ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Wiejska Wydminy
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

PROTOKÓŁ Nr X/2011 z posiedzenia Rady Gminy Wydminy z dnia 18 maja 2011 roku w godzinach od 16:00 do 22:00 X Sesja Rady Gminy Wydminy VI kadencji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2011-06-08 10:53:57 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne, informacja należąca do archiwum

Akapit nr - brak tytułu

PROTOKÓŁ
Nr X/2011
z posiedzenia Rady Gminy Wydminy
z dnia 18 maja  2011 roku
w godzinach od 1600 do 2200
X Sesja Rady Gminy Wydminy VI kadencji
 
 
Porządek obrad posiedzenia stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu. Lista obecności w załączeniu do protokołu (zał. nr 2). Sesja rozpoczęła się w obecności 14 radnych, co stanowiło 93,33% frekwencji. 
Ad.1
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski – powitał wszystkich obecnych na sesji. Stwierdził, że sesja została zwołana prawidłowo, jest wymagane quorum, Rada może podejmować uchwały. Otworzył X sesję Rady Gminy Wydminy.
                                                                                                Ad.2                                                                                               
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski – na sekretarza obrad dzisiejszej sesji powołuję Pana Radnego Leszka Cedrowskiego.  Odczytuje porządek obrad. Wpłynął również wniosek komisji zdrowia, oświaty, kultury, sportu i opieki społecznej, aby na dzisiejszej sesji podjąć dyskusję na temat realizacji inwestycji o nazwie budowa stołówki szkolnej przy ZSO w Wydminach. Przechodzimy do głosowania nad wprowadzeniem do porządku obrad dzisiejszej sesji w/w wniosku. Proponuję tą dyskusję umieść w punkcie 17.
Wójt Radosław Król – chciałbym zabrać głos, poprosiłem na dzisiejsze spotkanie  Inspektora  Nadzoru  Pana Ozorowskiego, który przedstawi Państwu kilka informacji w sprawie realizacji budowy stołówki szkolnej. Wnioskuję, aby w punkcie 4 odbyła się dyskusja na temat inwestycji stołówka szkolna, a kolejne punkty przesuwamy o jeden.
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski – przechodzimy do głosowania nad wnioskiem Pana Wójta, tj. w punkcie 4 wprowadzamy dyskusję na temat inwestycji stołówka szkolna,
Głosowanie:
Za – 14 radnych
Przeciw – 0 radnych
Wstrzymało się – 0 radnych
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski – przystępujemy do głosowania nad porządkiem obrad po wprowadzonych zmianach.
Głosowanie:
Za – 14 radnych
Przeciw – 0 radnych
Wstrzymało się – 0 radnych
Ad.3
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski – czy są uwagi do protokołu z poprzedniej sesji.
Radna Anna Balcer – składam wniosek o uwzględnienie w  protokole IX sesji Rady Gminy Wydminy wypowiedzi Pana Krzysztofa Lenartowicza wraz z odpowiedzią Pana Komendanta Policji w Giżycku. Protokół został zamieszczony na BIP-ie dopiero dziś o godz. 12:00.
Radna Grażyna Plato – w związku z tym, że protokół był dostępny dopiero dziś, niektórzy radni się z nim nie zapoznali, wnioskuję o przełożenie głosowania nad tym protokołem na następną sesję.
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski – w związku z tym, że wniosek Pani Radnej Grażyny Plato jest dalej idący, przechodzimy do głosowania nad wnioskiem Pani Radnej Grażyny Plato, tj. przełożenie głosowania nad protokołem z IX sesji Rady Gminy Wydminy na kolejną sesję Rady.
Głosowanie:
Za – 13 radnych
Przeciw – 0 radnych
Wstrzymał się – 1 radny
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski – wniosek uzyskał wymaganą większość głosów zostały przyjęty. Przystępujemy teraz do głosowania nad wnioskiem złożonym przez Panią Radną Annę Balcer tj. uwzględnienie w  protokole IX sesji Rady Gminy Wydminy wypowiedzi Pana Krzysztofa Lenartowicza wraz z odpowiedzią Pana Komendanta Policji w Giżycku.
Głosowanie:
Za – 8 radnych
Przeciw – 0 radnych
Wstrzymało się – 6 radnych
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski – wniosek uzyskał wymaganą większość głosów, został przyjęty.
Ad. 4
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski – proszę Panią Przewodniczącą komisji zdrowia, oświaty, kultury, sportu i opieki społecznej o słowo wstępu.
Radna Elżbieta Januszkiewicz – na ostatniej komisji poświęconej sprawie inwestycji budowa stołówki szkolnej przy ZSO Wydminy mieliśmy okazję rozmawiać z wykonawcą, oglądać budynek. Sprawa nas zaniepokoiła na tyle, że poprosiliśmy Pana Wójta o dzisiejsze spotkanie z Inspektorem Nadzoru.
Radny Leszek Cedrowski –  gwoli uzupełnienia tego niepokoju, który komisja powzięła w trakcie rozmów, w ocenie komisja drugi termin zakończenia inwestycji jest zagrożony. Z wyjaśnień wykonawcy wynika, że nie może wykonywać prac ze względu na braki, niedociągnięcia w projekcie, który realizuje. Po rozmowie z wykonawcą, komisja poprosiła o spotkanie z Panem Wójtem, do takiego spotkania doszło, jeszcze w tym samym dniu. Pan Wójt wyjaśnił wiele rzeczy, przede wszystkim to, że jest niebieżąco w tej sytuacji. Przedstawił rolę inspektora. Ja bym prosił tu o wyjaśnienia od strony inwestora i Pana Inspektora jak to wygląda, czy do września zdążymy z tą stołówką, bo to jest właściwie główny cel. 
Wójt Radosław Król  - w trakcie budowy wystąpiły komplikacje, które wynikają z rożnych przyczyn. Pan Inspektor o nich  powie.
Inspektora Nadzoru Ozorowski – trzeba by było zacząć od tego, że część tego projektu się zdezaktualizowała, będzie trzeba wykonać projekty uzupełniające. Przede wszystkim będzie to dotyczyło przyłącza energetycznego, ponieważ zostały wydane nowe warunki w ZE. Nie będę mówił o szczegółach. Chciałbym tylko dodać, że nie ma to wpływu na to co robi wykonawca. Wykonawca zgłaszał do nas szereg jego zdaniem niejasności związanych z projektem, ale przede wszystkim należy wziąć pod uwagę, że jest to umowa ryczałtowa. A umowa ryczałtowa polega na tym, że nie ma kosztorysu, tylko jest projekt. Na podstawie projektu, ktoś kto podpisuje umowę musi wykonać dzieło. Szereg zapytań od strony wykonawcy dotyczyło zapytań moim zadaniem nie mających wpływu na pewną część tej inwestycji. Były drobne rzeczy, chodziło o zapytanie dotyczące oddymiania klatki schodowej i o rzecz związaną z wyposarzeniem kuchni, gdzie były zastrzeżenia. Są to przyczyny obiektywne na które nie mamy wpływu. Próbowaliśmy się z projektantem skontaktować, ale bezskutecznie. Należy również zaznaczyć, że zima spowodowała trochę szkód, które przyczyniły się do tego opóźnienia. Próbowaliśmy się podłączyć pod kotłownię, ale okazało się że jest niewydolna. Jeżeli chodzi o szczegóły techniczne, jestem projektantem i projektuję takie projekty i na bieżąco nie naruszając praw autorskich, mogłem niektóre rzeczy korygować. Dużo uwag również dotyczyło gabinetów lekarskich.
Radny Leszek Cedrowski – w trakcie odbywania komisji nasunęło się jeszcze kilka rzeczy. Słusznym by było wykonanie otworu drzwiowego do części piwnicznej od strony hali sportowej. Czy wie Pan o tym i czy jest to możliwe?
 Inspektor Nadzoru Ozorowski - taki projekt który jest i na który uzyskano pozwolenie na budowę został uzgodniony z rzeczoznawcami.  Gdybyśmy chcieli wykonać zmianę przy tej funkcji musimy wykonać nowy projekt i ten projekt musielibyśmy uzgodnić z rzeczoznawcami, którzy opiniowali projekt na samym początku. Dokonując tych zmian musielibyśmy mieć projekt zmienny uzgodniony. Myślę, że wtedy nie byłoby potrzeby występowania o pozwolenie na budowę, bo nie byłoby to istotne odstępstwo od przepisów, ale projekt musiałby być wykonany i uzgodniony, abyśmy mogli dokonać odbioru tego obiektu.
Radna Anna Balcer - projekt stołówki wykonał Pan Sójkowski i posiada do tego projektu prawa autorskie, czy wykonanie projektów uzupełniających będzie jego dziełem, czy będzie to zlecone innej osobie?
Inspektor Nadzoru Ozorowski - powiem na czym polegają prawa autorskie. Prawa autorskie są związane tylko i wyłącznie z architekturą, nie z instalacjami, nie z dodatkowymi urządzeniami. A dokładnie to nie Pan Sójkowski tylko architekt, który się pod tym podpisał.
Radna Anna Balcer - co stało na przeszkodzie, że tych projektów uzupełniających nie ma do tej pory? Rozumiem, że Pan wiedział i monitował w tej sprawie.
Inspektor Nadzoru Ozorowski – proszę mnie o to nie pytać.
Wójt Radosław Król – około dwa tygodnie temu odbyło się spotkanie, podczas które Pan Sójkowski powiedział, że nie jest to projekt budowlany, tylko wykonawczy i mamy sobie radzić sami.  Wcześniej unikał jakichkolwiek kontaktów.
Ad. 5
Informacja o pracy Wójta stanowi załącznik Nr 3 do niniejszego protokołu.
Wójta Radosław Król – również otrzymaliśmy korespondencje z powiatu dotycząca infrastruktury drogowej, z którą Państwa zapoznam. Pismo w załączeniu do protokołu – załącznik Nr 4. Chciałbym również Państwa zapoznać z inicjatywą Starostwa w sprawie szpitala powiatowego w Giżycku. Pismo w załączeniu do protokołu – załącznik Nr 5. Kolejna sprawa, z którą chciałbym Państwa zapoznać dotyczy Rajdu Polski. Oprócz tego Wójt w ramach swoich obowiązków również podejmuje współpracę z Radą i z Panem Przewodniczącym, chciałbym na wstępnie powiedzieć, że bardzo bym prosił w przyszłości Panie Przewodniczący, aby porządek obrad w każdym punkcie był konsultowany z Wójtem, ponieważ mogą wystąpić wątpliwości w sprawie zrozumienia niektórych punktów. Również prosiłbym o uzgadnianie godzin zwoływania posiedzeń sesji. Prosiłbym również przewodniczącą komisji rewizyjnej o zapraszanie mnie na posiedzenia komisji. Kolejna sprawa dotyczy protokolantki. Od jakiegoś czasu proszą Państwo protokolantkę o stenopis posiedzeń. Stenopis przewiduje pewien tok myślowy, może wystąpić taka sytuacja, że nie będzie ciągu myślowego.
Radny Leszek Cedrowski - rada jest odrębnym organem samorządu i zwoływanie posiedzeń komisji nie może być tylko za wyłączną zgodą Wójta. W informacji powiedział Pan o spotkaniu z  dyrektorem dróg wojewódzkich Panem Rejszelem chciałbym zapytać czy poruszał pan sprawę chodnika do Mazuchówki oraz czy poruszał Pan sprawę skrzyżowania w Rantach w kierunku Talek? Spotkał się Pan z Zarządem Województwa w sprawie finansowania dróg gminnych, chciałbym coś bliżej na ten temat.
Wójt Radosław Król – spotkanie miało na celu zapoznanie się z mechanizmami naliczania punktów, aby przygotować tak ofertę, aby otrzymać jak największą ilość punktów. Co do Pana Rejszela to o tych wszystkich sprawach rozmawiałem.
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski – chciałbym się odnieść do zarzutów odnośnie prowadzenia, przewodniczenia Radzie Gminy Wydminy. Pierwszy zarzut dotyczył źle pisanych protokołów. Chciałbym jednak zauważyć, że to ja odpowiadam za protokół, ja się pod nim  podpisuję. Staram się ja, jak również protokolantka, aby te protokoły oddawały jak najbardziej rzeczywisty przebieg obrad czy sesji, czy komisji. Jeżeli chodzi o godziny zwoływania posiedzeń, to wyszedłem naprzeciw mieszkańcom, którzy sygnalizowali o zwoływanie posiedzeń na godziny popołudniowe. Chciałbym również Państwa poinformować, że dziś okazało się, ze nie mam gdzie dyżurować. W ostatni czwartek jak się zjawiłem na dyżurze Pani Sekretarka poprosiła, abym dyżur pełnił w Sali narad. W Sali narad były rozłożone komputery, leżały notatki, było niedokończone szkolenie. Nie odważyłem się, żeby pomiędzy notatkami pełnić dyżur i przyjmować interesantów. Rozumiem problemy lokalowe Urzędu Gminy, ale można było wykonać telefon i mnie wcześniej poinformować.
Ad. 6
 
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski -  proszę o zgłaszanie zapytań i interpelacji.
Radna Anna Balcer – mam w zasadzie jedno zapytanie, na które proszę odpowiedzieć mi na piśmie w jakim terminie przewiduje Pan odpowiadać na interpelacje i zapytania Radnych? Proszę o odpowiedź na piśmie, ponieważ nasze zapytania i interpelacje nie mają sensu, ponieważ dziś przed rozpoczęciem sesji otrzymaliśmy tylko częściową odpowiedź na zapytania z IX sesji, natomiast jeszcze nie otrzymaliśmy odpowiedzi na zapytania z VII sesji.
Radny Adam Szpak – jaki jest termin zakończenia budowy stadionu gminnego?
Radna Wioletta Brulińska – chciałam zauważyć, że ja również nie otrzymałam odpowiedzi na dwie interpelacje  z VII sesji Rady Gminy, gdzie niestety jedna się przeterminowała. Również proszę o zwrócenie na to uwagi i odpowiedź.
Radna Elżbieta Januszkiewicz - brak odpowiedzi na interpelację złożoną 14 kwietnia br, która dotyczyła wskazania przez rodziców i uczniów w Wydminach znaków drogowych. Pan Wójt zobowiązał się do wiosennego przeglądu znaków na terenie gminy Wydminy wraz z funkcjonariuszami policji.
Radny Piotr Pryczka – pierwsze zapytanie dotyczy mostu garbatego, jest duże przechylenie na jedną stronę. Kolejna sprawa to brak podjazdu dla niepełnosprawnych do ośrodka zdrowia.  Gałęzie znajdujące się przy drodze wojewódzkiej należało by uprzątnąć.
Ad. 7
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski – w związku z tym, że na wspólnym posiedzeniu Rady Gminy zdecydowaliśmy się na wariant przeprowadzenia zmian w statucie przy pomocy powołania komisji statutowej przechodzimy do wyboru członków  komisji statutowej.
Radna Anna Balcer – zgłaszam kandydatury Pana Leszka Cedrowskiego oraz Pana Mariusza Puchalskiego.
Radna Elżbieta Januszkiewicz – zgłaszam kandydatury Pana Leszka Cedrowskiego, Franciszka Majchera, Bogusława Romatowskiego, Piotra Warechę oraz Panią Grażynę Plato.
Radna Grażyna Plato – zgłaszam kandydatury Pana Romana Palucha oraz Ryszarda Żygieło.
Radny Franciszek Majcher – zgłaszam kandydaturę Pani Elżbiety Januszkiewicz.
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski – zgłaszam kandydaturę Pana Adama Szpaka.
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski – czy Pan Leszek Cedrowski wyraża zgodę?
Radny Leszek Cedrowski – tak, wyrażam zgodę.
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski – czy Pani Elżbieta Januszkiewicz wyraża zgodę?
Radna Elżbieta Januszkiewicz – tak, wyrażam zgodę.
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski – czy Pan Adam Szpak wyraża zgodę?
Radny Adam Szpak – tak, wyrażam zgodę.
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski – czy Pani Grażyna Plato wyraża zgodę?
Radna Grażyna Plato – nie wyrażam zgody.
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski – czy Pan Franciszek Majcher wyraża zgodę?
Radny Franciszek Majcher – nie wyrażam zgody.
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski – czy Pan Bogusław Romatowski wyraża zgodę?
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski – nie wyrażam zgody.
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski – czy Pan Piotr Warecha wyraża zgodę?
Radny Piotr Warecha – nie wyrażam zgody.
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski – czy Pan Roman Paluch wyraża zgodę?
Radny Roman Paluch – nie wyrażam zgody.
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski – czy Pan Ryszard Żygieło  wyraża zgodę?
Radny Ryszard Żygieło – nie wyrażam zgody.
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski – czy Pan Mariusz Puchalski wyraża zgodę?
Radny Mariusz Puchalski – tak, wyrażam zgodę.
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Roamtowski – przystępujemy do głosowania nad składem komisji statutowej.
Głosowanie:
Za – 12 radnych
Przeciw - 0  radnych
Wstrzymało się – 2 radnych
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski – przystępujemy do głosowania nad projektem uchwały.
Głosowanie:
Za – 14 radnych
Przeciw – 0 radnych
Wstrzymało się – 0 radnych
Uchwała Nr X/30/2011 w sprawie powołania Komisji Statutowej została przyjęta i stanowi załącznik nr 6 do niniejszego protokołu.
Przerwa od godz. 18: 00 do godz. 18:10
 
Przewodniczący Rady Gminy Wydminy Bogusław Romatowski – wznawiam obrady po przerwie. W związku z tym, że niektórych radnych wzywają obowiązki, a w dzisiejszym porządku obrad znajduje się punkt pn. podjęcie uchwały w sprawie powołania spółki komunalnej, chciałbym, aby była jak największa ilość radnych, proszę  abyśmy w tej chwili  przeszli do punktu 10.
Ad. 10
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski – proszę projektodawcę o wprowadzenie.
Wójt Radosław Król – komisja wspólna obradował nad tym projektem uchwały. Większość radnych opowiedziało się za tym projektem uchwały.
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski -  opinia komisji wspólnej: za – 4 radnych; przeciw – 2 radnych; wstrzymało się – 2 radnych, 3 osoby nie brały udziału w głosowaniu.
Radny Leszek Cedrowski – na posiedzeniu wspólnym komisji złożyłem oświadczenie, dziś również chciałbym odczytać oświadczenie, które proszę dołączyć do protokołu sesji. Oświadczenie stanowi załącznik Nr 6 do protokołu.
Wójt Radosław Król – chciałbym się odnieść do Pana oświadczenia. Proszę wrócić do protokołów z poprzednich posiedzeń. Nie było mowy o żadnych groźbach, mówiłem zupełnie coś odwrotnego, że chciałbym utrzymać wszystkich pracowników.
Radna Elżbieta Januszkiewicz  – przedstawię uzasadnienie swojego głosowania w sprawie powołania spójki komunalnej. Decyzja o powołaniu spółki wiąże się z poważnymi konsekwencjami na lata. Wyniki i skutki podejmowanej dzisiaj decyzji poznamy dopiero za jakiś czas, bo projektodawca - Wójt nie przeanalizował ich i w związku z tym trudno je przewidzieć. Aby spółka zrealizowała swoje zadania na rzecz dobra mieszkańców gminy Wydminy muszą być spełnione warunki:
- wśród osób zarządzających spółką i w radzie nadzorczej, którą powołuje Wójt, muszą być doświadczeni specjaliści; do dziś nie znam intencji P. Wójta, komu chce powierzyć to zadanie,
- pomysłów na rozwój i funkcjonowanie spółki, strategii rozwoju, którą  zatwierdza Zgromadzenie Wspólników (czyli Wójt) nikt nie przedstawił,
- zapisy w umowie ustala Wójt, muszą one służyć ogółowi mieszkańców.
Od osób zarządzających spółką zależy wszystko. Nie wiadomo w czyje ręce Rada Gminy oddaje strategiczne mienie komunalne gminy: wodociągi, kanalizację, cmentarze, śmieci oraz 50 tys. środków pieniężnych. Spółka, w której jest możliwość sprzedania udziałów, może stwarzać w pewnych sytuacjach poważne zagrożenie dla interesów mieszkańców. Dla ochrony tych interesów władze gminy powinny przeprowadzić wnikliwe analizy celów oraz konsekwencji podejmowanych działań. Powinni dokładnie wiedzieć, jakie potrzeby i oczekiwania mają mieszkańcy. Referat komunalny, który mamy obecnie w Wydminach  funkcjonuje tak jak np. w Starych Juchach i gminie Ełk/tam też są wspólnoty komunalne i  problem rozwiązano/czy zakład budżetowy jest tańszą dla budżetu formą gospodarowania w porównaniu ze spółką. Celem referatu czy  zakładu budżetowego jest świadczenie usług dla mieszkańców po kosztach, nie może zostać nakierowany na zysk, lecz na cel-zaspokojenie zbiorowych potrzeb ludności. Każda spółka handlowa, również gminna ma w swoją istotę wpisane działania nastawione na osiągniecie zysku. W przypadku spółek gminnych regulacji podlega wysokość tego zysku. Powinien on być zgodny z oczekiwaniami właściciela, w tym przypadku Wójta. Jakie są oczekiwania P. Wójta nie  wiadomo. O ile szacunkowo wzrośnie cena za metr wody ścieków z powodu kosztów administracyjnych spółki czy amortyzacji wkalkulowanej w cenę wody? Jaka jest prognoza przewidywalnych opłat, kalkulacja kosztów utrzymania spółki? Na jakich warunkach i czy wszyscy pracownicy będą zawierali nowe umowy? Na co będzie przeznaczony zysk z amortyzacji? Jak będzie odtwarzany majątek spółki? Jakie są pomysły na jej rozwój? Aby podjąć świadomą decyzję, w przekonaniu o działaniu na rzecz dobra mieszkańców naszej Gminy powinnam znać odpowiedzi na te pytania. Te odpowiedzi powinni też znać już dziś mieszkańcy, jeśli decydujemy się na powołanie spółki. Projektodawca (Wójt) nie przedstawił do dyskusji wariantów innych poza jedynym-projektem powołania spółki. Rada Gminy, aby rozważyć taki projekt powinna wiedzieć jakie kierunki przekształceń ustali Wójt. Czekam na wskazanie przez  P. Wójta priorytetów działalności na  najbliższe 4 lata. Dyskusja nad spółką trwa od 08 marca 2011r. w ciągłym pośpiechu. Spółka powinna być tak przygotowana, aby nie wzbudzała wątpliwości. W tej chwili jest ich tak dużo, że sprzeciwem się powołaniu spółki już dzisiaj. Proszę o zapis uzasadnienia w całości w protokole dzisiejszej sesji.
 
Wójt Radosław Król – chciałbym się odnieść do Pani oświadczenia, nie ma czegoś takiego jak zysk z amortyzacji, to jest mylenie pojęć, ponadto spółka nie może sprzedawać udziałów. Jeżeli to są argumenty przeciw powołania spółki , to są niezasadne.
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski – Pani Radna podnosiła wątpliwości jakie ma i jakie nie były wyjaśnione.
Radny Adam Szpak – na posiedzeniu wspólnym komisji był Mecenas, któremu zadałem pytanie: czy spółka może zbywać udziały? Odpowiedział, że tak.
Wójt Radosław Król – ale tylko za zgodą rady.
Radny Adam Szpak – oczywiście, ale można obniżyć koszty, informując że źle się dzieje i wówczas część udziałów się sprzeda.
Radny Mariusz Puchalski – składam wniosek, aby przy tym projekcie uchwały odbyło się głosowanie imienne.
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski – kto z Państwa radnych jest za tym, aby przy projekcie uchwały w sprawie powołania spółki komunalnej odbyło się głosowanie imienne?
Głosowanie:
Za – 13 radnych
1 osoba nie brała udziału w głosowaniu.
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski – wniosek uzyskał wymaganą większość głosów, został przyjęty.
Głosowanie imienne nad projektem uchwały w sprawie utworzenia spółki komunalnej.
1.      
Balcer Anna – przeciw
2.      
Brulińska Wioletta – wstrzymała się
3.      
Cedrowski Leszek – nie wziął udziału w głosowaniu
4.      
Jabłońska Beata – za
5.      
Januszkiewicz Elżbieta – przeciw
6.      
Majcher Franciszek – za
7.      
Paluch Roman – za
8.      
Plato Grażyna – za
9.      
Pryczka Piotr – wstrzymał się
10.  
Puchalski Mariusz – przeciw
11.  
Romatowski Bogusław – wstrzymał się
12.  
Szpak Adam – przeciw
13.  
Warecha Piotr – za
14.  
Żygieło Ryszard - za
Za- 6 radnych
Przeciw – 4 radnych
Wstrzymało się – 3 radnych
1 osoba nie wzięła udziału w głosowaniu
Uchwała Nr X/31/2011 w sprawie utworzenia spółki komunalnej została przyjęta i stanowi załącznik nr 8 do niniejszego protokołu.
 

Akapit nr - brak tytułu

O godz. 18:30 salę opuszcza Radny Piotr Warecha.
Ad. 8
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski – sołtysi zgłaszali do mnie problem z wydatkowaniem funduszu sołeckiego. Zostało przez Pana podpisane zarządzenie, które nakłada na sołtysa obowiązek składania ofert, zapytań, notatek. Sołtys pełni funkcję społeczną. Sołtys za pełnienie funkcji sołtysa nie bierze zbyt wielkich tantiem. Pracownicy urzędu, którzy są opiekunami poszczególnych sołectw są bardzo obciążeni pracą. Na koniec kwietnia z funduszu sołeckiego z ogólnej kwoty 272 000,00 zł  wydano tylko 19 000,00 zł. Wiem, że w miesiącu maju ruszyło to bardziej, nie mniej jednak istnieje obawa, że nie zostaną zrealizowane podjęte uchwały zebrań wiejskich, jeżeli nic się nie zmieni w relacjach Pana Wójta z Sołtysami.
Wójt Radosław Król – odbyło się spotkanie z sołtysami. W spotkaniu tym również udział wziął Pan Radca Prawny. Doszliśmy do kompromisów i form ułatwiających pracę sołtysów. Została ustalone, że do kwoty 1 000,00 zł sołtys podpina pod fakturę tylko notatkę, gdzie zachowuje warunki racjonalnego wydatkowania i konkurencyjności ofert. W zakupie powyżej 1 000,00 zł będzie trzeba zebrać podpisy trzech osób i do faktury podpiąć.
Radna Anna Balcer – uczestniczyłam w tym spotkaniu, o którym Pan mówi. Wnioskowałam, aby kwotę 1 000,00 zł zwiększyć do kwoty 5 000,00 zł. Pan nie wyraził zgody, natomiast Pan Mecenas przyjął moją uwagę do wiadomości. Ponawiam mają prośbę, ponieważ znacznie ułatwiło by to wydatkowanie funduszu sołeckiego. Uważam, że nie warto psuć tego co funkcjonowało dobrze.
Wójt Radosław Król –myślę, że sporządzenie tej notatki nie będzie wielkim trudem dla sołtysów.
Ad. 9
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski – chciałbym wyjaśnić Państwu, dlaczego wprowadziłem  tego punktu do porządku obrad dzisiejszej sesji. Radni nie otrzymywali odpowiedzi na interpelacje i zapytania. Nie mówię tu o ostatniej sesji. Jeżeli jeden „rzut” odpowiedzi był, to były to niepełne odpowiedzi. Stwierdziłem, że jest to narastający problem, dlatego ten punkt został zawarty w dzisiejszym porządku obrad. Czy ktoś z Państwa chciałby zabrać głos?
Radna Wioletta Brulińska – chciałam powiedzieć, że do tej pory nie otrzymałam odpowiedzi na dwie interpelacje. Jedna z nich już jest nieaktualna. Statut nasz mówi, §33 ust. 4 „Interpelacje składa się pisemnie na ręce przewodniczącego Rady. Przewodniczący Rady niezwłocznie przekazuje interpelacje adresatowi”, §33 ust. 5 „Odpowiedzi na interpelację udziela się w formie pisemnej w terminie 21 dni – na ręce Przewodniczącego Rady i radnego składającego interpelację. Odpowiedzi na piśmie sporządzają osoby upoważnione przez Wójta, względnie sam Wójt”. §34 ust. 4 „Jeżeli bezpośrednia odpowiedź na zapytanie jest niemożliwa, pytany udziela odpowiedzi pisemnej w terminie 14 dni. Postanowienia §33 ust. 5 stosuje się odpowiednio”.
Wójt Radosłąw Król – żadna interpelacja nie została dziś złożona na ręce przewodniczącego. Wszystkie Państwa uwagi były w formie zapytań. Tak jak Pani powiedziała Przewodniczący przekazuje Wójtowi.
Radna Wioletta Brulińska - §34 dotyczy zapytań i mówi o 14 dniach, jeżeli nie jest możliwa odpowiedź w danej chwili.
Radny Leszek Cedrowski – na początku były udzielane odpowiedzi na zapytania, natomiast przyjął Pan później zasadę odpowiedzi pisemnej na zapytania. Część odpowiedzi na piśmie do radnych nie dotarła, stąd ta dzisiejsza dyskusja. Należałoby to uregulować.
Wójt Radosław Król – na większość pytań odpowiada wójt, bądź osoba przez niego upoważniona. Analizując te pytania zauważyłem, że prawie 90 % tych pytań pokrywa się, mówię tu o drogach. Pracownik ten zajmuje się również inwestycjami, a ostatnio gro czasu poświęca na pisanie odpowiedzi na Państwa zapytania.
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski – gdyby były systematyczne odpowiedzi, nie byłoby tylu zapytań. Tak jak Pan zauważył część z nich się powtarza.
Radna Grażyna Plato – wiele pytań zadawanych na sesji można naprawdę załatwić będąc w Wydminach i zachodząc do urzędu. Pracownik udzieli informacji i nie wymagałoby to tak wielkich formalności.
 
O godz. 18:55 salę obrad opuszcza Radna Grażyna Plato.
 
Ad. 11
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski – proszę projektodawcę o wprowadzenie.
Wójt Radosław Król – proszę Panią Skarbnik o zabranie głosu.
Skarbnik Krystyna Truchan - zmian w planie dokonano na podstawie zawartego aneksu do umowy o dofinansowanie projektu „Rozbudowa i modernizacja infrastruktury wodno – ściekowej w Regionie Wielkich Jezior Mazurskich – MASTERPLAN dla Wielkich Jezior Mazurskich – Gmina Wydminy na kwotę 3. 917.283,84 zł. W związku z tym, że Gmina Wydminy jest podatnikiem podatku VAT istnieje możliwość odzyskania podatku VAT z Urzędu Skarbowego zwiększa się dochody z tego tytułu w kwocie 707.606,00 zł. W dziale 010 zwiększa się plan o kwotę 215,39 zł na podstawie zawartego porozumienia z Warmińsko – Mazurską Izbą Rolniczą w Olsztynie na sporządzenie spisu uprawnionych do głosowania do Izb Rolniczych, w dziale 801 zwiększa się dochody na podstawie pisma PZU o przyznaniu odszkodowania z dobrowolnego ubezpieczenia dla Szkoły Podstawowej w Zelkach w kwocie 2.778,45 zł. W dziale pomocy społecznej zwiększa się dochody na podstawie decyzji Wojewody Warmińsko – Mazurskiego z przeznaczeniem na wypłatę zasiłków okresowych. Zmian w planie wydatków dokonano na podstawie: w dziale 010 na podstawie zawartego aneksu – Masterplan, jak również na podstawie zawartego porozumienia z Izbą Rolniczą. W dziale 801 i 854 zaktualizowano wysokość planu do wysokości wykonanych wydatków z tytułu wypłaconego dodatkowego wynagrodzenia rocznego oraz skorygowano podstawy naliczenia zakładowego funduszu świadczeń socjalnych na 2011 rok, jak również zwiększono usługi remontowe na podstawie przyznanych środków z PZU. W dziale 851 zmian dokonano zmniejszając dotację celową na zadanie – organizacja półkolonii z elementami profilaktyki dla dzieci z rodzin zagrożonych patologią w okresie ferii zimowych w kwocie 9.000,00 zł.  i równocześnie zwiększając inne paragrafy na wydatki związane z przeciwdziałaniem alkoholizmowi, w dziale 852 na podstawie decyzji Wojewody, jak również skorygowano naliczanie opłat za administrowanie i czynsze oraz naliczanie zakładowego funduszu świadczeń socjalnych. W dziale 926 zmian dokonano zmniejszając dotacje celową na zadanie – popularyzacja rozwijania zainteresowań i kształtowania zachowań sprzyjających zdrowiu przez czynny udział w zajęciach muzyczno – ruchowych mieszkańców naszej gminy w kwocie 5.000,00 zł. i zwiększono zadanie w dziale 921 – organizacja wieczoru folklorystycznego mającego na celu integrowanie społeczności ukraińskiej i polskiej z terenu naszej gminy oraz rozwijanie kontaktów między społeczeństwem o kwotę 3.900,00 zł i zwiększono zadanie – wsparcie inicjatyw integracyjnych sportowo – rekreacyjno – kulturalnych organizowanych na terenie gminy zgłoszonych do finansowania ze środków zewnętrznych o kwotę 1.100,00 zł. W dziale 926 dokonano również zwiększenia o kwotę 45.000,00 zł zadanie budowa boiska ORLIK w miejscowości Wydminy w związku z wpłynięciem ofert na to zadanie.
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski – opinia wspólnej komisji: za – 12 radnych, przeciw – 0 radnych, wstrzymał się – 1 radny.
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski – czy ktoś z Państwa Radnych chciałby zabrać głos? Nie widzę, wobec tego przechodzimy do głosowania.
Głosowanie:
Za – 12 radnych
Przeciw – 0 radnych
Wstrzymało się – 0 radnych
Uchwała Nr X/32/2011 w sprawie zmian w budżecie Gminy Wydminy na 2011 r.  została przyjęta i stanowi załącznik nr 9 do niniejszego protokołu.
 
Wójt Radosław Król – w związku z tym, że na Sali jest obecny wykonawca Orlika  w Wydminach Pan Mikuła nastąpi oficjalne podpisanie umowy na wykonanie inwestycji budowa ORLIKA 2012 w miejscowości Wydminy.
Ad. 12
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski – proszę projektodawcę o wprowadzenie.
Wójt Radosław Król – proszę Panią Skarbnik o zabranie głosu.
Skarbnik Krystyna Truchan – projekt uchwały zakłada powołanie spośród radnych doraźnej komisji statutowej. Przedmiotem działania komisji będzie przygotowanie zmian w Statucie Gminy Wydminy i przeprowadzenie konsultacji społecznych dla proponowanych zmian. Projekt uchwały, który został dziś Państwu przedstawiony wprowadza zmiany zalecone przez Regionalną Izbę Obrachunkową.
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski – opinia wspólnej komisji: za – 12 radnych, przeciw – 0 radnych, wstrzymał się – 0 radnych.
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski – czy ktoś z Państwa Radnych chciałby zabrać głos? Nie widzę, wobec tego przechodzimy do głosowania.
Głosowanie:
Za – 12 radnych
Przeciw – 0 radnych
Wstrzymało się – 0 radnych
Uchwała Nr X/33/2011 w sprawie zmian w Statucie Gminy  Wydminy została przyjęta i stanowi załącznik nr 10 do niniejszego protokołu.
Ad. 13
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski – proszę projektodawcę o wprowadzenie.
Wójt Radosław Król – proszę Panią Dyrektor BOS w Wydminach o wprowadzenie.
Dyrektor BOS Elżbieta Sosnowska - przedstawiany projekt uchwały ma na celu unormowanie zasad funkcjonowania gminnego systemu oświaty. Zgodnie z art. 42 ustawy Karta Nauczyciela organ prowadzący szkolę uzyskał kompetencję do określenia w drodze uchwały tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin dla niektórych specjalności nauczycielskich, niewymienionych w Karcie Nauczyciela. Przedstawiony projekt  zmienia uchwałę z 2007 roku, uzupełniając ją o stanowisko doradcy zawodowego, określając mu pensum w liczbie 25 godzin tygodniowo.
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski – opinia wspólnej komisji: za – 12 radnych, przeciw – 0 radnych, wstrzymał się – 0 radnych.
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski – czy ktoś z Państwa Radnych chciałby zabrać głos? Nie widzę, wobec tego przechodzimy do głosowania.
Głosowanie:
Za – 12 radnych
Przeciw – 0 radnych
Wstrzymało się – 0 radnych
Uchwała Nr X/34/2011 w sprawie  zmieniająca Uchwałę Nr IX/35/2007 Rady Gminy Wydminy z dnia 28 czerwca 2007 roku
w sprawie zasad udzielania i rozmiaru zniżek tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycielom , którym powierzono stanowiska kierownicze, zasad zwalniania
od obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, zasad określenia obowiązkowego wymiaru godzin dla nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym wymiarze godzin oraz tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć  nauczycieli pedagogów, psychologów i logopedów
.
została przyjęta i stanowi załącznik nr 11 do niniejszego protokołu.
 
Ad. 14
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski – proszę projektodawcę o wprowadzenie.
Wójt Radosław Król – proszę Panią Dyrektor BOS w Wydminach o wprowadzenie.
Dyrektor BOS Elżbieta Sosnowska - niniejszy projekt uchwały ma na celu unormowanie zasad rozliczania tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez Gminę Wydminy, dla których ustalony plan zajęć jest różny w poszczególnych okresach roku szkolnego. Kompetencję do określenia w/w zasad uzyskał organ prowadzący na mocy art. 42 ust. 7 pkt 1 ustawy Karta Nauczyciela. Określone zasady ujednolicą procedurę rozliczania godzin nauczycieli we wszystkich szkołach w naszej gminie oraz ułatwią funkcjonowania systemu płacowo- kadrowego  wśród nauczycieli. 
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski – opinia wspólnej komisji: za – 12 radnych, przeciw – 0 radnych, wstrzymał się – 0 radnych.
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski – czy ktoś z Państwa Radnych chciałby zabrać głos? Nie widzę, wobec tego przechodzimy do głosowania.
Głosowanie:
Za – 12 radnych
Przeciw – 0 radnych
Wstrzymało się – 0 radnych
Uchwałą Nr X/35/2011 w sprawie zasad rozliczania  tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez Gminę Wydminy, dla których ustalony plan zajęć jest różny w poszczególnych okresach roku szkolnego stanowi załącznik Nr 12 do niniejszego protokołu.
 
 
Ad. 15
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski – proszę projektodawcę o wprowadzenie.
Wójt Radosław Król – proszę Panią Lidię Należyty o wprowadzenie.
Pani Lidia Należyty – została przyznana przez Wojewodę Warmińsko – Mazurskiego kwota 3 500,00 zł na wykonanie niezbędnych prac porządkowych na cmentarzach wojennych. Na terenie gminy Wydminy znajdują się dwa cmentarze wojenne. Jeden znajduje się pomiędzy nowym cmentarzem w Wydminach, a oczyszczalnią ścieków tzw. cmentarz w Mazuchówce, natomiast drugi znajduje się w Gawlikach Wielkich. Mamy również dwie mogiły wojenne, jedna z nich  znajduje się w Rantach, druga w Gajrowskich. Uważam, że w tym roku powinniśmy kontynuować prace na cmentarzu w Mazuchówce, ponieważ tam została wykonana część prac, które należy dokończyć.
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski – opinia wspólnej komisji: za – 13 radnych, przeciw – 0 radnych, wstrzymał się – 0 radnych.
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski – czy ktoś z Państwa Radnych chciałby zabrać głos? Nie widzę, wobec tego przechodzimy do głosowania.
Głosowanie:
Za – 12 radnych
Przeciw – 0 radnych
Wstrzymało się – 0 radnych
Uchwała Nr X/36/2011 w sprawie przyjęcia prowadzenia spraw z zakresu administracji rządowej, dotyczących utrzymania grobów i cmentarzy wojennych w 2011 roku stanowi załącznik Nr 13 do niniejszego protokołu.
 
Ad. 16
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski – proszę projektodawcę o wprowadzenie.
Wójt Radosław Król – proszę Panią Lidię Należyty o wprowadzenie.
Pani Lidia Należyty – projekt uchwały został już Państwu przedstawiony, uwzględnia autopoprawki, które zostały przedstawione na wspólnym posiedzeniu komisji.
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski – opinia wspólnej komisji: za – 11 radnych, przeciw – 1 radnych, wstrzymał się – 0 radnych.
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski – czy ktoś z Państwa Radnych chciałby zabrać głos?
Radna Wioletta Brulińska – nie zostały uwzględnione autopoprawki, o których rozmawialiśmy na posiedzeniu wspólnym komisji. Proszę o ich uwzględnienie.
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski – czy ktoś z Państwa Radnych chciałby jeszcze  zabrać głos? Nie widzę, wobec tego przechodzimy do głosowania.
Głosowanie:
Za – 11 radnych
Przeciw – 0 radnych
Wstrzymał się – 1 radny
Uchwała Nr X/37/2011 w sprawie przyjęcia zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Wydminy stanowi załącznik Nr 14 do niniejszego protokołu.
 
Ad. 17
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski – proszę projektodawcę o wprowadzenie.
Wójt Radosław Król – proszę Panią Skarbnik o wprowadzenie.
Skarbnik Krystyna Truchan – wystąpiliśmy do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie owyrażenie zgody na zaciągniecie kredytu. Regionalna Izba Obrachunkowa w Olsztynie powiedziała, że wystawi negatywną opinię, ze względu na to, że nawet jeśli chcielibyśmy rozłożyć spłaty na lata następne, niespełnianie wskaźników nawet w jednym roku uniemożliwia to. Rada powinna poprawić wieloletnią prognozę finansową. Taką zmianę Państwu  przedłożyliśmy. Jeżeli Państwo nie zmieni podejścia do wieloletniej prognozy finansowej to w roku 2014 będzie ciężko z uchwaleniem budżetu.
Radny Leszek Cedrowski – od dłuższego czasu proszę o przedstawienie środków zaradczych, puki ich nie usłyszę będę pytał o to na każdym naszym spotkaniu, ponieważ tak jak Pani Skarbnik zauważyła, jeżeli nie spełnimy wymogów prawa to w 2014 roku rada gminy nie uchwali budżetu.
Skarbnik Krystyna Truchan – w tej wersji jaka jest Państwu podana. Nie mniej jednak kwestia zmniejszenia wydatków, bądź podwyższenia dochodów, wówczas relacje procentowe się zmieniają.
Radny Leszek Cedrowski – prosiłem o analizę tej sytuacji. Jeżeli dziś usłyszę, że jest plan działania i strategia rozwoju na lata następne wówczas możemy rozmawiać.
Skarbnik Krystyna Truchan - została podjęta uchwała w sprawie utworzenia spółki komunalnej. Będzie trzeba budżet przeliczyć na nowo. Będzie to rzutowało zarówno po stronie dochodów jak i wydatków. Trudno jest mi powiedzieć, jak będzie to wyglądało. Budżet Państwa ma ograniczyć to, że na następny rok ma być planowane tylko 4% deficytu. Ma być to ogranicznikiem takim, aby te procenty jednak nie były wyższe tylko niższe.
Radny Leszek Cedrowski – dlatego cały czas zmierzam do tego, aby przyjąć jakąś strategię postępowania.
Wójt Radosław Król - w naszej sytuacji musimy wybierać takie inwestycje , które będą przyczyniały się  do naszego rozwoju.
Radna Wioletta Brulińska – od samego początku monitowaliśmy, o to aby oszczędzać, nawet na oświetleniu.
Wójt Radosław Król – odnośnie oświetlenia to lampy są wyłączane co druga. Staramy się wszystko racjonalnie wydawać.
Głosowanie:
Za – 8 radnych
Przeciw – 0 radnych
Wstrzymało się – 4 radnych
Uchwała Nr X/37/2011 w sprawie przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Wydminy stanowi załącznik Nr 15 do niniejszego protokołu.
 
Ad. 18
Wójt Radosław Król – odpowiadając Pani Radnej Annie Balcer, sprawdzę z protokołów wcześniejszych sesji, na które pytania nie otrzymała Pani jeszcze odpowiedzi i na nie odpowiem.
Radna Anna Balcer - jeżeli zostawimy te błędy, które zostały do tej pory popełnione, to proszę na piśmie odpowiedzieć mi w jakim terminie w przyszłości będzie Pan odpowiadał na zapytania i interpelacje kierowane przez Radnych do Pana.
Wójt Radosław Król – jeżeli pytania nie będą skomplikowane, to będą zachowane terminy.
Ad. 19
Wójt Radosław Król – proponuję, aby na przyszłą sesję wprowadzić punkt w sprawie dyskusji w sprawie przekształcenia szpitala w spółkę. Zaproszony zostanie na tą sesje Pan Starosta.  Pismo, które również chciałbym Państwu przedstawić dotyczy Rajdu Polski, który jest planowany na miesiąc wrzesień.
Sołtys wsi Mazuchówka Justyna Ordowska – chciałabym odnieść się do Rajdu Polski, prosiłabym Pana Wójta o zorganizowanie spotkania z sołtysami, ponieważ podczas tego rajdu we wsi Mazuchówka występuje bardzo dużo strat.
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski – mieliśmy wrócić do tematu posterunku policji w Wydminach.
Wójt Radosław Król – przygotowałem pismo, które Państwu odczytam. Pismo w załączeniu – załącznik Nr 16. Chciałbym jeszcze Państwa poinformować, że nie jesteśmy właścicielem budynku posterunku policji, tylko MSWiA.
Radna Wioletta Brulińska – w informacji powiedział Pan o podjętym zarządzeniu w sprawie sprzedaży bezprzetargowej, proszę powiedzieć coś więcej na ten temat.
Wójt Radosław Król – dotyczy drogi, która prowadzi do działek jednego właściciela.
Radna Anna Balcer – chciałabym odczytać Państwu protokół komisji rewizyjnej w sprawie przeprowadzenia kontroli GOK w Wydminach. Chciałabym również przedstawić wniosek Klubu Radnych dotyczący projektu uchwały w sprawie powołania młodzieżowej rady gminy.
Pani Monika Łępicka – Gij – może nie powinna tego mówić, ale sporo nieścisłości i sporo nieprawdziwych informacji się dziś pojawiło, ale nie będę o tym mówić. Chciałabym zapytać o kilka kwestii, które nie ukrywam bardzo mnie nurtują i po części, które zobligowałam wcześniej je pilotować. Przede wszystkim mówię tu o dokumentacji na ścieżkę wokół jeziora wydmińskiego. Chciałabym zapytać, czy jest już gotowa dokumentacja i czy mogę ją zobaczyć. Jeżeli tak, to kiedy. Również chciałabym zapytać, kiedy ruszy inwestycja placu przed GOK-iem w Wydminach i jaki jest termin jej zakończenia? Do tego zostałam zobligowana przez mieszkańców, dlatego pytam. Chciałabym jeszcze bardzo krótko odnieść się do Pana informacji z działalności. Czy będzie w Wydminach stacja pomiarowo – redukcyjna (gaz)? Odnośnie spotkania w sprawie azbestu, czy możemy liczyć, że taki program w naszej gminie ruszy? Jeżeli chodzi o rajd samochodowy, proszę mi wierzyć nie jest to łatwe przedsięwzięcie, jest szereg spraw, o które warto zabiegać w negocjacjach ze Związkiem Motorowym. Jeżeli Pan Wójt jest skłonny do podjęcia współpracy, którą już proponowałam niejednokrotnie, to służę pomocą. Przyszłam dziś również dlatego, że podjęliście dziś Państwo uchwałę w sprawie utworzenie spółki komunalnej. Ja bardzo długo wraz z radą analizowałam i dyskutowałam. Znając realia nie zdecydowałabym się na tego typu przedsięwzięcie w naszej gminie. Powody można znaleźć w protokołach, można zapytać radnych. Dzisiaj pełniąc te obowiązki, które pełnię gdzie mam również nadzór nad dwiema spółkami, to proszę mi wierzyć, że na dzień dzisiejszy, gdzie moja wiedza jest jeszcze bardziej pełna nie zdecydowałabym się na to. Nie ukrywam, że tak naprawdę duża odpowiedzialność spocznie na wójcie, musi zadbać o jakość działalności tej spółki. Obawiam się, że niestety przyłoży się to dla nas mieszkańców. Dlatego apeluję, bo tak naprawdę wszystko jest teraz w rękach wójta o szczególną dbałość, ponieważ podwyżki będą najbardziej dotykały mieszkańców. Apeluję również o dbałość w doborze osoby do kierowania spółką. Dziękuję bardzo, jeżeli Pan Wójt mógłby mi w tej chwili odpowiedzieć na pytania to bardzo proszę.
Wójt Radosław Królodnośnie dokumentacji na alejkę wokół jeziora, to powinna już być, zapraszam Panią, aby mogła się Pani z nią zapoznać. Plac przed GOK-iem – troszeczkę się sprawy zmieniły, ponieważ nie otrzymaliśmy dofinansowania z Ministerstwa Kultury na zaadoptowanie części pustych powierzchni w Gminnym Ośrodku Kultury. Funkcja zewnętrzna musi być ściśle związana z funkcją wewnętrzną. Tutaj na przyszłej sesji będę się posiłkował decyzją rady, czy poprawiamy ten wniosek, na którą Panią serdecznie zapraszam. Co do gazu, zaprojektowana na tym odcinku nitka przebiegać będzie przez Wydminy. Jest to projekt które złożyło mikroprzedsiębiorstwo. Wniosek rozpatruje Departament Ropy i Nafty w Krakowie przy wsparciu Ministerstwa Gospodarki, ponieważ ona zarządza tym programem. Odnośnie rajdu samochodowego, jeżeli są już teraz jakieś uwagi, czy wskazania to bardzo proszę z nimi się podzielić. Odnośnie spółki, to zdajemy sobie sprawę z tego, że jest to trudne wyzwanie.
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski - chciałbym zapoznać Państwa z pismem, którego autorem jest Pan X, dotyczy skargi na Panią Dyrektor GOK w Wydminach.  Pismo w załączeniu – załącznik Nr 17. Stawiam wniosek o przekazanie skargi do komisji rewizyjnej, jako uzupełnienie poprzedniej skargi na dyrektor GOK i wydawanie Kuriera Wydmińskiego.
Głosowanie:
Za – 8 radnych
Przeciw – 0 radnych
Wstrzymało się – 3 radnych
1 osoba nie brała udziału w głosowaniu.
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski  - Pan Wójta przekazał również zarządzenie w sprawie przekazania sprawozdania finansowego Gminy Wydminy za 2010 rok. Zarządzenie zostało przekazane wszystkim członkom komisji rewizyjnej.                                                                                                   
Pan X – chciałbym odczytać Państwu pismo – wniosek w sprawie obietnic wyborczych z sierpnia 2009 roku składanych przez osobę pełniącą funkcję Wójta Gminy. Pismo w załączeniu – załącznik Nr 18. Kolejne pytanie dotyczy Pani Lidii Należyty, czy wykonuje zadania funkcjonariusza publicznego?
Pani Maria Lisowska – proszę Pana Panie Przewodniczący w imieniu mieszkańców gminy Wydminy o zmianę zwoływania godzin sesji, ponieważ nie przychodzą ludzie, którzy już o tej godzinie nie pracują, tylko osoby, które są zainteresowane. Bo to, czy Radny może przyjść, czy nie, to radny powinien zdawać sobie z tego sprawę, do czego się zgłasza. Druga prawda to taka, że pracodawca ma obowiązek zwolnić radnego na czas posiedzenia. Dziś jak Państwa obserwuję i widzę Państwa zmęczenie, to proszę uwierzyć jest to straszne. Ja jako mieszkanka Wydmin, mogę odebrać to jako utrudnienie udziału w sesji. Druga sprawa dotyczy kuriera wydmińskiego, szkoda że Pan X wyszedł. Mnie ten kurier od samego początku się nie podobał, prosiłam o zmiany. Dziwi mnie tylko to, że jak był wydawany za poprzedniej władzy to takich problemów nie było.
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Romatowski – w związku z wyczerpaniem porządku obrad dzisiejszej sesji  zamykam X sesje Rady Gminy w Wydminach.
 
Protokolantka: Anna Binik
 
Zatwierdził: Bogusław Romatowski – Przewodniczący Rady Gminy

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony