Ogłoszenie - szczegóły
Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: 1/2025Drukuj informację Ogłoszenie numer: 1/2025Szczegóły informacji
Ogłoszenie: Członek Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Miejsce pracy: Wydminy
Wymiar etatu: 1
Ilość etatów: 4
Wydział: GKRPAiN
Data udostępnienia: 2025-01-02
Ogłoszono dnia: 2025-01-02
Termin składania dokumentów: 2025-01-13 12:00:00
Nr ogłoszenia: 1/2025
Zlecający: Wójt Gminy Wydminy
I. Wymagania w stosunku do kandydatów:
a. Wymagania niezbędne:
Wójt Gminy Wydminy działając na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz.U. z 2024 r., poz. 1465 i 1572) i art. 41 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (tekst jedn. Dz.U. z 2023 r., poz. 2151 i M.P. z 2024 r., poz. 93) ogłasza nabór na członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych jest organem władzy publicznej wykonującym zadania z zakresu administracji publicznej, będącym organem powołanym w myśl art.41 ust. 3 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
Liczba członków do powołania: 4
I. Wymagania od kandydatów:
1. Wykształcenie średnie,
2. Umiejętność interpretacji i stosowania regulacji prawnych z zakresu ustaw i rozporządzeń , w tym:
- ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi;
- ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii;
- ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie;
- ustawy o samorządzie gminnym;
- kodeksu postepowania administracyjnego;
- rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie procedury „Niebieskie karty” oraz wzorów formularzy „Niebieska karta”;
- rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych z związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE – RODO;
3. Umiejętność pracy w zespole;
4. Umiejętność prowadzenia rozmów z „trudnym klientem”, wysokie zdolności komunikacyjne i społeczne;
5. Dyspozycyjność, obowiązkowość, kreatywność, empatia;
II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
Do zadań Komisji, wynikających z ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, należy w szczególności:
- opracowywanie projektu Gminnego Programu Profilaktyki Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii we współpracy ze wszystkimi instytucjami i stowarzyszeniami pracującymi w obszarze uzależnień;
- wydawanie opinii o zgodności lokalizacji punktu sprzedaży napojów alkoholowych z uchwałami rady gminy w sprawie – liczby punktów sprzedaży oraz zasad ich usytuowania;
- podejmowanie czynności zmierzających do orzeczenia o zastosowaniu wobec osoby uzależnionej od alkoholu obowiązku poddania się leczeniu w zakładzie lecznictwa odwykowego;
- prowadzenie rozmów z członkami rodzin osoby uzależnionej od alkoholu, zmierzających do podejmowania przez nich leczenia współuzależnienia;
- zwiększanie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu;
- prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii, w szczególności dla dzieci i młodzieży;
- udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe, pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą domową;
- współpraca i wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych, służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych.
V. Wymagane dokumenty:
- Podpisany kwestionariusz osobowy– (załącznik do ogłoszenia)
- Podpisany list motywacyjny;
- Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie (świadectwa ukończenia szkół)
- Oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną – (załącznik do ogłoszenia)
VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
a. Termin:
2025-01-13 12:00:00
b. Sposób:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w kancelarii Urzędu, do dnia 13 stycznia 2025 roku, do godz. 12 00,w zamkniętej kopercie z napisem: „Nabór na członka Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych”
Dokumenty, które wpłyną do Urzędu po upływie wyżej wymienionego terminu nie będą rozpatrywane i zostaną odesłane na adres nadawcy.
c. Miejsce:
Urząd Gminy Wydminy, Pl. Rynek 1/1, 11-510 Wydminy
VII. Informacje dodatkowe:
1. O terminie przeprowadzenia rozmów kandydaci zostaną poinformowani telefonicznie;
2. Wójt Gminy zastrzega sobie prawo wyboru osób zaproszonych na rozmowę spośród dokonujących zgłoszenia;
3. Kandydatom, którzy odpowiedzieli na ogłoszenie, a nie zostali wybrani nie przysługuje możliwość odwołania się;
4. Skład Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych zostanie ukonstytuowany Zarządzeniem Wójta Gminy Wydminy;
5. Osoby wybrane wezmą udział w szkoleniu dla nowych członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych;
6. Wójt Gminy Wydminy zastrzega sobie prawo do unieważnienia naboru na każdym etapie bez podania uzasadnienia.
VIII. Informacje o administrowaniu danymi osobowymi:
Klauzula informacyjna dotycząca ochrony danych osobowych dla kandydatów ubiegających się na członka Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (DE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L119 z 4 maja 2016 r.), informuję, że:
- administratorem Pani/Pana danych osobowych będzie Wójt Gminy Wydminy z siedzibą przy Pl. Rynek 1/1, 11-510 Wydminy
- administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można skontaktować się pod numerem telefonu (87) 421 00 19 w. 118, adres poczty elektronicznej: iod@wydminy.pl,
- przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych będzie prowadzone na podstawie ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, ustawy z 21 listopada 2008 o pracownikach samorządowych, art. 9a ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym.
- odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa,
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej,
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania, lecz nie dłużej niż 1 miesiąc dla kandydatów niewybranych.
- posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia, a także prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
- posiada Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych na niezgodne z prawem przetwarzanie danych osobowych,
- podanie danych osobowych nie jest obowiązkowe, jednak jest warunkiem umożliwiającym ubieganie się o przyjęcie kandydata do pracy,
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany (nie będą profilowane).
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Gminy Wydminy |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2025-01-02 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Alina Romanowicz |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2025-01-02 15:40:40 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Bolesław Idek |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2025-01-02 15:44:55 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Bolesław Idek |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2025-01-02 15:44:55 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 130 raz(y) |