Dokumenty te mogą być przedstawione w formie oryginału albo kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie, właściwe dokumenty muszą być złożone przez każdy podmiot.
  • 1.  Aktualny odpis właściwego rejestru albo zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej (przedsiębiorcy występujący jako spółka cywilna zobowiązani są do załączenia umowy spółki cywilnej, w przypadku składania oferty przez konsorcjum do oferty musi być dołączona umowa konsorcyjna) wystawiony nie wcześniej niż 6-mcy przed upływem terminu składania ofert. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np. w konsorcjum). W takim przypadku ich oferta musi spełniać następujące wymagania:
  • wykonawcy przedłożą wraz z ofertą umowę określającą strony umowy, cel działania, okres ważności umowy, sposób ich współdziałania, zakres prac przewidzianych do wykonania przez każdego z nich, sposób odpowiedzialności (wymaga się solidarnej odpowiedzialności wykonawców),
  • w odniesieniu do wymagań postawionych przez Zamawiającego, każdy z przedsiębiorców wchodzący w skład konsorcjum oddzielnie musi udokumentować, że nie podlega  wykluczeniu na podstawie art.24 ust.1 pkt 1-9 ustawy „Prawo zamówień publicznych”,
  • oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich wykonawców występujących wspólnie,
  • wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika (lidera) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia lub do reprezentowania ich w postępowaniu oraz zawarcia umowy o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego. Umocowanie może wynikać z treści umowy konsorcjum lub zostać przedłożone oddzielnie wraz z ofertą.   
  • 2.  Wykaz opiekunów na obsługę wszystkich tras objętych zakresem oferty.
  • 3.  Ważne zaświadczenia opiekunów wyznaczonych do obsługi – o ukończeniu kursu z zakresu BHP i udzielania pierwszej pomocy medycznej.
  • 4.  Zamawiający informuje, iż zgodnie z art.96 ust.3 ustawy „Prawo zamówień publicznych” oferty składane w postępowaniu o zamówienie publiczne są jawne i podlegają udostępnieniu od chwili ich otwarcia z wyjątkiem informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

VII. Opis sposobu obliczania ceny.
  1. Cenę za wykonanie zamówienia oferent obliczy na podstawie wypełnionej oferty Wykonawcy zawartej w niniejszych materiałach przetargowych.
  2. W ofercie należy podać cenę za całość zamówienia i poszczególne pakiety tras oraz cenę za 1 km przejazdu z dziećmi: oddzielnie na poszczególne pakiety tras.
  3. W cenie należy uwzględnić koszt przewozu dzieci łącznie z wszystkimi kosztami związanymi z przewozem.
  4. Cena oferowana będzie uwzględniać wszystkie podatki, łącznie z podatkiem VAT.
  5. Wszystkie ceny określone przez Oferenta zostaną ustalone na okres ważności umowy i nie będą podlegały zmianom.

VIII. Oferta.
  • 1.  Oferta powinna być przygotowana z uwzględnieniem poniższych zasad:
  1. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
  2. Dopuszcza się składanie ofert częściowych.
  3. Wymagane jest by oferta obejmowała realizację, co najmniej jednego pakietu tras wchodzących w przedmiot zamówienia.
  4. Zamawiający dopuszcza zatrudnianie podwykonawców.
  5. Wymagany termin realizacji zamówienia – od 02.01.2007r. do 31.12.2007r.
  6. Wymaga się by oferta była przygotowana na piśmie, w formie zapewniającej pełną czytelność jej treści.
  7. Ofertę należy sporządzić w języku polskim pod rygorem nieważności.
  8. Ofertę należy złożyć w jednym egzemplarzu opatrzonym napisem ORYGINAŁ.
  9. Wymaga się by oferta była dostarczona na adres Zamawiającego pokój 11,    w opakowaniu uniemożliwiającym odczytanie jej zawartości bez uszkodzenia tego opakowania, opatrzona informacją o adresacie, numerem sprawy              i napisem „OFERTA NA DOWÓZ DZIECI DO SZKÓŁ POŁOŻONYCH W GMINIE WYDMINY W MIEJSCOWOŚCIACH: GAWLIKI WIELKIE, TALKI, WYDMINY, ZELKI”, oraz o Oferencie (nazwie firmy lub imieniu i nazwisku z podaniem adresu).
  10. Wymaga się by oferta była podpisana przez osobę lub osoby uprawnione do zaciągnięcia zobowiązań, a wszystkie strony oferty zapisane były parafowane.
  11. Wszystkie strony oferty zapisane powinny być ponumerowane.
  12. Wymaga się aby wszystkie poprawki były dokonane w sposób czytelny i dodatkowo opatrzone datą dokonania poprawki oraz parafą osoby podpisującej ofertę.
  13. Oferta złożona po terminie zostanie zwrócona bez otwierania po upływie terminu przewidzianego na wniesienie protestu.
  • 2.  Zmiany i wycofanie oferty.
  1. Oferent może wprowadzić zmiany w złożonej ofercie lub ją wycofać pod warunkiem, że uczyni to przed terminem składania ofert. Zarówno zmiana jak i wycofanie oferty wymagają zachowania formy pisemnej. Zmiany dotyczące treści oferty powinny być przygotowane, opakowane i zaadresowane w ten sam sposób co oferta. Dodatkowo opakowanie, w którym jest przekazywana zmieniona oferta należy opatrzyć napisem ZMIANA.
  2. Powiadomienie o wycofaniu oferty powinno być opakowane i zaadresowane w ten sam sposób co oferta. Dodatkowo opakowanie, w którym jest przekazywane to powiadomienie należy opatrzyć napisem WYCOFANIE.
  • 3.  Zawartość oferty.
  1. Wypełniony formularz „Oferta wykonawcy” podpisany przez osoby uprawnione do podpisu w imieniu Oferenta.
  2. Oświadczenia, których treść podano w punkcie „Wymagane oświadczenia” w przedstawionej tam kolejności.
  3. Dokumenty wymienione w punkcie „Lista wymaganych dokumentów” w podanej tam kolejności.

IX. Kryteria powodujące odrzucenie oferty.

        Zgodnie z art.89 w ściśle określonych przypadkach, Zamawiający zobowiązany jest odrzucić ofertę.
        Z tytułu odrzucenia oferty oferentowi nie przysługują żadne roszczenia przeciwko Zamawiającemu.
Oferta zostanie odrzucona jeżeli:
Jest niezgodna z ustawą.
  1.  Jeśli treść nie odpowiada treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
  2. Jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
  3. Zawiera rażąco niska cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.
  4. Została złożona przez Wnioskodawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
  5. Zawiera omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, których nie można poprawić na podstawie art.88 lub błędy w obliczeniu ceny.
  6. Wykonawca w terminie 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia nie zgłosił się na poprawienie omyłki rachunkowej w obliczaniu ceny.
  7. Jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.

X. Informacja o trybie otwarcia i oceny ofert.
  • 1.  Otwarcie ofert jest jawne.
  1. Przed otwarciem ofert Zamawiający poda kwotę jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
  2. Otwarcie nastąpi w dniu 04.12.2006r. o godzinie 1200.
  3. Po otwarciu ofert Zamawiający poda imię i nazwisko, nazwę firmy oraz adres Wykonawcy, którego oferta jest otwierana, a także, informacje dotyczącą ceny oferty, terminu wykonania zamówienia.
  4. Informacje ogłaszane w trakcie otwarcia zostaną doręczone oferentom nieobecnym, jednak wyłącznie na ich wniosek.
  • 2.  Opis kryteriów i sposobu wyboru oferty.

Zamawiający dokona oceny złożonych ofert.
Przy wyborze oferty Zamawiający kierował się będzie następującymi kryteriami i ich wagami:
Kryterium I – cena – waga 100%
Cena oceniana będzie na podstawie ceny brutto przedstawionej w ofercie.
    Oferty oceniane będą w odniesieniu do najkorzystniejszych warunków przedstawionych przez Oferentów w zakresie ustalonego kryterium. Oferta wypełniająca w najwyższym stopniu wymagania kryterium otrzyma maksymalną liczbę punktów.
Pozostałym oferentom wypełniającym wymagania kryterialne przypisana zostanie odpowiednio mniejsza proporcjonalnie ilość punktów.
Ocena ofert w zakresie przedstawionego poniżej kryterium zostanie dokonana według następujących zasad:
  • Oferty oceniane będą punktowo, oddzielnie za każdy pakiet tras.
  • Maksymalna ilość punktów jaką po uwzględnieniu wag może osiągnąć oferta za każdy pakiet tras, wynosi 100 punktów.
  • Ocena punktowa dokonana zostanie zgodnie z poniższą formułą:

KRYTERUM I:
Cena
I pakiet
Najniższa cena Oferowana   x 100 x waga 100% = ……………… Pkt
       Cena oferty badanej
II pakiet
Najniższa cena Oferowana   x 100 x waga 100% = ……………… Pkt
       Cena oferty badanej

III pakiet
Najniższa cena Oferowana   x 100 x waga 100% = ……………… Pkt
       Cena oferty badanej


XI. Zawarcie umowy.
  1. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymogom przedstawionym w ustawie – „Prawo zamówień publicznych” oraz SIWZ i zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru.
  2. Zamawiający zawiadomi na piśmie o wynikach postępowania wszystkich Wykonawców, którzy złożyli oferty oraz zamieścili informację na stronie internetowej i w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie. Wybranemu Wykonawcy Zamawiający określi miejsce i termin podpisania umowy.
  3. W przypadku, jeżeli okaże się, że Oferent, którego  oferta została wybrana, przedstawił nieprawdziwe dane lub będzie uchylał się od zawarcia umowy, Zamawiający wybierze tę spośród pozostałych ofert, która uzyskała najwyższą ilość punktów, chyba, że zostanie złożona tylko jedna ważna oferta lub upłynie termin związania ofertą.

XII. Wzór umowy.

Wzór umowy stanowi załącznik do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Wszystkie postanowienia zawarte w umowie stanowiącej załącznik do SIWZ są wiążące.

XIII. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących Wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
        
        Wykonawcom, których interes prawny doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych przysługują środki ochrony prawnej określone w dziale VI ustawy na podstawie wniesienia protestu w formie pisemnej do Zamawiającego w terminie 7 dni od chwili powzięcia wiadomości o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.

XIV. Lista załączników.
 
Wymienione niżej załączniki stanowią integralną część Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
  1. Formularz oferty Wykonawcy.
  2. Wzór umowy.
 
 
                                                                                                  Specyfikację Istotnych Warunków
                                                                                                         Zamówienia zatwierdził:
    

Wydminy, dnia 15.11.2006r.

                                                                                                        WÓJT GMINY WYDMINY

                                                                                                   (-) mgr Tomasz Pieluchowski 






« powrót do poprzedniej strony