ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Wiejska Wydminy
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

ZAMÓWIENIA PUBLICZNE

Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: Usługi edukacyjne obejmujące prowadzenie zajęć dla uczestników projektu Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania w klasach I-III szkół podstawowych w Gminie Wydminy w roku szkolnym 2011/12 i 2012/2013 w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina WydminyDrukuj informację Zamówienie publiczne: Usługi edukacyjne obejmujące prowadzenie zajęć dla uczestników projektu Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania w klasach I-III szkół podstawowych w Gminie Wydminy w roku szkolnym 2011/12 i 2012/2013 w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Wydminy

Szczegóły informacji

Usługi edukacyjne obejmujące prowadzenie zajęć dla uczestników projektu Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania w klasach I-III szkół podstawowych w Gminie Wydminy w roku szkolnym 2011/12 i 2012/2013 w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Wydminy

Status: rozstrzygnięty

Tryb: nieograniczony

Rodzaj zamówienia: Usługi

Zamawiający: Biuro Obsługi Szkół w Wydminach

Finansowanie: Finansowanie łączne

Nr UZP: 13372 - 2012

Termin składania ofert / wniosków: 2012-01-23 10:00:00

Termin otwarcia ofert / wniosków: 2012-01-23 10:30:00

Ogłoszono dnia: 2012-01-16 przez Elżbieta Sosnowska

Treść:

Numer ogłoszenia: 16220 - 2012; data zamieszczenia: 18.01.2012

OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.

Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 13372 - 2012 data 16.01.2012 r.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Biuro Obsługi Szkół w Wydminach, ul. 40-lecia PRL 6a, 11-510 Wydminy, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 87 4210117, fax. 87 4210117.

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:

  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: II.1.3.
  • W ogłoszeniu jest: CZĘŚĆ Nr: 4. NAZWA: Zadanie - Szkoła Podstawowa w Gawlikach Wielkich. 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zajęcia gimnastyczne dla dzieci z wadami postawy : 2011/2012- 30 godzin- 9 uczniów; 2012/2013- 30 godzin - razem 6 uczniów. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4. 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 20.06.2013r. 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
  • W ogłoszeniu powinno być: CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Zadanie - Szkoła Podstawowa w Gawlikach Wielkich. 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zajęcia dla dzieci rozwijające zainteresowania i uzdolnienia w kierunku matematyczno- przyrodniczym : 2011/2012- 30 godzin- 15 uczniów; 2012/2013- 30 godzin - razem 6 uczniów. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4. 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 20.06.2013r..


Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:


 Wydminy: Usługi edukacyjne obejmujące prowadzenie zajęć dla uczestników projektu Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania w klasach I-III szkół podstawowych w Gminie Wydminy w roku szkolnym 2011/12 i 2012/2013 w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Wydminy.
Numer ogłoszenia: 13372 - 2012; data zamieszczenia: 16.01.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Biuro Obsługi Szkół w Wydminach , ul. 40-lecia PRL 6a, 11-510 Wydminy, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 87 4210117, faks 87 4210117.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.test.systemdobip.pl/wydminy_gmina_wiejska/

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługi edukacyjne obejmujące prowadzenie zajęć dla uczestników projektu Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania w klasach I-III szkół podstawowych w Gminie Wydminy w roku szkolnym 2011/12 i 2012/2013 w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Wydminy..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest zakup usług edukacyjnych dla uczniów ze szkół podstawowych z terenu gminy Wydminy w ramach realizacji projektu nr WND-POKL.09.01.02-28-120/11 pn.: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013. Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach. Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty. Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych. Celem głównym jest wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów, poprzez indywidualizację procesu dydaktyczno - wychowawczego w klasach I-III, zmniejszenie dysproporcji w osiągnięciach edukacyjnych oraz wpływ na podniesienie jakości poziomu kształcenia. Godzina lekcyjna trwa 45 minut . Zamówienie obejmuje prowadzenie, niżej wymienionych zajęć podzielonych na poszczególne zadania (części). CZĘŚĆ Nr: 1. NAZWA: Zadanie - Szkoła Podstawowa w Wydminach. 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej- 30 godzin- razem 6 uczniów ( zajęcia z psychologiem). 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.3) 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 20.06.2012. 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. II. WSPARCIE DLA SZKOŁY PODSTAWOEJ W GAWLIKACH WIELKICH CZĘŚĆ Nr: 2. NAZWA: Zadanie - Szkoła Podstawowa w Gawlikach Wielkich. 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zajęcia dla dzieci ze specjalnymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji w wymiarze : 2011/2012- 30 godzin- 14 uczniów; 2012/2013- 30 godzin - razem 10 uczniów. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4. 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 20.06.2013r. 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. CZĘŚĆ Nr: 3. NAZWA: Zadanie - Szkoła Podstawowa w Gawlikach Wielkich. 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zajęcia logopedyczne : 2011/2012- 60 godzin- 15 uczniów; 2012/2013- 60 godzin - razem 13 uczniów. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4. 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 20.06.2013r. 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. CZĘŚĆ Nr: 4. NAZWA: Zadanie - Szkoła Podstawowa w Gawlikach Wielkich. 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zajęcia gimnastyczne dla dzieci z wadami postawy : 2011/2012- 30 godzin- 9 uczniów; 2012/2013- 30 godzin - razem 6 uczniów. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4. 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 20.06.2013r. 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. III. WSPARCIE DLA SZKOŁY PODSTAWOWEJ W TALKACH. CZĘŚĆ Nr: 5. NAZWA: Zadanie - Szkoła Podstawowa w Talkach. 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zajęcia logopedyczne : 2011/2012- 40 godzin- 8 uczniów; 2012/2013- 32 godziny - razem 5 uczniów. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4. 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 20.06.2013r. 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. CZĘŚĆ Nr: 6. NAZWA: Zadanie - Szkoła Podstawowa w Talkach. 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zajęcia dla dzieci rozwijające zainteresowania i uzdolnienia w kierunku sportowym- nauka pływania na basenie : 2011/2012- 32 godziny- 20 uczniów; 2012/2013- 32 godziny - razem 17 uczniów. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4. 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 20.06.2013r. 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 6.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: .

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1) W zakresie wiedzy i doświadczenia oraz posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności : a) działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia wymaga uprawnień określonych w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (Dz.U. z 2009r. Nr 50, poz. 400), czyli ( w zależności od rodzaju prowadzonych zajęć) : - wykształcenie wyższe z przygotowaniem pedagogicznym dającym kwalifikacje do nauczania w klasach I-III szkoły podstawowej, - wykształcenie wyższe w zakresie logopedii z przygotowaniem pedagogicznym lub wykształcenie wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym oraz studia podyplomowe w zakresie logopedii - wykształcenie wyższe magisterskie w zakresie psychologii oraz przygotowanie pedagogiczne. Osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia posiadają co najmniej 1 rok doświadczenia w nauczaniu dzieci szkół podstawowych. Ocena spełniania ww warunków dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnił. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana według formuły: SPEŁNIA - NIE SPEŁNIA

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • j.w.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Z uwagi na to, iż zamawiający nie nakłada na wykonawcę żadnych wymogów dotyczących dysponowaniem odpowiednim potencjałem technicznym warunek ten będzie spełniony przez każdego z wykonawców.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, tj. prowadzić zajęcia, muszą posiadać kwalifikacje do nauczania w szkole podstawowej zgodne z ww. rozporządzeniem oraz minimum 1 rok doświadczenia w nauczaniu dzieci szkół podstawowych. Ocena spełniania ww warunków dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnił. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana według formuły: SPEŁNIA - NIE SPEŁNIA

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Z uwagi na to, iż zamawiający nie nakłada na wykonawcę żadnych wymogów dotyczących jego sytuacji ekonomicznej i finansowej warunek ten będzie spełniony przez każdego z wykonawców.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Wykonawca przedłoży następujące dokumenty: 1) w formie oryginału: a.oferta (załącznik nr 1 do SIWZ), b. oświadczenie o braku wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 ustawy P.z.p. (załącznik nr 2 do SIWZ), c. oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - art. 22 ust. 1 ustawy P.z.p. (załącznik nr 3 do SIWZ), d. wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia (załącznik nr 4 do SIWZ), 2) w formie oryginału lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę: a. dokument potwierdzający ukończenie studiów wyższych z przygotowaniem pedagogicznym dającym kwalifikacje do nauczania w klasach I-III szkoły podstawowej, b. dokument potwierdzający ukończenie studiów wyższych w zakresie logopedii z przygotowaniem pedagogicznym lub studiów wyższych magisterskich z przygotowaniem pedagogicznym oraz studia podyplomowe w zakresie logopedii, c. dokument potwierdzający ukończenie studiów wyższych w zakresie psychologii z przygotowaniem pedagogicznym, d. dokument potwierdzający co najmniej roczny staż pracy nauczania. 3)Dokumenty potwierdzające uprawnienia osób podpisujących ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów rejestracyjnych przedłożone w oryginale lub kopii potwierdzonej notarialnie. 4)W przypadku oferty wspólnej pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnienie warunków, będzie polegał na zasobach innych podmiotów, zobowiązany jest przedstawić w szczególności pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiany umowy są dopuszczalne pod warunkiwm wystąpienia okoliczności które przemawiają za koniecznością zmiany postanowień umowy. W szczególności mogą to być: a. wystąpienie okoliczności powodujących konieczność zmiany osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu przedmiotu zamówienia (przewidzianych w ofercie), na osoby o co najmniej równoważnych kwalifikacjach; b. wystąpienie siły wyższej, której strony nie mogły przewidzieć. Powyższe okoliczności stanowią warunki zmiany umowy, o których mowa w art. 144 ust. 1 ustawy P.z.p. w przypadku wystąpienia takiej okoliczności. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy wymagają formy pisemnej w postaci aneksu pod rygorem nieważności. Podpisanie aneksu do umowy powinno być poprzedzone sporządzeniem protokołu konieczności zawierającego istotne okoliczności potwierdzające konieczność zawarcia aneksu.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.test.systemdobip.pl/wydminy_gmina_wiejska/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Biuro Obsługi Szkół w Wydminach, ul. 40-lecia PRL 6a, 11-510 Wydminy.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.01.2012 godzina 10:00, miejsce: Biuro Obsługi Szkół w Wydminach, ul. 40-lecia PRL 6a, 11-510 Wydminy..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013. Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach. Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty. Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

 

 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Wydminy
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Elżbieta Sosnowska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2012-01-16
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Elżbieta Sosnowska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2012-01-16 11:16:09
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2012-01-16 11:28:34
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2012-01-24 14:49:40
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1034 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony