Ekran szczegółów informacji
Szczegóły informacji
97/2016
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Rodzaj: Zarządzenie
Status: Obowiązujący
Sesja: Nie dotyczy
Kadencja: 2014-2018
Data wejścia w życie: 2016-11-21
Data podjęcia/podpisania: 2016-11-21
Tytuł aktu:
W sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji składników majątkowych
Treść:
SO.0050. 126.2016
Zarządzenie Nr 97/2016.
Wójta Gminy Wydminy
z dnia 21 listopada 2016 roku
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji składników majątkowych
Wójta Gminy Wydminy
z dnia 21 listopada 2016 roku
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji składników majątkowych
Na podstawie art. 60 ust. 1 ustawy z dnia 08 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2016 roku, poz. 446), w związku z art. 26 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (tekst jednolity Dz. U. z 2013 roku, poz. 330 ze zmianami) zarządzam co następuje:
§ 1. Zarządzam przeprowadzenie inwentaryzacji składników aktywów według stanu na dzień 31 grudnia 2016 roku.
§ 2. 1. Rodzaj inwentaryzowanego składnika majątkowego:
1) metodą spisu z natury:
a) zapasy materiałów,
b) druki ścisłego zarachowania,
c) paliwo w pojazdach i innym sprzęcie,
d) środki trwałe,
e) pozostałe środki trwałe
b) druki ścisłego zarachowania,
c) paliwo w pojazdach i innym sprzęcie,
d) środki trwałe,
e) pozostałe środki trwałe
2) metodą weryfikacji przez porównanie danych w księgach rachunkowych z danymi wynikającymi z dokumentów:
a) grunty,
b) należności i zobowiązania,
b) należności i zobowiązania,
c) środki trwałe w budowie ( inwestycje),
d) wartości niematerialne i prawne
3) metodą uzyskania potwierdzenia salda:
a) środki pieniężne na rachunkach bankowych i papiery wartościowe.
b) saldo kredytów i pożyczek,
c) należności od kontrahentów.
§ 3. Termin rozpoczęcia inwentaryzacji 22 listopada 2016 roku, termin zakończenia inwentaryzacji 14 stycznia 2017 roku.
§ 4. 1. Do przeprowadzenia inwentaryzacji, o której mowa w § 2 ust. 1 pkt 1 wyznaczam komisję inwentaryzacyjną w następującym składzie:
1) Agata Najman – przewodnicząca,
2) Małgorzata Zabawska – członek,
3) Jarosław Bereza – członek,
4) Piotr Kruniewicz – członek,
2) Małgorzata Zabawska – członek,
3) Jarosław Bereza – członek,
4) Piotr Kruniewicz – członek,
5) Bolesław Idek - członek,
6) Robert Sawczuk – członek,
7) Anna Smykowska – członek.
6) Robert Sawczuk – członek,
7) Anna Smykowska – członek.
2. Do przeprowadzenia inwentaryzacji o której mowa w § 2 ust. 1 pkt 2 wyznaczam:
1) dyrektora Centrum Usług Wspólnych Gminy Wydminy,
2) kierownika Referatu Komunalnego.
3. Do przeprowadzenia inwentaryzacji, o której mowa w § 2 ust. 1 pkt 3 wyznaczam:
1) dyrektora Centrum Usług Wspólnych Gminy Wydminy.
§ 5. Osoby powołane na członków komisji inwentaryzacyjnej ponoszą pełną odpowiedzialność za właściwe oraz zgodne z obowiązującymi przepisami przeprowadzenie powierzonej im inwentaryzacji.
§ 6. 1. Po zakończeniu czynności inwentaryzacyjnych przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej złoży niezwłocznie sprawozdanie końcowe z przebiegu inwentaryzacji.
2. Za sprawny, terminowy i prawidłowy przebieg czynności inwentaryzacyjnych odpowiedzialny jest przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej.
3. Wyniki inwentaryzacji (rozpatrzone oraz rozliczone nadwyżki i niedobory, zatwierdzone przez kierownika jednostki) winny być ujęte w księgach rachunkowych okresu sprawozdawczego.
§ 7. Arkusze spisowe o numerach 236-240, 272-480 ( tj. 214 sztuk ) wydano Przewodniczącemu Komisji Inwentaryzacyjnej.
§ 8. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.