ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Wiejska Wydminy
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Uchwałą Nr IX/33/2007 - w sprawie procedury uchwalania budżetu gminy oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu

Informacja ogłoszona dnia 2009-02-16 10:36:20 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Uchwałą Nr IX/33/2007

Uchwała Nr IX/33/2007
Rady Gminy Wydminy
z dnia 28 czerwca 2007 roku
 
w sprawie procedury uchwalania budżetu gminy oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.
 
 
                Na podstawie art. 53 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001 roku Nr 142, poz. 1591, zmiana z 2002 roku Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271, Nr 214 poz. 1806; z 2003 roku Dz. U. Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz. 1568; z 2004 roku Dz. U. Nr 102 poz. 1055, Nr 116 poz. 1203; z 2005 roku Dz. U. Nr 172 poz. 1441; z 2006 roku Dz. U. Nr 17 poz. 128, Nr 175 poz. 1457, zm. wyn. z Dz. U. Nr 181 poz. 1337; z 2007 roku zm. wyn. z Dz. U. Nr 48 poz. 327) Rada Gminy Wydminy uchwala,  co następuje:
 
§ 1
Opracowanie projektu budżetu
  1. Projekt budżetu opracowuje, przy pomocy Urzędu Gminy i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych Wójt Gminy Wydminy.
  2. Wójt zobowiązuje pracowników referatów lub samodzielnych stanowisk oraz kierowników jednostek organizacyjnych do sporządzenia i przedłożenia wniosków budżetowych dotyczących  sfinansowania ze środków budżetu gminy zadań wykonywanych przez te jednostki.
  3. Wnioski radnych, sołectw, społecznych komitetów w sprawie wprowadzenia do budżetu zadań gminy składane są w terminie do dnia 15 września każdego roku. Wnioski złożone w późniejszym terminie nie będą uwzględnione w projekcie budżetu.
  4. Pracownicy Urzędu Gminy oraz kierownicy jednostek organizacyjnych gminy składają w terminie do dnia 10 października każdego roku wnioski do opracowania projektu budżetu na nadchodzący rok budżetowy.
  5. Wnioski te są dokumentacją planistyczną obejmującą nazwę zadania, okres realizacji, opisy zadań inwestycyjnych, opisy zadań operacyjnych, przewidywany koszt realizacji zadania wraz z kalkulacją. Ponadto materiały planistyczne powinny zawierać:
    • 1) przewidywane wykonanie  roku bieżącego,
    • 2) prognozowane dochody w podziale na działy, rozdziały i paragrafy klasyfikacji budżetowej dochodów
    • 3) proponowane wydatki w podziale na działy, rozdziały i paragrafy klasyfikacji budżetowej wydatków z wyodrębnieniem:
    - wydatków bieżących,
    - wydatków majątkowych,
    - wydatków związanych z wieloletnimi programami inwestycyjnymi.  
  6. Gminne jednostki budżetowe gromadzące środki finansowe na wyodrębnionym rachunku dochodów własnych opracowują plany finansowe tych środków do 10 października każdego roku.
  7. Informację o stanie mienia komunalnego, o której mowa w art. 120 ustawy o finansach publicznych sporządza inspektor ds. gospodarowania mieniem.
  8. Na podstawie wniosków budżetowych złożonych przez pracowników Urzędu i jednostek podległych, uwzględniając prognozę dochodów, przychodów i zestawienie obligatoryjnych wydatków sporządzonych przez Skarbnika Gminy, Wójt ustala projekt budżetu w formie projektu uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami oraz informacją o stanie mienia komunalnego i przedkłada Radzie Gminy oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej w terminie do dnia 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy. 
 
§ 2
Projekt budżetu i materiały informacyjne towarzyszące projektowi budżetu
 
  • 1. Projekt budżetu gminy składa się z projektu uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami oraz tabelarycznych  zestawień powiązanych z zapisami uchwały i określa:
  1. zestawienie tabelaryczne prognozowanych dochodów gminy według źródeł ich pozyskania w układzie działów i rozdziałów oraz paragrafów klasyfikacji budżetowej,
  2. zestawienie tabelaryczne wydatków gminy w podziale na działy i rozdziały oraz paragrafy  z  wyodrębnieniem:
    a) wydatków bieżących, w tym w szczególności wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń, dotacji, wydatków na obsługę długu oraz wydatków z tytułu poręczeń i gwarancji udzielanych przez gminę
    b) wydatków majątkowych
  3. źródła pokrycia deficytu lub przeznaczenie nadwyżki budżetu gminy,
  4. przychody i rozchody budżetu gminy,
  5. wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi, z wyodrębnieniem wydatków na finansowanie poszczególnych programów,
  6. wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności,
  7. plany przychodów i wydatków zakładów budżetowych, gospodarstw pomocniczych i dochodów własnych jednostek budżetowych,
  8. plany przychodów i wydatków funduszy celowych,
  9. limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych,
  10. upoważnienia dla Wójta do zaciągania zobowiązań,
  11. upoważnienia dla Wójta do zaciągania kredytów oraz pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu gminy,
  12. upoważnienia dla Wójta do dokonywania zmian w budżecie,
  13. upoważnienia dla kierowników innych jednostek organizacyjnych do dokonywania przeniesień w planie wydatków,
  14. zakres i kwoty dotacji przedmiotowych udzielanych zakładom budżetowym,
  15. zakres i kwoty dotacji podmiotowych udzielanych instytucjom kultury,
  16. dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami,
  17. kwoty dotacji udzielanych na realizację zadań gminy podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych, nazwy zadania oraz celu na realizację którego udziela się dotacji,
  18. dochody i wydatki związane z realizacją zadań wspólnych realizowanych w drodze umów lub porozumień miedzy jednostkami samorządu terytorialnego.
 
  • 2.  W projekcie uchwały budżetowej określa się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii w wysokości nie mniejszej niż dochody.
 
  • 3.  Projekt uchwały budżetowej może określać:
  1. dochody i wydatki jednostek pomocniczych gminy,
  2. rezerwy ogólne i celowe.
 
  • 4.  Do projektu uchwały budżetowej dołącza się prognozę kwoty długu i sytuację finansową gminy.
  • 5.  Projekt uchwały budżetowej może zawierać inne postanowienia wynikające  z ustawy o samorządzie gminnym i ustawy o finansach publicznych.
 
§ 3
Projekty planów finansowych jednostek organizacyjnych gminy
  1. W terminie 7 dni od przekazania projektu uchwały budżetowej Radzie Gminy, Wójt przekazuje gminnym jednostkom budżetowym informację zawierającą kwoty dochodów i wydatków  z wyodrębnieniem na wydatki bieżące i majątkowe, natomiast kierownikowi zakładu budżetowego informację niezbędną do opracowania projektu  planu finansowego.
  2. Jednostki i zakład budżetowy opracowują projekty planów finansowych w terminie 30 dni od dnia otrzymania danych, lecz nie później niż do 22 grudnia roku poprzedzającego rok budżetowy. Projekty planów finansowych sporządza się w szczegółowości: dział, rozdział i paragraf.
  3. Wójt weryfikuje otrzymane projekty planów finansowych pod względem ich zgodności z projektem uchwały budżetowej i w przypadku stwierdzenia różnic wprowadza w nich odpowiednie zmiany, informując o ich dokonaniu kierownika jednostki budżetowej.
  4. Zweryfikowane plany finansowe o których mowa w ust.3 stanowią podstawę gospodarki finansowej w okresie od 1 stycznia roku budżetowego do dnia opracowania planu finansowego na podstawie informacji o ostatecznych kwotach dochodów i wydatków wynikających z uchwały budżetowej.
 
 
§ 4
Uchwalanie budżetu
 
  • 1.  Przewodniczący Rady Gminy niezwłocznie przesyła radnym przedłożony przez Wójta projekt uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami oraz informacją o stanie mienia komunalnego.
  • 2.  Komisje Rady w terminie do 5 grudnia każdego roku odbywają posiedzenia, na których formułują na piśmie swoje opinie o projekcie uchwały budżetowej.
  • 3.  Komisja proponująca wprowadzenie nowego wydatku lub zwiększenia wydatku przewidzianego  w projekcie uchwały budżetowej zobowiązana jest do wskazania źródła jego pokrycia.
  • 4.  Opinie poszczególnych komisji przedstawiane są Komisji Budżetowo – Gospodarczej, która w terminie nie dłuższym niż 7 dni od daty otrzymania , formułuje ostateczną opinię o projekcie uchwały budżetowej i przedkłada ją Przewodniczącemu Rady.
  • 5.  Wójt Gminy po zapoznaniu się z opinią Komisji Budżetowo – Gospodarczej przekazaną przez Przewodniczącego Rady wraz z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej, przedkłada Radzie Gminy ostateczny projekt uchwały budżetowej.
  • 6.  Bez zgody Wójta Rada Gminy nie może wprowadzić w projekcie uchwały budżetowej zmian powodujących zmniejszenie dochodów lub zwiększenie wydatków i jednocześnie zwiększenie deficytu budżetu gminy.
  • 7.  Przewodniczący Rady w ustawowym terminie zwołuje sesję budżetową. Porządek obrad sesji budżetowej powinien zawierać :
  1. odczytanie projektu uchwały budżetowej,
  2. odczytanie opinii komisji Rady Gminy,
  3. odczytanie opinii w sprawie projektu budżetu przedstawionej przez przewodniczącego Komisji Budżetowo – Gospodarczej,
  4. odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o projekcie uchwały budżetowej,
  5.  dyskusja nad projektem uchwały budżetowej,
  6. głosowanie nad uchwałą budżetową.
 
§ 5
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Wydminy.
 
§ 6
Traci moc uchwała Nr VII/62/99 Rady Gminy w Wydminach z dnia 20 sierpnia 1999 roku w sprawie procedury uchwalania budżetu gminy.
 
§ 7
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega rozplakatowaniu na tablicach ogłoszeń.
 
 
Przewodniczący Rady Gminy
 
Roman Sokalski

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Wydminy
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Bolesław Idek
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2009-02-16
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Bolesław Idek
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2009-02-16 10:36:12
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2009-02-16 10:36:20
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2012-02-15 18:11:07
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
445 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony