Ekran szczegółów informacji
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Uchwała Nr XX/124/2008 - w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis
Informacja ogłoszona dnia 2009-03-06 09:29:22 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne
Uchwała Nr XX/124/2008
Uchwała Nr XX/124/2008
Rady Gminy Wydminy
z dnia 18 grudnia 2008 roku
w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis
Rady Gminy Wydminy
z dnia 18 grudnia 2008 roku
w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis
Na podstawie art.18 ust. 2, pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990roku o samorządzie gminnym ( tekst jednolity Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591, z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003r. Nr 80, poz.717, Nr 162, poz. 1568, z 2004r. Nr102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, z 2005r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006r. Nr 17, poz. 128, z 2007 Nr 173, poz. 1218), art.2, art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych ( Tekst jednolity Dz. U. z 2006r. Nr 121, poz. 844, Nr 220, poz.1601, Nr 225, poz. 1635, Nr 245, poz. 1775, Nr 249, poz.1828, Nr 251, poz. 1847, z 2008 r. Nr 93, poz.585, Nr 116, poz. 730) Rada Gminy uchwala co następuje:
§ 1
- Uchwała niniejsza określa zasady zwolnienia z podatku od nieruchomości budynków związanych z działalnością gospodarczą w ramach pomocy de minimis, przez którą należy rozumieć pomoc, której kwota przyznana podmiotowi gospodarczemu nie przekracza równowartości 200.000 EURO w okresie bieżącego roku kalendarzowego i dwóch poprzednich lat kalendarzowych.
- Zwolnienie z podatku od nieruchomości budynków związanych z działalnością gospodarczą, o których mowa w niniejszej uchwale stanowi pomoc de minimis i jest udzielane zgodnie z Rozporządzeniem Komisji (WE) Nr 1998/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu do pomocy de minimis ( Dz. U. UE L 379 z dnia 28 grudnia 2006r.).
§ 2
Całkowita wartość pomocy de minimis przyznana podmiotowi gospodarczemu działającemu sektorze transportu drogowego w okresie bieżącego roku kalendarzowego dwóch poprzednich lat kalendarzowych nie może przekroczyć kwoty stanowiącej równowartość 100.000 EURO.
§ 3
Zwalnia się z podatku od nieruchomości:
Całkowita wartość pomocy de minimis przyznana podmiotowi gospodarczemu działającemu sektorze transportu drogowego w okresie bieżącego roku kalendarzowego dwóch poprzednich lat kalendarzowych nie może przekroczyć kwoty stanowiącej równowartość 100.000 EURO.
§ 3
Zwalnia się z podatku od nieruchomości:
- budynki i budowle wybudowane po dniu 01.01.2009 r. przeznaczone do prowadzenia działalności innej niż rolnicza lub leśna;
- budynki lub ich części oraz budowle przeznaczone po raz pierwszy do działalności gospodarczej innej niż rolnicza lub leśna po dniu 01.01.2009r.
§ 4
Zwolnienie od podatku trwa:
Zwolnienie od podatku trwa:
- dla budynków i budowli, których mowa w § 3, pkt 1 od dnia powstania obowiązku podatkowego w myśl art. 6 ust. 2 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, nie dłużej jednak niż dwa lata;
- dla budynków lub ich części oraz budowli, o których mowa w § 3 pkt 2 od miesiąca następnego po miesiącu, w którym budynek został związany z działalnością gospodarczą, nie dłużej jednak niż dwa lata.
§ 5
Zwolnienia udziela się na wniosek podatnika. Zwolnienie liczy się od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym złożono wniosek.
§ 6
Warunkiem zwolnienia, o którym mowa w § 3 jest spełnienie łącznie następujących przesłanek:
Zwolnienia udziela się na wniosek podatnika. Zwolnienie liczy się od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym złożono wniosek.
§ 6
Warunkiem zwolnienia, o którym mowa w § 3 jest spełnienie łącznie następujących przesłanek:
- prowadzenie działalności gospodarczej z wykorzystaniem nieruchomości zwolnionych od podatku przez okres co najmniej 2 lat;
- przedkładanie na żądanie organu podatkowego dokumentów potwierdzających spełnienie kryteriów warunkujących zwolnienie z podatku.
§ 7
- Do wniosku, o którym mowa w § 5 podmiot ubiegający się o pomoc publiczną, obowiązany jest dołączyć:
a)
zaświadczeń o pomocy de minimis, uzyskanej w okresie bieżącego roku kalendarzowego oraz dwóch poprzedzających lat kalendarzowych;
b)
informacje o uzyskaniu każdej pomocy innej niż pomoc de minimis, jaką otrzymał w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikowanych, z którymi związana jest pomoc de minimis udzielana na podstawie przedmiotowej uchwały, bez względu na okres, którego pomoc ta dotyczy;
c)
oświadczenie, że nie znajduje się w trudnej sytuacji ekonomicznej tj. nie spełnia kryteriów określonych w pkt. 9-11 Wytycznych wspólnotowych dotyczących pomocy państwa w celu ratowania i restrukturyzacji zagrożonych przedsiębiorców (Dz. Urz. UE C 244 z 1.10.2004).
- Zaświadczenia, informacje oraz oświadczenia o których mowa w § 7 ust. 1, lit a), b), c) podmiot korzystający ze zwolnienia na podstawie przepisów niniejszej uchwały obowiązany jest przedkładać organowi podatkowemu w terminie do 15 stycznia każdego roku.
§ 8
W przypadku niespełnienia warunków określonych niniejszą uchwałą następuje utrata uprawnień do zwolnienia z podatku od nieruchomości, a podmiot korzystający ze zwolnienia zobowiązany jest do zwrotu kwoty otrzymanej pomocy wraz z odsetkami za zwłokę.
§ 9
O utracie praw do zwolnienia, podmiot korzystający ze zwolnienia obowiązany jest powiadomić organ podatkowy w terminie 14 dni od wystąpienia okoliczności powodujących utratę zwolnień.
§ 10
Podmiot korzystający ze zwolnienia obowiązany jest do samodzielnego nadzorowania stopnia wykorzystania pułapu pomocy de minimis określonego w § 1 i § 2 uchwały. W przypadku, gdy pułap ten zostanie przekroczony, kwota pomocy uzyskanej ponad pułap podlega zwrotowi.
§ 11
Zwolnienie określone przepisami niniejszej uchwały stosuje się wyłącznie w zakresie zasad udzielania pomocy de minimis, z uwzględnieniem wyłączeń określonych w art. 1 Rozporządzenia Komisji (WE) NR 1998/2006 z dnia 15 grudnia 2006r. Do spraw nieuregulowanych niniejszą uchwałą stosuje się bezpośrednio przepisy Rozporządzenia.
§ 12
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 13
Traci moc Uchwała Nr XII/57/2007 Rady Gminy Wydminy z dnia 28 listopada 2007 roku w sprawie zwolnienia od podatku od nieruchomości dla przedsiębiorców.
§ 14
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego i obowiązuje od 1 stycznia 2009 r.
W przypadku niespełnienia warunków określonych niniejszą uchwałą następuje utrata uprawnień do zwolnienia z podatku od nieruchomości, a podmiot korzystający ze zwolnienia zobowiązany jest do zwrotu kwoty otrzymanej pomocy wraz z odsetkami za zwłokę.
§ 9
O utracie praw do zwolnienia, podmiot korzystający ze zwolnienia obowiązany jest powiadomić organ podatkowy w terminie 14 dni od wystąpienia okoliczności powodujących utratę zwolnień.
§ 10
Podmiot korzystający ze zwolnienia obowiązany jest do samodzielnego nadzorowania stopnia wykorzystania pułapu pomocy de minimis określonego w § 1 i § 2 uchwały. W przypadku, gdy pułap ten zostanie przekroczony, kwota pomocy uzyskanej ponad pułap podlega zwrotowi.
§ 11
Zwolnienie określone przepisami niniejszej uchwały stosuje się wyłącznie w zakresie zasad udzielania pomocy de minimis, z uwzględnieniem wyłączeń określonych w art. 1 Rozporządzenia Komisji (WE) NR 1998/2006 z dnia 15 grudnia 2006r. Do spraw nieuregulowanych niniejszą uchwałą stosuje się bezpośrednio przepisy Rozporządzenia.
§ 12
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 13
Traci moc Uchwała Nr XII/57/2007 Rady Gminy Wydminy z dnia 28 listopada 2007 roku w sprawie zwolnienia od podatku od nieruchomości dla przedsiębiorców.
§ 14
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego i obowiązuje od 1 stycznia 2009 r.
Przewodniczący Rady Gminy
Roman Sokalski
Roman Sokalski
Pobierz dane XML Uchwała Nr XX/124/2008 - w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis Drukuj informację Uchwała Nr XX/124/2008 - w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Gminy Wydminy |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Bolesław Idek |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2009-03-06 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Bolesław Idek |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2009-03-06 09:29:12 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2009-03-06 09:29:22 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2015-01-09 10:07:40 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 579 raz(y) |