ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Wiejska Wydminy
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Uchwały Rady Gminy

Pobierz dane XMLAkt prawny: V/24/2015Drukuj informacjęAkt prawny: V/24/2015

Szczegóły informacji

V/24/2015

Rodzaj: Nieokreślony

Status: Obowiązujący

Sesja: V/2015

Kadencja: 2014-2018

Data wejścia w życie: 31 marca 2015 roku

Data podjęcia/podpisania: 2015-03-31

Tytuł aktu:

w sprawie likwidacji Szkoły Podstawowej w Zelkach

Na podstawie:

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. h ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym /Dz. U. z 2013r., poz. 594 ze zm./ w związku z art. 12 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych /t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 885 ze zm./ oraz art. 59 ust. 1 w związku z art. 5c pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty /t.j. Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 ze zm./ Rada Gminy Wydminy, uchwala co następuje:

Treść:

§ 1. Likwiduje się z dniem 31 sierpnia 2015r. Szkołę Podstawową w Zelkach o strukturze organizacyjnej klas I-VI z oddziałem przedszkolnym.
§ 2. Uczniom klas I- III i oddziału przedszkolnego zlikwidowanej szkoły zostanie zapewniona kontynuacja  nauki w Filii Szkoły Podstawowej im. Feliksa Nowowiejskiego w Wydminach z siedzibą w Zelkach.
§ 3. Uczniom klas IV-VI zostanie zapewniona kontynuacja nauki w Szkole Podstawowej im. Feliksa Nowowiejskiego w Zespole Szkół Ogólnokształcących z siedzibą w Wydminach.
§ 4. Zobowiązania i należności likwidowanej jednostki budżetowej przejmuje Urząd Gminy Wydminy.
§ 5. Mienie likwidowanej jednostki przejmuje, na podstawie protokołu zdawczo- odbiorczego, Zespół Szkół Ogólnokształcących w Wydminach.
§ 6. Dokumentację likwidowanej szkoły przejmuje Wójt Gminy Wydminy, za wyjątkiem dokumentacji przebiegu nauczania, którą przejmuje Warmińsko- Mazurski Kurator Oświaty.
§ 7. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Wydminy.
§ 8. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty.
Przewodnicząca Rady Gminy Wydminy
Grażyna Plato
 

Uzasadnienie
Za likwidacją szkoły Podstawowej w Zelkach przemawiają następujące przesłanki:
  1. Uwarunkowania demograficzne- przewiduje się, że w kolejnych latach liczba uczniów w Szkole Podstawowej w Zelkach będzie kształtowała się w granicach 40-45 osób.
  2. Racjonalizacja sieci szkolnej- obwód zlikwidowanej  szkoły zostanie przejęty w całości przez Szkołę Podstawową w Wydminach. Uczniom klas I- III i oddziału przedszkolnego zlikwidowanej szkoły zostanie zapewniona kontynuacja  nauki w Filii Szkoły Podstawowej im. Feliksa Nowowiejskiego w Wydminach z siedzibą w Zelkach. Uczniom klas IV-VI zostanie zapewniona kontynuacja nauki w Szkole Podstawowej  im. Feliksa Nowowiejskiego w Zespole Szkół Ogólnokształcących z siedzibą w Wydminach. Przewidywana organizacja pracy szkoły w Wydminach po przeprowadzonych zmianach nie pogorszy warunków nauczania ani nie ograniczy powszechnej dostępności do szkoły. Bardzo ważną rzeczą  we współczesnej edukacji jest kontakt z rówieśnikami z różnych środowisk. W momencie przejścia do Szkoły Podstawowej w Wydminach  dzieci szybciej zaadoptują się do nowych warunków i w rezultacie ułatwi im to kontynuację nauki w gimnazjum.
  3. Warunki w jakich uczniowie będą się uczyć po likwidacji szkoły- warunki w Szkole Podstawowej w Wydminach, wchodzącej w skład Zespołu Szkół Ogólnokształcących   są dobre. Obiekt szkolny jest zadbany, sukcesywnie remontowany, posiada dobrze wyposażoną bazę dydaktyczną, pełnowymiarową salę gimnastyczną, kompleks nowoczesnych boisk sportowych, bibliotekę, świetlicę, stołówkę. Natomiast uczniowie klas najmłodszych będą kontynuować naukę w środowisku im znanym, w budynku zlikwidowanej szkoły.                                         
  4. Przewidywana liczba uczniów w klasach wydmińskiej szkoły po wcieleniu uczniów ze szkoły w Zelkach będzie wynosiła w granicach 24- 27 uczniów. Nie planuje się wprowadzania zmianowości ani tworzenia dodatkowych oddziałów.
  5. Organizacja dowożenia uczniów- w celu zapewnienia możliwości kontynuowania nauki gmina zapewni  bezpłatny dowóz wszystkim uczniom.
  6. Społeczne reperkusje likwidacji szkoły-  odbyły się zebrania z rodzicami i nauczycielami na których przedstawiano uzasadnienie proponowanych zmian. Ze względu na zapewnienie  odpowiedniego dowozu uczniom,  możliwość zatrudnienia pracowników ze szkoły w Zelkach w innych szkołach z terenu gminy jak również odpowiednie zagospodarowanie budynku po zlikwidowanej szkole, nie przewiduje się poważniejszych reperkusji społecznych.
  7. Czynnik ekonomiczny- zmiany w organizacji sieci szkolnej wpłyną na zracjonalizowanie wydatków ponoszonych na oświatę. Efektywniejsze kształtowanie długofalowej polityki kadrowej pozwoli na wygenerowanie oszczędności. Nauczyciele z likwidowanych szkół znajdą zatrudnienie w następstwie zmian organizacyjnych i kadrowych w szkołach w Wydminach i Gawlikach Wielkich. Zmiany kadrowe będą wynikać przede wszystkim z wygaśnięcia umów zawartych na czas określony oraz z nabycia uprawnień emerytalnych przez nauczycieli. Z posiadanych informacji wynika, że 4 nauczycieli nabędzie uprawnienia emerytalne w latach 2015-2016.
  8. Zgodność działań podejmowanych przez organ prowadzący z zapisami ustawy o systemie oświaty - zgodnie z art.59 ustawy o systemie oświaty szkoła publiczna może być zlikwidowana z końcem roku szkolnego przez organ prowadzący szkołę, po zapewnieniu przez ten organ uczniom możliwości kontynuowania nauki w innej szkole publicznej tego samego typu. Organ prowadzący jest obowiązany, co najmniej na 6 miesięcy przed terminem likwidacji, zawiadomić o zamiarze likwidacji szkoły: rodziców uczniów, właściwego kuratora oświaty oraz organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego właściwy do prowadzenia szkół danego typu. Szkoła publiczna prowadzona przez jednostkę samorządu terytorialnego może zostać zlikwidowana po zasięgnięciu opinii organu sprawującego nadzór  pedagogiczny.
  9. Stosownie do powyższych wymogów, po podjęciu Uchwały IV/20/2015 Rady Gminy Wydminy z dnia 20 stycznia 2015 roku w sprawie zamiaru likwidacji Szkoły Podstawowej w Zelkach,  poinformowano o tym fakcie rodziców uczniów tej szkoły, Warmińsko- Mazurskiego Kuratora Oświaty oraz organizacje związków zawodowych listami poleconymi za zwrotnym poświadczeniem odbioru.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Wydminy
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Elżbieta Sosnowska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2015-05-27
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Elżbieta Sosnowska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2015-05-27 09:05:48
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2015-05-27 09:06:00
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2015-05-27 11:06:00
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
872 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony