Ekran szczegółów informacji
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Uchwałą Nr IX/33/2007 - w sprawie procedury uchwalania budżetu gminy oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu
Informacja ogłoszona dnia 2009-02-16 10:36:20 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne
Uchwałą Nr IX/33/2007
Uchwała Nr IX/33/2007
Rady Gminy Wydminy
z dnia 28 czerwca 2007 roku
Rady Gminy Wydminy
z dnia 28 czerwca 2007 roku
w sprawie procedury uchwalania budżetu gminy oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.
Na podstawie art. 53 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001 roku Nr 142, poz. 1591, zmiana z 2002 roku Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271, Nr 214 poz. 1806; z 2003 roku Dz. U. Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz. 1568; z 2004 roku Dz. U. Nr 102 poz. 1055, Nr 116 poz. 1203; z 2005 roku Dz. U. Nr 172 poz. 1441; z 2006 roku Dz. U. Nr 17 poz. 128, Nr 175 poz. 1457, zm. wyn. z Dz. U. Nr 181 poz. 1337; z 2007 roku zm. wyn. z Dz. U. Nr 48 poz. 327) Rada Gminy Wydminy uchwala, co następuje:
§ 1
Opracowanie projektu budżetu
- Projekt budżetu opracowuje, przy pomocy Urzędu Gminy i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych Wójt Gminy Wydminy.
- Wójt zobowiązuje pracowników referatów lub samodzielnych stanowisk oraz kierowników jednostek organizacyjnych do sporządzenia i przedłożenia wniosków budżetowych dotyczących sfinansowania ze środków budżetu gminy zadań wykonywanych przez te jednostki.
- Wnioski radnych, sołectw, społecznych komitetów w sprawie wprowadzenia do budżetu zadań gminy składane są w terminie do dnia 15 września każdego roku. Wnioski złożone w późniejszym terminie nie będą uwzględnione w projekcie budżetu.
- Pracownicy Urzędu Gminy oraz kierownicy jednostek organizacyjnych gminy składają w terminie do dnia 10 października każdego roku wnioski do opracowania projektu budżetu na nadchodzący rok budżetowy.
- Wnioski te są dokumentacją planistyczną obejmującą nazwę zadania, okres realizacji, opisy zadań inwestycyjnych, opisy zadań operacyjnych, przewidywany koszt realizacji zadania wraz z kalkulacją. Ponadto materiały planistyczne powinny zawierać:
- 1) przewidywane wykonanie roku bieżącego,
- 2) prognozowane dochody w podziale na działy, rozdziały i paragrafy klasyfikacji budżetowej dochodów
- 3) proponowane wydatki w podziale na działy, rozdziały i paragrafy klasyfikacji budżetowej wydatków z wyodrębnieniem:
- wydatków majątkowych,
- wydatków związanych z wieloletnimi programami inwestycyjnymi. - Gminne jednostki budżetowe gromadzące środki finansowe na wyodrębnionym rachunku dochodów własnych opracowują plany finansowe tych środków do 10 października każdego roku.
- Informację o stanie mienia komunalnego, o której mowa w art. 120 ustawy o finansach publicznych sporządza inspektor ds. gospodarowania mieniem.
- Na podstawie wniosków budżetowych złożonych przez pracowników Urzędu i jednostek podległych, uwzględniając prognozę dochodów, przychodów i zestawienie obligatoryjnych wydatków sporządzonych przez Skarbnika Gminy, Wójt ustala projekt budżetu w formie projektu uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami oraz informacją o stanie mienia komunalnego i przedkłada Radzie Gminy oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej w terminie do dnia 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy.
§ 2
Projekt budżetu i materiały informacyjne towarzyszące projektowi budżetu
- 1. Projekt budżetu gminy składa się z projektu uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami oraz tabelarycznych zestawień powiązanych z zapisami uchwały i określa:
- zestawienie tabelaryczne prognozowanych dochodów gminy według źródeł ich pozyskania w układzie działów i rozdziałów oraz paragrafów klasyfikacji budżetowej,
- zestawienie tabelaryczne wydatków gminy w podziale na działy i rozdziały oraz paragrafy z wyodrębnieniem:
a) wydatków bieżących, w tym w szczególności wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń, dotacji, wydatków na obsługę długu oraz wydatków z tytułu poręczeń i gwarancji udzielanych przez gminę
b) wydatków majątkowych - źródła pokrycia deficytu lub przeznaczenie nadwyżki budżetu gminy,
- przychody i rozchody budżetu gminy,
- wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi, z wyodrębnieniem wydatków na finansowanie poszczególnych programów,
- wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności,
- plany przychodów i wydatków zakładów budżetowych, gospodarstw pomocniczych i dochodów własnych jednostek budżetowych,
- plany przychodów i wydatków funduszy celowych,
- limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych,
- upoważnienia dla Wójta do zaciągania zobowiązań,
- upoważnienia dla Wójta do zaciągania kredytów oraz pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu gminy,
- upoważnienia dla Wójta do dokonywania zmian w budżecie,
- upoważnienia dla kierowników innych jednostek organizacyjnych do dokonywania przeniesień w planie wydatków,
- zakres i kwoty dotacji przedmiotowych udzielanych zakładom budżetowym,
- zakres i kwoty dotacji podmiotowych udzielanych instytucjom kultury,
- dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami,
- kwoty dotacji udzielanych na realizację zadań gminy podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych, nazwy zadania oraz celu na realizację którego udziela się dotacji,
- dochody i wydatki związane z realizacją zadań wspólnych realizowanych w drodze umów lub porozumień miedzy jednostkami samorządu terytorialnego.
- 2. W projekcie uchwały budżetowej określa się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii w wysokości nie mniejszej niż dochody.
- 3. Projekt uchwały budżetowej może określać:
- dochody i wydatki jednostek pomocniczych gminy,
- rezerwy ogólne i celowe.
- 4. Do projektu uchwały budżetowej dołącza się prognozę kwoty długu i sytuację finansową gminy.
- 5. Projekt uchwały budżetowej może zawierać inne postanowienia wynikające z ustawy o samorządzie gminnym i ustawy o finansach publicznych.
§ 3
Projekty planów finansowych jednostek organizacyjnych gminy
- W terminie 7 dni od przekazania projektu uchwały budżetowej Radzie Gminy, Wójt przekazuje gminnym jednostkom budżetowym informację zawierającą kwoty dochodów i wydatków z wyodrębnieniem na wydatki bieżące i majątkowe, natomiast kierownikowi zakładu budżetowego informację niezbędną do opracowania projektu planu finansowego.
- Jednostki i zakład budżetowy opracowują projekty planów finansowych w terminie 30 dni od dnia otrzymania danych, lecz nie później niż do 22 grudnia roku poprzedzającego rok budżetowy. Projekty planów finansowych sporządza się w szczegółowości: dział, rozdział i paragraf.
- Wójt weryfikuje otrzymane projekty planów finansowych pod względem ich zgodności z projektem uchwały budżetowej i w przypadku stwierdzenia różnic wprowadza w nich odpowiednie zmiany, informując o ich dokonaniu kierownika jednostki budżetowej.
- Zweryfikowane plany finansowe o których mowa w ust.3 stanowią podstawę gospodarki finansowej w okresie od 1 stycznia roku budżetowego do dnia opracowania planu finansowego na podstawie informacji o ostatecznych kwotach dochodów i wydatków wynikających z uchwały budżetowej.
§ 4
Uchwalanie budżetu
- 1. Przewodniczący Rady Gminy niezwłocznie przesyła radnym przedłożony przez Wójta projekt uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami oraz informacją o stanie mienia komunalnego.
- 2. Komisje Rady w terminie do 5 grudnia każdego roku odbywają posiedzenia, na których formułują na piśmie swoje opinie o projekcie uchwały budżetowej.
- 3. Komisja proponująca wprowadzenie nowego wydatku lub zwiększenia wydatku przewidzianego w projekcie uchwały budżetowej zobowiązana jest do wskazania źródła jego pokrycia.
- 4. Opinie poszczególnych komisji przedstawiane są Komisji Budżetowo – Gospodarczej, która w terminie nie dłuższym niż 7 dni od daty otrzymania , formułuje ostateczną opinię o projekcie uchwały budżetowej i przedkłada ją Przewodniczącemu Rady.
- 5. Wójt Gminy po zapoznaniu się z opinią Komisji Budżetowo – Gospodarczej przekazaną przez Przewodniczącego Rady wraz z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej, przedkłada Radzie Gminy ostateczny projekt uchwały budżetowej.
- 6. Bez zgody Wójta Rada Gminy nie może wprowadzić w projekcie uchwały budżetowej zmian powodujących zmniejszenie dochodów lub zwiększenie wydatków i jednocześnie zwiększenie deficytu budżetu gminy.
- 7. Przewodniczący Rady w ustawowym terminie zwołuje sesję budżetową. Porządek obrad sesji budżetowej powinien zawierać :
- odczytanie projektu uchwały budżetowej,
- odczytanie opinii komisji Rady Gminy,
- odczytanie opinii w sprawie projektu budżetu przedstawionej przez przewodniczącego Komisji Budżetowo – Gospodarczej,
- odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o projekcie uchwały budżetowej,
- dyskusja nad projektem uchwały budżetowej,
- głosowanie nad uchwałą budżetową.
§ 5
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Wydminy.
§ 6
Traci moc uchwała Nr VII/62/99 Rady Gminy w Wydminach z dnia 20 sierpnia 1999 roku w sprawie procedury uchwalania budżetu gminy.
§ 7
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega rozplakatowaniu na tablicach ogłoszeń.
Przewodniczący Rady Gminy
Roman Sokalski
Roman Sokalski
Pobierz dane XML Uchwałą Nr IX/33/2007 - w sprawie procedury uchwalania budżetu gminy oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu Drukuj informację Uchwałą Nr IX/33/2007 - w sprawie procedury uchwalania budżetu gminy oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Gminy Wydminy |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Bolesław Idek |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2009-02-16 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Bolesław Idek |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2009-02-16 10:36:12 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2009-02-16 10:36:20 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2012-02-15 18:11:07 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 467 raz(y) |