Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Wiejska Wydminy
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Uchwały Rady Gminy

Szczegóły informacji

97/2016

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Rodzaj: Zarządzenie

Status: Obowiązujący

Sesja: Nie dotyczy

Kadencja: 2014-2018

Data wejścia w życie: 2016-11-21

Data podjęcia/podpisania: 2016-11-21

Tytuł aktu:

W sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji składników majątkowych

Treść:

SO.0050. 126.2016
 
 
Zarządzenie Nr 97/2016.
Wójta Gminy Wydminy
z dnia 21 listopada 2016 roku

w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji składników majątkowych

Na podstawie art. 60 ust. 1 ustawy z dnia 08 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2016 roku,  poz. 446), w związku z art. 26 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (tekst jednolity Dz. U.  z 2013 roku,  poz. 330 ze zmianami) zarządzam co następuje:
 
§ 1.   Zarządzam przeprowadzenie inwentaryzacji składników aktywów według stanu na dzień 31 grudnia 2016 roku.
 
§ 2. 1. Rodzaj inwentaryzowanego składnika majątkowego:
1) metodą spisu z natury:
a) zapasy materiałów,
b) druki ścisłego zarachowania,
c) paliwo w pojazdach i innym sprzęcie,
d) środki trwałe,
e) pozostałe środki trwałe
2)   metodą weryfikacji przez porównanie danych w księgach rachunkowych z danymi wynikającymi z dokumentów:
 
a) grunty,
b) należności i zobowiązania,
c) środki trwałe w budowie ( inwestycje),
d) wartości niematerialne i prawne
3)   metodą uzyskania potwierdzenia salda:
a) środki pieniężne na rachunkach bankowych i papiery wartościowe.
b) saldo kredytów i pożyczek,
c) należności od kontrahentów.
 
§ 3. Termin rozpoczęcia inwentaryzacji 22 listopada 2016 roku, termin zakończenia inwentaryzacji 14 stycznia 2017 roku.
 
§ 4. 1. Do przeprowadzenia inwentaryzacji, o której mowa w § 2 ust. 1 pkt 1 wyznaczam komisję inwentaryzacyjną w następującym składzie:
1) Agata Najman  – przewodnicząca,
2) Małgorzata Zabawska – członek,
3) Jarosław Bereza – członek,
4) Piotr Kruniewicz – członek,
5) Bolesław Idek  - członek,
6) Robert Sawczuk – członek,
7) Anna Smykowska – członek.
2. Do przeprowadzenia inwentaryzacji o której mowa w § 2 ust. 1 pkt 2 wyznaczam:
            1) dyrektora Centrum Usług Wspólnych Gminy Wydminy,
            2) kierownika Referatu Komunalnego.
3. Do przeprowadzenia inwentaryzacji, o której mowa w  § 2 ust. 1 pkt 3 wyznaczam:
            1) dyrektora Centrum Usług Wspólnych Gminy Wydminy.
§ 5.  Osoby powołane na członków komisji inwentaryzacyjnej ponoszą pełną odpowiedzialność za właściwe oraz zgodne z obowiązującymi przepisami przeprowadzenie powierzonej im inwentaryzacji.
§  6. 1.  Po zakończeniu czynności inwentaryzacyjnych przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej złoży niezwłocznie sprawozdanie końcowe z przebiegu inwentaryzacji.
2. Za sprawny, terminowy i prawidłowy przebieg czynności inwentaryzacyjnych odpowiedzialny jest przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej.
3. Wyniki inwentaryzacji (rozpatrzone oraz rozliczone nadwyżki i niedobory, zatwierdzone przez kierownika jednostki) winny być ujęte w księgach rachunkowych okresu sprawozdawczego.
§ 7.  Arkusze spisowe o numerach 236-240, 272-480 ( tj. 214 sztuk ) wydano Przewodniczącemu Komisji Inwentaryzacyjnej.
 
§ 8.   Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.