Uchwały Rady Gminy
Pobierz dane XMLAkt prawny: XXXIX/156/2012Drukuj informacjęAkt prawny: XXXIX/156/2012Szczegóły informacji
XXXIX/156/2012
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Rodzaj: Nieokreślony
Status: Obowiązujący
Sesja: XXXIX/2012
Kadencja: 2010-2014
Data wejścia w życie: 1 stycznia 2013 roku
Data podjęcia/podpisania: 2012-12-19
Tytuł aktu:
w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Wydminy na 2013 r.
Na podstawie:
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591; z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 258 ust.1 i art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 poz. 1240 z późn. zm.) w związku z art. 121ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. – Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 poz. 1241z późn. zm.).
Rada Gminy uchwala, co następuje:
Rada Gminy uchwala, co następuje:
Treść:
§ 1
Dochody budżetu gminy w wysokości 21.855.714,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1,
z tego: dochody bieżące w wysokości 18.861.957,00 zł,
dochody majątkowe w wysokości 2.993.757,00 zł.
z tego: dochody bieżące w wysokości 18.861.957,00 zł,
dochody majątkowe w wysokości 2.993.757,00 zł.
§ 2
- Wydatki budżetu gminy w wysokości 22.103.282,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.
z tego: wydatki bieżące w wysokości 18.383.440,00 zł,
wydatki majątkowe w wysokości 3.719.842,00 zł. - Wydatki inwestycyjne w 2013 roku w wysokości 3.603.842,00 zł., zgodnie z załącznikiem 3.
- Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi w wysokości 3.105.003,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.
- Dochody i wydatki związane z realizacją:
- zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, stanowią załącznik nr 5 ;
- zadań realizowanych na podstawie umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, stanowią załącznik nr 6 .
- zadań realizowanych na podstawie umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, stanowią załącznik nr 6 .
§ 3
- Deficyt budżetu gminy w wysokości 247.568,00 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
1) kredytów w kwocie 247.568,00 zł
§ 4
- Przychody budżetu w wysokości 1.026.391,00 zł, rozchody w wysokości 778.823,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 5
Limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych kredytów, zaciąganych na:
1) finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie – 800.000,00 zł ;
2) finansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie – 247.568,00 zł ;
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie – 778.823,00 zł
2) finansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie – 247.568,00 zł ;
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie – 778.823,00 zł
§ 6
Wydatki przypadające do spłaty, zgodnie z zawartą umową, z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych – 48.020,00 zł.
§ 7
- Ustala się dochody w kwocie 89.000,00 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 87.000,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
- Ustala się wydatki w kwocie 2.000,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 8
Ustala się dochody i wydatki z tytułu opłat i kar, o których mowa w art.402 ust. 4-6 i art 403 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska ( Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz.150 ze zm.):
1) dochody w wysokości 10.000,00 zł,
2) wydatki w wysokości 10.000,00 zł
2) wydatki w wysokości 10.000,00 zł
§ 9
Wydatki budżetu na 2013 obejmują zadania jednostek pomocniczych gminy na łączną kwotę – 324.760,00 zł, w tym ze środków funduszu sołeckiego - na łączną kwotę 324.760,00 zł – zgodnie z załącznikiem nr 8.
§ 10
Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielonych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, stanowi załącznik nr 9.
§ 11
Plan dochodów w łącznej kwocie rachunku dochodów samorządowych jednostek budżetowych prowadzących działalność na podstawie ustawy o systemie oświaty i wydatków nimi finansowanych : dochody - 46.800,00 zł, wydatki 46.800,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 10.
§ 12
- Rezerwa ogólna wynosi 22.500,00 zł.
- Rezerwa celowa wynosi 55.000,00 zł, z tego na:
- 55.000,00 zł na zarządzanie kryzysowe.
§ 13
- Upoważnia się Wójta do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań, określonych w § 5 Uchwały, na:
1) finansowanie przejściowego deficytu budżetu,
2) finansowanie planowanego deficytu budżetu,
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów;
4) wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej,
2) finansowanie planowanego deficytu budżetu,
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów;
4) wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej,
2. Ponadto upoważnia się Wójta do :
1) dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy o finansach publicznych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, to jest do :
- dokonywania zmian w planie wydatków w wynagrodzeniach w ramach działu nie powodujących zwiększenia wynagrodzeń;
2) przekazania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych gminy do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy.
3) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
- dokonywania zmian w planie wydatków w wynagrodzeniach w ramach działu nie powodujących zwiększenia wynagrodzeń;
2) przekazania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych gminy do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy.
3) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 14
Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi.
§ 15
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2013 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko - Mazurskiego.
Przewodniczący Rady Gminy
Bogusław Romatowski
Bogusław Romatowski