ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Wiejska Wydminy
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2009-03-27 09:25:39 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne, informacja należąca do archiwum

Akapit nr - brak tytułu

Z A M A W I A J Ą C Y:

GMINA WYDMINY
11-510 WYDMINY
UL. GRUNWALDZKA 74
województwo warmińsko – mazurskie


SPECYFIKACJA

ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA



PRZETARG NIEOGRANICZONY

o wartości szacunkowej poniżej 60.000 EURO na dostawę węgla kamiennego
(kostka gat.I) do Urzędu Gminy w Wydminach i szkół z terenu Gminy Wydminy.

 
Zaproszenie do udziału w postępowaniu prowadzonym w trybie
przetargu nieograniczonego
o wartości szacunkowej poniżej 60.000 EURO
na dostawę węgla kamiennego (kostka gat.I) do Urzędu Gminy i szkół z terenu Gminy Wydminy

A. Opis warunków zamówienia

I. Informacje wstępne.
Do udzielenia przedmiotowego zamówienia stosuje się przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych, Dz.U. Nr 19 poz.177 oraz w sprawach nieuregulowanych ustawą przepisy ustawy – Kodeks cywilny.

1. Zamawiający:
Zamawiającym jest Gmina Wydminy, 11-510 Wydminy, ul. Grunwaldzka 74.
Godziny urzędowania od 700 do 1500
Telefon (087) 4210 019
Fax (087) 4210 019
NIP 845-10-53-528
REGON ID 000540908

2. Numer postępowania.
Postępowanie, którego dotyczy niniejszy dokument oznaczone jest znakiem BOS-3410-1/8/2006.
Oferenci we wszystkich kontaktach z Zamawiającym powinni powołać się na ten znak.

3. Tryb postępowania.
Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego z zachowaniem zasad określonych ustawą „Prawo zamówień publicznych” z dnia 29 stycznia 2004 roku (Dz.U. z 2004 roku, Nr 19 poz.177 z późniejszymi zmianami) oraz zgodnie z wymaganiami określonymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia zwanej dalej SIWZ.

4. Informacje uzupełniające.
  1. Wszystkie informacje przedstawione w niniejszym Opisie Warunków Zamówienia przeznaczone są wyłącznie w celu przygotowania oferty i w żadnym wypadku nie powinny być wykorzystywane w inny sposób, ani udostępnianie osobom nie uczestniczącym w postępowaniu.
  2. Ilekroć w Opisie Warunków Zamówienia zastosowane jest pojęcie „ustawa” bez bliższego określenia o jaką ustawę chodzi, dotyczy ono ustawy „Prawo zamówień publicznych” z dnia 29 stycznia 2004 roku opublikowanej w Dz.U. z 2004 Nr 19 poz.177.
  3. Wszelkie koszty związane z przygotowaniem oraz dostarczeniem oferty ponosi oferent.
  4. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego może zostać unieważnione jedynie w przypadkach określonych w art.93. O fakcie unieważnienia postępowania, Zamawiający poinformuje wszystkich dostawców lub wykonawców biorących w nim udział podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
  5. Zamawiający w szczególnie uzasadnionych przypadkach zastrzega sobie prawo zmiany lub uzupełnienia treści Opisu Warunków Zamówienia. Zmiana może mieć miejsce w każdym czasie, przed upływem terminu do składania ofert. W przypadku wprowadzenia takiej zmiany, informacja o tym fakcie zostanie niezwłocznie przekazana wszystkim oferentom i będzie dla nich wiążąca. W przypadku gdy zmiana powodować będzie konieczność modyfikacji oferty Zamawiający przedłuży termin składania ofert.
  6. Nie przewiduje się zwołania zebrania wykonawców.
  7. Oświadczenia i zawiadomienia składane przez Zamawiającego i Wykonawców  mogą być składane z zachowaniem zasad określonych w art.27 ustawy.
  8. Dokumenty należy składać w formie oryginału lub kopii poświadczonych zgodnie z oryginałem przez upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy.
5. Wyjaśnienia i modyfikacje SIWZ.
Oferent może zwrócić się pisemnie do Zamawiającego o wyjaśnienie SIWZ. Zamawiający niezwłocznie udzieli pisemnych wyjaśnień chyba, że prośba o wyjaśnienie specyfikacji wpłynęła do Zamawiającego na mniej niż 6 dni przez terminem otwarcia ofert.
    Treść pisemnego wyjaśnienia zostanie przesłana wszystkim oferentom, którzy pobrali SIWZ od Zamawiającego bez ujawnienia źródła zapytania.

6. Osoby uprawnione do bezpośredniego kontaktu z oferentami:

Wyznaczony pracownik Biura Obsługi Szkół – Kowalczyk Agnieszka
Tel. (087) 4210 019 w.28 pokój nr 14.

II. Opis przedmiotu zamówienia.
Dostawa węgla kamiennego (kostka gat.I) w ilości 117 ton do Urzędu Gminy w Wydminach i szkół z terenu gminy:
  1. Urząd Gminy w Wydminach – 20 ton węgla
  2. Szkoła Podstawowa w Talkach – 40 ton węgla
  3. Szkoła Podstawowa w Zelkach – 25 ton węgla
  4. Szkoła Podstawowa w Orłowie – 32  tony węgla

Wymagane parametry węgla będącego przedmiotem zamówienia:
  • wartość opałowa węgla (nie mniejsza niż 27 000 KJ/kg),
  • zawartość popiołu w węglu (nie większa niż 8%),
  • zawartość siarki w węglu (nie większa niż 0,8%),

III. Terminy.
1. Odpowiedzi na pytania dotyczące treści Opisu Warunków Zamówienia udzielane będą niezwłocznie chyba, że prośba o wyjaśnienie wpłynie do Zamawiającego na mniej niż 6 dni przed terminem otwarcia ofert.

2. Oferty należy składać do dnia 21.08.2006 roku do godziny 1000 w siedzibie Zamawiającego, pokój nr 11.

3. Publiczne otwarcie ofert odbędzie się w dniu 21.08.2006r. o godzinie 1100 w siedzibie Zamawiającego
    pokój nr 5.

4. Wymagany termin zrealizowania zamówienia:

    Zamówienie będzie realizowane w dwóch terminach;
    Pierwsza dostawa od dnia podpisania umowy do 30 września 2006r. do szkół według ustalonych potrzeb:
  1. Urząd Gminy w Wydminach – 10 ton węgla
  2. Szkoła Podstawowa w Talkach – 25 ton węgla
  3. Szkoła Podstawowa w Zelkach – 10 ton węgla
  4. Szkoła Podstawowa w Orłowie – 16 tony węgla
RAZEM: 61 ton węgla

Druga dostawa od 2 do 30 stycznia 2007 roku do szkół według ustalonych potrzeb:
  1. Urząd Gminy w Wydminach  - 10 ton wegla
  2. Szkoła Podstawowa w Talkach – 15 ton węgla
  3. Szkoła Podstawowa w Zelkach – 15 ton węgla
  4. Szkoła Podstawowa w Orłowie – 16 tony węgla
RAZEM: 56 ton węgla
OGÓŁEM: 117 ton węgla.


5. Wymagany termin ważności ofert 30 dni od daty złożenia oferty.

6. Termin podpisania umowy w ciągu 7 dni od otrzymania Pisma Akceptującego przez Oferenta, którego oferta został wybrana.

7. Termin płatności: 30 dni od dat ustalonych terminów dostaw węgla i wystawienia faktur.

IV Informacja o warunkach jakie muszą spełniać oferenci.

W ubieganiu się o udzielenie zamówienia mogą uczestniczyć Wykonawcy którzy:
  1. Złożą kompletną ofertę zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia.
  2. Spełniają wszystkie wymagania wynikające z oświadczeń, których listę przedstawiono w punkcie „wymagane oświadczenia”.
  3. Zrealizują zamówienie w dwóch terminach:
    od dnia podpisania umowy do 30 września 2006r. i od 2 do 30 stycznia 2007r. w ilościach ustalonych w Rozdz.III pkt 4.
  4. Ustalą termin płatności nie krótszy niż 30 dni.
  5. Zrealizują dostawy siłami własnymi bez udziału podwykonawców.
V. Wymagane oświadczenia.

1. Wykonawcy przystępujący do postępowania obowiązani są złożyć oświadczenie, że:
  • Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
  • Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie, oraz dysponują potencjałem i osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia.
  • Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
  • Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.
2. Po zapoznaniu się z warunkami zamówienia przedstawionego w SIWZ akceptują je bez zastrzeżeń.


VI. Lista wymaganych dokumentów.

Od Wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia wymagane jest, w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, przedstawienie wymaganych niżej wymienionych dokumentów.
Dokumenty te mogą być przedstawione w formie oryginału albo kserokopii poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. W przypadku składania oferty przez przedmioty występujące wspólnie, właściwe dokumenty muszą być złożone przez każdy podmiot.

1. Aktualny odpis właściwego rejestru albo zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub jako spółka cywilna zobowiązani są do załączenia umowy spółki cywilnej, w przypadku składania oferty przez konsorcjum do oferty musi być dołączona umowa konsorcyjna) wystawiony nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert.

VII. Opis sposobu obliczania ceny.
  1. Cenę za wykonanie zamówienia Oferent obliczy na podstawie wypełnionej oferty  zawartej w niniejszych materiałach przetargowych.
  2. W ofercie należy podać cenę za całość zamówienia i cenę za 1 tonę węgla.
  3. W cenie należy uwzględnić wszystkie koszty związane z dostawą węgla.
  4. Cena oferowana będzie uwzględniać wszystkie podatki, łącznie podatkiem VAT.
  5. Wszystkie ceny określone przez Oferenta zostaną ustalone na okres ważności umowy i nie będą podlegały zmianom.

VIII. Oferta.
 
1. Oferta powinna być przygotowana z uwzględnieniem poniższych zasad:
  1. Oferta może być złożona przez Oferenta, który spełnia wszystkie wymogi zawarte w materiałach przetargowych.
  2. Wymagane jest by oferta obejmowała realizację pełnego zakresu zamówienia.
  3. Zamawiający nie dopuszcza zatrudniania podwykonawców.
  4. Wymagany termin realizacji zamówienia: od dnia podpisania umowy do 30 września 2006 roku i od 2 do 30 stycznia 2007 roku.
  5. Wymaga się by oferta była przygotowana na piśmie, w formie zapewniającej pełną czytelność jej treści.
  6. Ofertę należy sporządzić w języku polskim pod rygorem nieważności.
  7. Ofertę należy zło żyć w jednym egzemplarzu opatrzonym napisem ORYGINAŁ.
  8. Wymaga się by oferta była dostarczona w opakowaniu uniemożliwiającym odczytanie jej zawartości bez uszkodzenia tego opakowania, opatrzona informacją o adresacie, numerem sprawy i napisem „OFERTA NA DOSTAWĘ WĘGLA KAMIENNEGO DO URZĘDU GMINY I SZKÓŁ Z TERENU GMINY WYDMINY” oraz o Oferencie (nazwie firmy lub imieniu i nazwisku z podaniem adresu).
  9. Wymaga się by oferta była podpisana przez osobę lub osoby uprawnione do zaciągnięcia zobowiązań, a wszystkie strony zapisane powinne być parafowane.
  10. Wszystkie strony zapisane oferty powinne być ponumerowane.
  11. Wymaga się aby wszystkie poprawki były dokonane w sposób czytelny.
  12. Oferta złożona po terminie zostanie zwrócona bez otwierania po upływie terminu przewidzianego na wniesienie protestu.
2. Zmiany i wycofanie oferty.
  1. Oferent może wprowadzić zmiany w złożonej ofercie lub ją wycofać pod warunkiem, że uczyni to przed terminem składania ofert. Zarówno zmiana jak i wycofanie oferty wymagają zachowania formy pisemnej.
    Zmiany dotyczące treści oferty powinny być przygotowane, opakowane i zaadresowane w ten sam sposób co oferta. Dodatkowo opakowanie, w którym jest przekazywana zmieniona oferta należy opatrzyć napisem ZMIANA.
  2. Powiadomienie o wycofaniu oferty powinno być opakowane i zaadresowane w ten sam sposób co oferta. Dodatkowo opakowanie, w którym jest przekazywane to powiadomienie należy opatrzyć napisem WYCOFANIE.
3. Zawartość oferty.
  1. Wypełniony formularz „Oferta” podpisany przez osoby uprawnione do podpisu w imieniu Oferenta.
  2. Dokumenty wymienione w punkcie „Lista wymaganych dokumentów” w podanej kolejności.
  3. Oświadczenia, których treść podano w punkcie „Wymagane oświadczenia” w przedstawionej kolejności.
IX. Kryteria powodujące odrzucenie oferty.

Zgodnie z art.89 w ściśle określonych przypadkach, Zamawiający zobowiązany jest odrzucić ofertę.
Z tytułu odrzucenia oferty oferentowi nie przysługują żadne roszczenia przeciwko Zamawiającemu.
Oferta zostanie odrzucona jeżeli:
  1. Jest niezgodna z ustawą.
  2. Jeśli treść nie odpowiada treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
  3. Jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
  4. Zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.
  5. Został złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
  6. Zawiera omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, których nie można poprawić na podstawie art.88 lub błędy w obliczeniu ceny.
  7. Wykonawca w terminie 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki rachunkowej w obliczaniu oferty.
  8. Jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.

X. Informacja  o trybie otwarcia i oceny ofert.

1. Otwarcie ofert jest jawne.
  1. Przed otwarciem ofert Zamawiający poda kwotę jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
  2. Otwarcie nastąpi w dniu 21.08.2006r. o godzinie 1100.
  3. Po otwarciu ofert Zamawiający poda imię i nazwisko, nazwę firmy oraz adres Wykonawcy, którego oferta jest otwierana, a także informacje dotyczące ceny oferty, terminu wykonania zamówienia.
  4. Informacje ogłaszane w trakcie otwarcia ofert zostaną doręczone oferentom nieobecnym, jednak wyłącznie na ich wniosek.
2. Opis kryteriów i sposobu wyboru oferty.
Zamawiający dokona oceny złożonych ofert.
Przy wyborze oferty Zamawiający kierował się będzie następującymi kryteriami i ich wagami:

Kryterium I – cena – waga 100%.
                Cena oceniania będzie na podstawie ceny brutto
        przedstawionej w ofercie    
    Oferty oceniane będą w odniesieniu do najkorzystniejszych warunków przedstawionych przez Oferentów w zakresie ustalonego kryterium. Oferta wypełniająca w najwyższym stopniu wymagania kryterium otrzyma maksymalną liczbę punktów.
    Pozostałym oferentom wypełniającym wymagania kryterialne przypisania zostanie odpowiednio mniejsza proporcjonalnie ilość punktów.
   
Ocena ofert w zakresie przedstawionego poniżej kryterium zostanie dokonana według następujących zasad:
  • Oferty ocenianie będą punktowo,
  • Maksymalna ilość punktów jaką po uwzględnieniu wag może osiągnąć oferta wynosi 100 punktów.

XI. Zawarcie umowy.
  1. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymogom przedstawionym w ustawie – „Prawo zamówień publicznych” oraz SIWZ i zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru.
  2. Zamawiający zawiadomi na piśmie o wynikach postępowania wszystkich Wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia. Wybranemu Wykonawcy Zamawiający określi miejsce i termin podpisania umowy.
  3. W przypadku, jeżeli okaże się, że Oferent, którego oferta została wybrana, przedstawił nieprawdziwe dane lub będzie uchylał się od zawarcia umowy, Zamawiający wybierze tę spośród pozostałych ofert, która uzyskała najwyższą ilość punktów, chyba, że zostanie złożona tylko jedna ważna oferta lub upłynie termin związania ofertą.

XII. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących Wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

Wykonawcom, których interes prawny doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy „Prawo zamówień publicznych” przysługują środki ochrony prawnej określone w dziale VI ustawy na podstawie wniesienia protestu w formie pisemnej do Zamawiającego.


XIII. Lista załączników.
Wymienione niżej załączniki stanowią integralną część Opisu Warunków Zamówienia.
  • Formularz oferty.
  • Formularz umowy.



                                                                                                        Specyfikację Istotnych Warunków     
                                                                                                                  Zamówienia zatwierdził

                                                                                                                    WÓJT GMINY WYDMINY
                                                                                                              (-) mgr Tomasz Pieluchowski


Wydminy, dnia 31.07.2006 r.

…………………………………                                                                    Wydminy, dnia ………………
…………………………………
…………………………………                                                                       Urząd Gminy
         nazwa Oferenta                                                                                   ul. Grunwaldzka 74
11-510 Wydminy

O F E R T A

na dostawę węgla kamiennego (kostka gat.I) do Urzędu Gminy Wydminy i szkół z terenu Gminy Wydminy

Oferuję dostawę węgla kamiennego wraz z dowozem, po n/w cenie:
Cena za 1t węgla netto     ……………………………
podatek VAT     ……………………………
Cena za 1t węgla brutto     ……………………………

Parametry dostarczanego przez moją firmę węgla:
wartość opałowa węgla ………………………… KJ/kg
zawartość popiołu w węglu ……………………… %
zawartość siarki w węglu …………………………%

Ogólna wartość zamówienia węgla wynosi:
…… t x …………… zł netto =     …………………… zł netto
                        + ………………… podatek VAT
= ………………… zł brutto


Wyliczenie wartości do poszczególnych odbiorców:
1. UG Wydminy    - … t
     … t x ……… zł netto =    ………………… zł netto
                                        + ………………. podatek VAT
                                        = ………………. zł brutto
2. SP Talki    - … t
     … t x ……… zł netto =    ………………… zł netto
                                        + ………………. podatek VAT
                                        = ………………. zł brutto
3. SP Zelki    - … t
     … t x ……… zł netto =    ………………… zł netto
                                        + ………………. podatek VAT
                                        = ………………. zł brutto
4. SP Orłowo - … t
     … t x ……… zł netto =    ………………… zł netto
                                        + ………………. podatek VAT
                                        = ………………. zł brutto

Niniejszym informujemy, że informacje składające się na ofertę zawarte na stronach od … do … stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa, w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i jako takie nie mogą być udostępniane.

Integralną część oferty stanowią n/w dokumenty:
…………………………………
…………………………………
…………………………………
…………………………………
…………………………………
…………………………………



Data ………………………………                      
                                                                                                                                    Podpis Oferenta:


 
UMOWA NR ……


Zawarta w dniu …………………… 2006 roku na dostawę węgla do Urzędu Gminy i szkół z terenu Gminy Wydminy.
Zamawiający:
Gmina Wydminy reprezentowana przez Wójta Gminy Tomasza Pieluchowskiego.
Dostawca:
uprawniony do wykonywania przedmiotu umowy na podstawie wygranego przetargu:
…………………………………………………………………………………………

§ 1
Przedmiotem zamówienia jest dostawa węgla do Urzędu Gminy i szkół z terenu Gminy Wydminy według następujących potrzeb:
I. Pierwsza dostawa od dnia podpisania umowy do 30 września 2006 roku  według ustalonych poniżej potrzeb:
- Urząd Gminy w Wydminach – 10 ton
- Szkoła Podstawowa w Talkach – 25 ton
- Szkoła Podstawowa w Zelkach – 10 ton
- Szkoła Podstawowa w Orłowie – 16 ton

RAZEM: 61 ton węgla


2. Druga dostawa od 2 do 30 stycznia 2006 roku do  według ustalonych poniżej potrzeb:
- Urząd Gminy w Wydminach – 10 ton
- Szkoła Podstawowa w Talkach – 15 ton
- Szkoła Podstawowa w Zelkach – 15 ton
- Szkoła Podstawowa w Orłowie – 16 ton

RAZEM: 56 ton węgla

OGÓŁEM 117 ton węgla
§ 2
Dostawca zobowiązuje się dostarczyć węgiel własnym transportem zgodnie z ceną i parametrami podanymi w ofercie, tj.:
cena: …………………………
wartość opałowa: …………………
zawartość popiołu: …………………
zawartość siarki: ……………………

Ogólna wartość zamówienia  ………………… zł.
Ogólna wartość zamówienia wynika z poniższego wyliczenia:
…………………………………………………………………………………………
§ 3
Odbiorca zobowiązuje się realizować opłaty za wykonaną usługę w terminie do 30 dni od daty otrzymania faktury.
§ 4
Dostawca zobowiązuje się do realizacji zamówienia w dwóch terminach:
pierwsza dostawa od dnia podpisania umowy  do 30 września 2006 roku zawartych w § 1 ust.1 według ustalonych potrzeb,
druga dostawa od 2 do 30 stycznia 2007 roku zawartych w § 1 ust.2 według ustalonych potrzeb.
§ 5
Dostawca zobowiązany jest o każdej dostawie powiadomić jednostkę, do której kierowany jest opał, która wyznaczy osobę obecną przy rozładunku do kotłowni, która potwierdzi odbiór węgla.
§ 6
Strony ustalą odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie przedmiotu umowy w formie kar umownych w następujących przypadkach:
Dostawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne z tytułu odstąpienia od realizacji przedmiotu umowy z przyczyn zależnych od Dostawcy w wysokości 5% wartości zamówienia.
Zamawiający zapłaci Dostawcy kary umowne z tytułu odstąpienia od przedmiotu umowy z przyczyn zależnych od Zamawiającego w wysokości 5% wartości zamówienia.
Kary umowne nie wyłączają z odpowiedzialności Dostawcy na zasadach ogólnych.
§ 7
Umowa może być rozwiązana w przypadku niedotrzymania jej warunków przez każdą ze stron w przeciągu 30 dni.
§ 8
Do umowy stosuje się przepisy  ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004r. z późniejszymi zmianami,  a w sprawach nieuregulowanych w tejże umowie przepisy Kodeksu Cywilnego.
§ 9
Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach po jednym dla każdej ze stron.

Zamawiający:                                                                                                                    Dostawca:
 
« powrót do poprzedniej strony