Ekran szczegółów informacji
Szczegóły informacji
Uchwała nr XIII/67/2007 - w sprawie uchwalenia budżetu gminy Wydminy na 2008 r.
Informacja ogłoszona dnia 2009-02-17 11:25:13 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne
Uchwała nr XIII/67/2007
Uchwała Nr XIII/67/2007
Rady Gminy Wydminy
z dnia 29 grudnia 2007 roku
w sprawie uchwalenia budżetu gminy Wydminy na 2008 r.
Rady Gminy Wydminy
z dnia 29 grudnia 2007 roku
w sprawie uchwalenia budżetu gminy Wydminy na 2008 r.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591; ze zm.) oraz art. 165, 165a, art. 184, art. 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104, ze zm.)
Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1
Dochody budżetu gminy w wysokości 15.597.576 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1,
z tego: dochody bieżące w wysokości 14.123.476 zł,
dochody majątkowe w wysokości 1.474.100 zł.
z tego: dochody bieżące w wysokości 14.123.476 zł,
dochody majątkowe w wysokości 1.474.100 zł.
§ 2
- Wydatki budżetu gminy w wysokości 15.177.576 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.
z tego: wydatki bieżące w wysokości 13.207.076 zł
wydatki majątkowe w wysokości 1.970.500 zł. - Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2008‑2010, zgodnie z załącznikiem nr 3.
- Wydatki inwestycyjne w 2008 roku w wysokości 1.970.500 zł, zgodnie z załącznikiem 3 i 3a .
- Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w wysokości 11.675.785 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.
§ 3
- Nadwyżkę budżetu gminy w wysokości 420.000 zł przeznacza się na:
- planowaną spłatę rat kredytów w kwocie - 420.000 zł,
- Przychody budżetu w wysokości 0 zł, rozchody w wysokości 420.000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 5.
§ 4
W budżecie tworzy się rezerwy:
- ogólną w wysokości - 50.000 zł,
- celową w wysokości - 500 zł.
§ 5
- Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 6.
- Dochody i wydatki związane z realizacją zadań realizowanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 6
- Ustala się dochody w kwocie 75.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 73.000 zł na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
- Ustala się wydatki w kwocie 2.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 7
- Plan przychodów i wydatków w łącznej kwocie (zbiorczo) dla:
- zakładów budżetowych: przychody – 1.555.700 zł, wydatki – 1.535.992 zł, zgodnie z załącznikiem nr 8.
- Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie (zbiorczo) dla rachunków dochodów własnych jednostek budżetowych: dochody – 26.900 zł; wydatki – 26.900 zł, zgodnie z załącznikiem nr 8.
§ 8
- Dotacje przedmiotowe dla Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Wydminach
- z tytułu dopłaty do ścieków - 79.500 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 9.
- Dotacje podmiotowe dla:
- gminnych instytucji kultury na łączną kwotę 435.000zł,
zgodnie z załącznikiem nr 10.
- Dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę – 87.000 zł, zgodnie załącznikiem nr 11.
§ 9
- Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:
- przychody - 11.300 zł,
- wydatki - 27.500 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 12.
§ 10
Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
- sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie - 300.000zł;
- spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie - 420.000zł;
§ 11
Upoważnia się Wójta do:
- zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 300.000 zł,
- zaciągania zobowiązań:
- a) na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich do wysokości określonej w załączniku nr 3 i nr 4,
- b) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2009) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2009 roku
- dokonywania zmian w planie wydatków w wynagrodzeniach w ramach działu nie powodujących zwiększenia wynagrodzeń z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami.
- przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków oraz w planie dochodów własnych i wydatków nimi finansowanych,
- przekazania kierownikom innych jednostek organizacyjnych gminy uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków:
- - Dyrektor ZGKiM – dokonywanie zmian w planie wydatków zakładu budżetowego, a w przypadku realizowania wyższych od planowanych przychodów dokonywania zmian pod warunkiem, że nie spowoduje to zmniejszenia wpłat do budżetu ani zwiększenia dotacji z budżetu,
- - Dyrektor GOK – dokonywanie zmian w planie wydatków instytucji kultury (GOK), a w przypadku realizowania wyższych od planowanych przychodów dokonywania zmian pod warunkiem, że nie spowoduje to zmniejszenia wpłat do budżetu ani zwiększenia dotacji z budżetu,
- - Kierownik GBP – dokonywanie zmian w planie wydatków instytucji kultury (GBP),
- lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 12
Załącza się prognozę łącznej kwoty długu gminy na koniec 2008 roku i lata następne, zgodnie z załącznikiem nr 13 i nr 14.
§ 13
Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi.
§ 14
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2008 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko‑Mazurskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
Przewodniczący Rady Gminy
Roman Sokalski
Przewodniczący Rady Gminy
Roman Sokalski
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Gminy Wydminy |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Bolesław Idek |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2009-02-17 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Bolesław Idek |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2009-02-17 11:25:06 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2009-02-17 11:25:13 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2012-02-15 18:11:26 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 523 raz(y) |